Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2021

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-21, 14:07   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønnsakstråd 2021

Nytt år, nye muligheter til å bruke tid, penger og energi på å dyrke grønnsaker og se de spire, vokse, mugne, fryse, bli spist av kålmøllen, råtne innen fra, sykne hen og dø!!

Men vi gir oss ikke!
Alle nederlag fra i fjor er glemt og og i dag kom frøkatalogen!!!!

Og det eneste jeg husker fra fjoråret er at vi fikk AGURKER!!!!!
Og tomater!!! Og da er all jobben med å dyrke fram de 25 agurkene selvfølgelig vel anmeldt tid!
Melonbabyer hadde jeg også. Men de forlot aldri embryo stadiet

Men nytt år!!

Hva skal du dyrke i år og når begynner du forkultuvering?
Her kan du skryte og grine og få råd og gi råd!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:15   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Er det bare grønnsaker man får snakke om? Må vi ha egen tråd for alt annet?

Jeg burde sådd chili alt, men er litt kje og lei, så jeg trur ikke jeg sår noe som må sås før i februar i år. Trenger pause. Får tomater av mamma som hun sår i februar, tenker å droppe paprika og melon i år (mye skrik for lite ull), og venter til februar med agurk. Hadde planer om å så stauder og sette ut en periode også, men mistenker at det ikke er ork til det heller. Oi, så positiv jeg er!

Jeg ringer ivrig rundt masse i frøtkatalogen, da, men er mest interessert i sommerblomstene.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:16   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Jeg har tenkt å se gjennom frøposene mine og se hva som kan sås snart. Ellers har jeg bestilt settepoteter og -løk for levering om 10-12 uker. I fjor ble det så fort utsolgt, så i år var jeg kjapp da det dukket opp mulighet for forhåndsbestilling.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:17   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Jeg skal øke potetavlingen min! I fjor ble det 15-16 kg. Best utbytte fikk jeg fra pallekarmen så i år tror jeg at jeg skal ha flere. Jeg har allerede to pallekarmer med hvitløk satt i høst, og så skal jeg i alle fall ha gulrøtter i tillegg. Og grønnkål? Hat bestilt settepotet og to sorter gulrotfrø.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:27   #5
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Mannen og jeg har et nyttårsforsett; vi skal dyrke poteter!
Vi har en ganske stor jordlapp tenkt til området, men jeg har et spørsmål. Vil det være fornuftig at potetåkeren legges i en nedoverbakke, eller bør åkeren være så plan som mulig?

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:28   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Forholder meg ikke til topic, og snakker om ALT jeg sår og dyrker

Jeg har litt lyst å prøve poteter i år.
Og gulrot i melkekartonger, det kan vi jo få til.

Tomater sår vi hvert år, med meget vekslende hell kan man si.

Agurk har jeg tilgode å få til annet enn det året jeg jukset og kjøpt en stikling og gikk en agurk...

Planen er vel chili sånn ca nå. Og blodbeger om noen av de gamle frøene spirer, det er jo fine blomster, ikke grønnsaker da.

Tomat, og sikkert et forsøk på agurk igjen sånn starten av mars, eller litt før?

Jeg har gjort et forsøk på å overvintre pellargonia, men de står litt for varmt, så vi får se. Fuchia skulle jeg også ta inn, men de står ute og har frosset i hel nå. Jeg kjøper nye stiklinger av slikt om et par mnd uansett. Stiklinger er gøy

Sukkererter skal jeg så med ungene ute når det blir varmt, eller kanskje inne litt før, vi får se.

Ulempen er at vi reiser bort et par uker i juli og da pleier mye å daue...

Vi har jordbær i en pallekarm nedenfor garasjen så der skal jeg luke og se om det ikke kommer seg til når det blir vår. Har et plommetre og to epletrær og en hel haug ripsbusker i hagen også. Plommetreet ga en plomme det året vi satte det ned, og ingen siden. I 2019 blomstret det, men ingen plommer, i 2020 blomstret det ikke engang. Epletrærne fikk vi i august 19 og satte dem ned da, de blomstret i 20 men ikke et eneste eplekart. Vi får se i 2021. Risp får vi stadig mye mer av enn vi klarer å plukke og det er mye klegg rundt de buskene så det er ikke kjekt å plukke engang.

Har et bed jeg stadig har en plan om å få sådd ringblomster i, men det året jeg prøvde fikk jeg vel EN. Får prøve igjen.

Desverre, det som gror best hos oss er mose og løvetann.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:33   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Mannen og jeg har et nyttårsforsett; vi skal dyrke poteter!
Vi har en ganske stor jordlapp tenkt til området, men jeg har et spørsmål. Vil det være fornuftig at potetåkeren legges i en nedoverbakke, eller bør åkeren være så plan som mulig?

Helling er fint. Har dere mye nedbør kar dere fårene gå på langs slik at vannet renner unna. Har dere lit nedbør legger dere fårene på tvers slik at vannet demmes opp.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:35   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Er det bare grønnsaker man får snakke om? Må vi ha egen tråd for alt annet?

Jeg burde sådd chili alt, men er litt kje og lei, så jeg trur ikke jeg sår noe som må sås før i februar i år. Trenger pause. Får tomater av mamma som hun sår i februar, tenker å droppe paprika og melon i år (mye skrik for lite ull), og venter til februar med agurk. Hadde planer om å så stauder og sette ut en periode også, men mistenker at det ikke er ork til det heller. Oi, så positiv jeg er!

Jeg ringer ivrig rundt masse i frøtkatalogen, da, men er mest interessert i sommerblomstene.

Så lenge de spirer og gror (evt mugner og dør) så kan de få være med #raus

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:46   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Frk Fryd: jeg har dyrket poteter i bergensk hage med nedoverbakke. Det gikk veldig fint.

I fjor hadde jeg stor suksess med squash og bønner, så det skal jeg gjøre igjen.

Rødbetene delte plantekasse med bønnene og ble helt utkonkurrert, så det skal jeg ta igjen og gi dem egen kasse.

Og så vil jeg, som nevnt i en annen tråd, prøve meg på gresskar.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:47   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så lenge de spirer og gror (evt mugner og dør) så kan de få være med #raus

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:49   #11
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Jeg har lyst å dyrke urter i år. Inne.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:53   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Jeg er i gang!
I fjor ble sesongen ganske dust, ettersom jeg hadde planlagt å kjøpe flesteparten av babyplantene på Hagemessa (avlyst), fordi jeg skulle til Italia i påsken (avlyst). I tillegg fikk vi valp, som krevde både forberedelser og arbeid. Men: Jeg fikk satt opp en drivtunnel, og håper å få fullt utbytte av den i år.

Frø er handlet inn, og i dag skal jeg hente en forsyning med nye såbrett på posten. Nå skal jeg så chili, paprika, aubergine, physalis og noen mikrotomater som forhåpentligvis skal få innlede sesongen her innendørs.

Settepoteter er spart på fra i fjor, kjøpte miniknoller med kulturarvssorter fra Kvann, og jeg har forhåndsbestilt to typer tidligpotet og en type lagringspotet.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg skal øke potetavlingen min! I fjor ble det 15-16 kg. Best utbytte fikk jeg fra pallekarmen så i år tror jeg at jeg skal ha flere. Jeg har allerede to pallekarmer med hvitløk satt i høst, og så skal jeg i alle fall ha gulrøtter i tillegg. Og grønnkål? Hat bestilt settepotet og to sorter gulrotfrø.

Welcome to the green side.

Det var sånn jeg (og Matilda) plutselig endte opp med en hel bondegård.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 07-01-21 kl 15:45. Årsak: Tunnel er stavet helt ulogisk.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:54   #13
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Helling er fint. Har dere mye nedbør kar dere fårene gå på langs slik at vannet renner unna. Har dere lit nedbør legger dere fårene på tvers slik at vannet demmes opp.

Supert!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 14:58   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Ja, Heilo! Plutselig har du flere pallekarmer enn du kan telle! Hvor mange har du nå, Luftslottet? Trur du har en del flere enn meg.

Jeg har for øvrig mange mål for hagen i år, men de involverer mer handling enn såing. Må få sådd kjempeverbena, forresten, de er så fine. Den skal sås tidlig, så da kan jeg kanskje bare kjøre på med chili og litt paprika likevel.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 15:43   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja, Heilo! Plutselig har du flere pallekarmer enn du kan telle! Hvor mange har du nå, Luftslottet? Trur du har en del flere enn meg.

Jeg ommøblerte en del i fjor, og måtte kassere noen karmer som hadde sett bedre dager, så nå har jeg "bare" 23 doble karmer. Og en dyrkeflate på snaue 6 kvm. i drivtunnelen og et nytt bed på 2,5x1 meter i skråningen bort mot naboen. Og en tre-fire enkle karmer med urter og salat og sånt ...

(Jeg telte 20 doble karmer inne i hodet mitt, men oppdaget at jeg hadde glemt noen da jeg kikket ut av vinduet. )

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 15:47   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.


Jeg har for øvrig mange mål for hagen i år, men de involverer mer handling enn såing. Må få sådd kjempeverbena, forresten, de er så fine. Den skal sås tidlig, så da kan jeg kanskje bare kjøre på med chili og litt paprika likevel.



Jeg tenkte nettopp det samme i starten av innlegget ditt. Hmm, kanskje jeg skal så kjempeverbena også, siden jeg nå likevel skal i gang med chili og paprika.

Vi to burde heller samkjøre oss og møtes på midten for utveksling sånn i starten av juni.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 15:47   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Du må ha stor hage.

Eller, jeg har også stor hage, på skrå alle veier. Men den skal også romme huskestativ, trampoline, på sommeren telt og badebasseng og unger som har vannkrig. Jeg får ikke ha 20 pallekarmer i den.

(teltet er dog "mitt" og definitivt min feil at det er så svært at trampolina må flyttes fra den flateste delen av tomta for å sette det opp, så skviser vi det inn mellom dne og hekken til naboen....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 16:03   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Vi to burde heller samkjøre oss og møtes på midten for utveksling sånn i starten av juni.

Ja, det har vi jo snakka om før! Jeg tror faktisk den defekte retningssansen min ikke er helt ubrukelig på dine trakter, heller, så det må da være mulig! Mamma pleier å ha mye tomat til overs også, og mannen har bestemt at vi ikke kan ha like mange i år. Sikkert nok til deg og.

Jeg har visst bare elleve doble pallekarmer. Pleier å ha ca 100 krukker (der 40-ish overvintres), der en del av dem utgjør grønnsaksavlinga i drivhuset (12 kvadrat). Fire store opphøyde bed, et lite og et stort staudebed. Blomstene tar over... 1 mål hage, sånn ca.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 16:08   #19
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Du må ha stor hage.

Den er ganske stor (1 mål), og flat, men så har jeg også flaks med at huset ligger midt på, så det er fullt mulig å ha en stor kjøkkenhage ved parkeringsplassen, uten at det stjeler av barnas og hundens boltreplass på plenen.

Men pen, det er den ikke. Jorda er altfor fruktbar, så ugresset er helt umulig å holde tritt med.

Opprinnelig lagt inn av Matilda

Ja, det har vi jo snakka om før! Jeg tror faktisk den defekte retningssansen min ikke er helt ubrukelig på dine trakter, heller, så det må da være mulig! Mamma pleier å ha mye tomat til overs også, og mannen har bestemt at vi ikke kan ha like mange i år. Sikkert nok til deg og.

Jeg har visst bare elleve doble pallekarmer. Pleier å ha ca 100 krukker (der 40-ish overvintres), der en del av dem utgjør grønnsaksavlinga i drivhuset (12 kvadrat). Fire store opphøyde bed, et lite og et stort staudebed. Blomstene tar over... 1 mål hage, sånn ca.

Jeg tror ikke det blir noen tomatnød her i år, hvis ikke plantevernmidlene slår til i år, som de gjorde i 2019. Det ble bestilt noen få (...) tomatfrø sammen med chilien og paprikaen. Bare noen sorter jeg ikke hadde prøvd før, og noen som hadde fine farger og noen som jeg har prøvd før og som er bænkers. Men jeg bytter gjerne bort noen chilier mot noen blomster, der er du mye flinkere enn meg!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 16:13   #20
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Men jeg bytter gjerne bort noen chilier mot noen blomster, der er du mye flinkere enn meg!

Nydelig plan!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no