|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Jeg ser det ligger mange oppskrifter her, men jeg skulle gjerne hatt tips til hvor det er er lurt å begynne når både mann og ett av barna er særs skeptiske til mitt ønske om å finne noen gode vegetarretter jeg kan supplere ukemenyene våre med.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Taco - servert med bønner, stekt sopp og halloumiost.
![]() |
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Vegetarcurry. Blomkål, kikerter, søtpotet og spinat synes jeg er spesielt godt i.
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Taco med søtpotet
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Tomatsuppe, blomkålsuppe, gulrotsuppe, med hvitløksbrød.
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Jeg har hatt stor suksess med denne pastaoppskriften: https://www.tine.no/oppskrifter/midd...k-pastagrateng
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Jeg synes kjøtterstatning er djevelens verk. De jeg har forsøkt meg på smaker høgg. Så jeg styrer unna sånt.
![]() |
![]() |
#8 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Denne liker alle her: https://www.veganeren.com/2014/11/on...lt-i-en-gryte/
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Jeg bruker denne i lasagne og taco: https://meny.no/varer/middag/vegetar...-7330247602983
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?
Litt usikker på hva du har lyst til å oppnå? Selv har jeg også lyst til å ha mer vegetarmat, det er et "blandingsønske" mellom å lære meg å lage vegetarmat og miljøvennlig mat.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Utfordringen med disse rettene er at de ikke metter noe særlig. Jeg synes hovedutfordringen med middager uten kjøtt/fisk er å få metthetsfølelse som varer litt lenger enn en halvtime. Derfor kjører jeg på med linser, bønner, sopp, egg eller ost.
![]() |
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Taco med bønner istedenfor, i tillegg til eller iblandet kjøttdeig. Jeg gjør med kidneybønner som med kjøttdeig. Freser lett i stekepanner, moser og tilsetter krydder.
![]() |
#13 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Takk for gode tips, oppskrifter er supert! Supper lager vi allerede, men de synes det er kjedelig mat og vil ha pølsebiter i tomatsuppa eller bacon oppå blomkålsuppa så jeg har lyst til å prøve noe annet og ikke nødvendigvis si så mye om hva som er i, og ikke er i, det jeg serverer..
Det er ikke noe spesielt mål bak dette, jeg ønsker bare litt mer variasjon i maten vår og synes det er gøy å prøve nye ting. Eller, det er et mål at yngstemann godt kan spise mer grønnsaker, han synes ikke det er særlig stas.
![]() |
#14 |
intro
|
Enig. Uten proteiner synes jeg ikke det blir skikkelig middag.
![]() |
![]() |
#15 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Indisk gryte med søtpotet https://www.godt.no/oppskrift/8191/e...aa-30-minutter |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
koko
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Ikke så spektakulært, men jeg synes falafel er skikkelig godt. Om det serveres som burger blir det kanskje ikke så skummelt heller? (Det funka forsåvidt ikke med egne barn, men de er et kapittel for seg da. )
![]() |
#17 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Mia som driver bloggen greenbonanza er veldig god til å skape umami og til å ha med mettende proteiner som belgfrukter eller tofu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Ingen som har nevnt The Stew ennå? DET er digg, det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Jeg anbefaler store, rause smørbrød.
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vegetarretter for (skeptiske) nybegynnere?Noba: https://juliesmatblogg.no/2019/03/01/the-stew/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|