Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnesak, kunst eller ekshibisjonisme?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-07, 12:32   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Kvinnesak, kunst eller ekshibisjonisme?

Hva synes dere om sensur av reklame for rumpebildet til Aulie?

http://www.kjendis.no/2007/07/18/506528.html

For min egen del synes jeg både bildene og rumpa hennes er nokså uinteressante. Jeg er imidlertid litt usikker på om jeg synes det var riktig å sensurere det. Og så håper jeg kanskje at det får Galleri Sand til å slutte å kjøre disse kampanjene på Aftenposten. :lei:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 12:53   #2
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvinnesak, kunst eller eksibisjonisme?

Har ikke sansen for den type markedsføring. Er dessuten dritt lei den damen.

Gammel 18-07-07, 12:55   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg er dette eksibisjonisme - et stunt for å få oppmerksomhet. Fatter ikke hva det skulle ha med kvinnesak å gjøre.

Forøvrig er det noen som burde vært beskyttet mot seg selv i det offentlige.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 12:58   #4
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ehem - en moderator som vil stave riktig overskrift for meg? Mangler det ikke en h her?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:05   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnesak, kunst eller ekshibisjonisme?

Bildene hennes er elenige og kan neppe selges uten hjelp av en rompe. Hun har en flott rompe, da.

Men jeg er lei av henne, hennes analysefrie feminisme, de elendige bildene, de evigvarende (og rabiat dyre) reklamekampanjene.

Gammel 18-07-07, 14:14   #6
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

I mine øyne er Marianne Aulie en wannabe som trolig kan gjøre hva som helst for publisitet. Tror mottoet hennes er "all PR er god PR". Hun stiller i samme klasse som Pia Haraldsen, og hun kan aldri vinne min kunstneriske respekt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:24   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Hun virker litt lettere hjernedød etterhvert synes jeg.

Gammel 18-07-07, 14:46   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg skammer meg over å tilhøre samme kjønn som Marianne Aulie. Makan til idiot.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 15:32   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Anuk. Noen er på grensen til å måtte beskyttes mot seg selv.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 15:36   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Aftenposten må da selv få bestemme hva slags annonser de ikke vil trykke. Ser ikke poenget hennes. Synes hun er sutrete. Pen rumpe eller ei, noe overeksponert og ganske så uinteressant.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 16:28   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en av de som i utgangspunktet likte bildene hennes godt, og faktisk så kjøpte jeg et. Det var før jeg visste hvem hun var. Mitt første "møte" med henne var da hun tok helt av i en diskusjonsprogram på TV og helte champagne over motdebattanten. Jeg har ikke klart å henge opp bildet jeg kjøpte etter å ha skjønt hvem hun er. Kvinnesakskvinne er hun iallefall ikke i mine øyne.

Reklamekampanjen har jeg ikke helt fått med meg, men det ser ut til at det ikke er noe som faller i min smak. Jeg synes det er greit av Aftenposten å sensurere når det går for langt.

Gammel 18-07-07, 16:33   #12
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bildene hennes er elenige og kan neppe selges uten hjelp av en rompe. Hun har en flott rompe, da.

Men jeg er lei av henne, hennes analysefrie feminisme, de elendige bildene, de evigvarende (og rabiat dyre) reklamekampanjene.

Amen!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 16:34   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Annonsen og kunsten vil jeg ikke mene noe om. Den delen engasjerer meg ikke. Men, jeg blir provosert i det øyeblikket hun gjør det om til kvinnesak.

Sitat:

Det er interessant at naken hud skaper så sterke reaksjoner. Vi skal ikke være så redde for nye tanker og sterke meninger i norsk kunstliv, sier Aulie.

Hele poenget her er el at det er ikke naken hud eller bilde i annonsen som skaper reaksjoner. Men, det er hennes reaksjoner på at annonsen ikke blir trykket som skaper reaksjoner.

Et forsøk på å gjøre dette til kvinnesak nedverdiger kvinnesaken og viser hvor lite innsikt damen må ha.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:41   #14
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er en av de som i utgangspunktet likte bildene hennes godt, og faktisk så kjøpte jeg et. Det var før jeg visste hvem hun var. Mitt første "møte" med henne var da hun tok helt av i en diskusjonsprogram på TV og helte champagne over motdebattanten. Jeg har ikke klart å henge opp bildet jeg kjøpte etter å ha skjønt hvem hun er. Kvinnesakskvinne er hun iallefall ikke i mine øyne.

Reklamekampanjen har jeg ikke helt fått med meg, men det ser ut til at det ikke er noe som faller i min smak. Jeg synes det er greit av Aftenposten å sensurere når det går for langt.

Kanskje du kan selge bildet?

Gammel 18-07-07, 17:49   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Kanskje du kan selge bildet?

Har tenkt på det ja. Kanskje jeg får en million for det?

Gammel 18-07-07, 17:56   #16
Fruktflua
Sperret

Standard

Tenk om?

Gammel 18-07-07, 18:44   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Tviler på det. Etter at denne herren slaktet henne så sank vel prisene noe. Heia Bjellesauen.

http://www.kunstforalle.no/redaksjon...meny=6,172,192

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 20:06   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

For meg er dette eksibisjonisme - et stunt for å få oppmerksomhet. Fatter ikke hva det skulle ha med kvinnesak å gjøre.

Det må jeg si meg helt enig i. Å dra inn kvinnesak her er da bare visvas. Det virker som om hun virkelig tror at all PR er god PR.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 20:43   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Enig med Mimmern.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 21:51   #20
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim har sagt det som bør sies i denne saken

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.