Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hageopprydningsfirma i Oslo?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-25, 16:27   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hageopprydningsfirma i Oslo?

Jeg vet ikke hva det evt heter, derav "hageopprydning".

Case: Jeg har en hage, som i noen år har blitt kraftig forsømt av mer eller mindre gode grunner. Nå må det gjøres en hel del ting for å få den på stell igjen, som involverer litt beskjæring, grave frem igjen noen hageheller og en trapp, legge singel, fjerne kratt et cetera. Kanskje til og med bygge en platting.

Jeg mangler, som alltid på denne tiden av året - tid, og har begrenset ryggkapasitet for hagearbeid - men jeg blir lykkelig av vakker hage, og lurer på om dette er et type oppdrag jeg kan betale noen profesjonelle for å gjøre, og om jeg må rane en bank for å ha råd til det.
Mikroanleggsgartnere, liksom? Finnes det slike firmaer? Hvor finner jeg dem?

Jeg vil ikke ha Nabohjelp, russedugnad, ungdomsarbeid eller sånne løsninger, jeg vil ha noen proffe jeg kan stille krav til som jeg ikke trenger å passe på, men som bare Gjør Ting Riktig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-25, 17:36   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?

Jeg vil tro du kan finne en anleggsgartner eller kanskje en gartner til dette. Jeg vet anleggsgartnere driver med denne type oppdrag. De har typisk borettslag eller andre med hagearbeid på kundelisten og klipper, beskjærer, planter ut og steller planter gjennom sommeren. Kjenner ingen i bransjen nå så har ingen å tipse om, dessverre.

Gammel 06-04-25, 18:49   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, men så da er jeg ikke helt ute og sykle hvis jeg kontakter anleggsgartnerfirmaer om sånt småtjafs? Eller noe vaktmesterfirma kanskje?

Gammel 06-04-25, 19:32   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ah, men så da er jeg ikke helt ute og sykle hvis jeg kontakter anleggsgartnerfirmaer om sånt småtjafs? Eller noe vaktmesterfirma kanskje?

Begge deler funker, mange vaktmesterfirmaer har anleggsgartnere. Men du må vite at anleggsgartnere IKKE er gartnere, og vet ikke nødvendigvis hvordan man behandler planter. Så da bør du forsikre deg om at de har gartnerkunnskalp i firmaet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-25, 20:40   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Begge deler funker, mange vaktmesterfirmaer har anleggsgartnere. Men du må vite at anleggsgartnere IKKE er gartnere, og vet ikke nødvendigvis hvordan man behandler planter. Så da bør du forsikre deg om at de har gartnerkunnskalp i firmaet.

Så lenge de kan grave og spre singel, tenker jeg mye er løst.

Jeg prøver å hente inn noen priser uansett. Er det spinndyrt så er det uaktuelt uansett.

Gammel 06-04-25, 20:56   #6
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Mulig ikke alle anleggsgartnere kan planter. "Min" anleggsgartner kan det derfor har jeg trodde alle kunne masse om trær og planter.

Gammel 07-04-25, 14:06   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Søk på 'gartnertjenester' så finner du mye.
Disse for eksempel https://www.kvistogkvastgartner.no/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-25, 14:21   #8
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på å hyre inn en maskinentreprenør til noe lignende. Trenger å planere litt, fjerne noe dårlig jord og legge på matjord, legge en platting og flytte på hageheller. Har fått god kontakt med en lokal helt som driver med brøyting om vinteren og som har ymse maskiner for å grave, hente jord og grus osv om sommeren.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-25, 16:19   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke trenger GARTNERkompetanse, mer noen som kan spa der du sier spa, strø der du sier strø, og klipp der du sier klipp, så kanskje en russegruppe eller andre som tar oppdrag som "dugnad"? (Vet du har erfaring med den slags fra før, såhh...). Ser det er en lokal gjeng her, som har lagt ut på den lokale FB-siden, og ser ut til å få masse skryt. Det er sikkert noen nær der du bor også?

I hjemkommunen min er det også et firma som gjør dette som arbeidstrening, tror det er kommunalt eid. Der heter det "Basen", vet ikke om det er noe man har andre steder?

Gammel 07-04-25, 16:33   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Disse får mye skryt.
https://www.seniorene.no/avdelinger

Gammel 07-04-25, 16:59   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har nylig lagt ut innlegg med akkurat det du trenger:
https://www.seniorene.no/blogg/juleg...-seniorene-0-1

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-25, 20:48   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis du ikke trenger GARTNERkompetanse, mer noen som kan spa der du sier spa, strø der du sier strø, og klipp der du sier klipp, så kanskje en russegruppe eller andre som tar oppdrag som "dugnad"? (Vet du har erfaring med den slags fra før, såhh...). Ser det er en lokal gjeng her, som har lagt ut på den lokale FB-siden, og ser ut til å få masse skryt. Det er sikkert noen nær der du bor også?

I hjemkommunen min er det også et firma som gjør dette som arbeidstrening, tror det er kommunalt eid. Der heter det "Basen", vet ikke om det er noe man har andre steder?

Du leste ikke hele oppgaven, Poly.

Gammel 07-04-25, 20:54   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Søk på 'gartnertjenester' så finner du mye.
Disse for eksempel https://www.kvistogkvastgartner.no/

Dette så helt perfekt ut!

Merker meg "Seniorene"-greien også, det var i hvertfall rimeligere, men jeg ønsker meg jo da egentlig ikke ufaglært arbeidskraft.

Gammel 07-04-25, 21:03   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge de kan grave og spre singel, tenker jeg mye er løst.

Jeg prøver å hente inn noen priser uansett. Er det spinndyrt så er det uaktuelt uansett.

Jeg leste kanskje egentlig bare denne setningen.

Gammel 20-04-25, 11:51   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Viser seg at en kombo av prokrastineringsbehov og innestengt aggresjon gir tiltakslyst og energi nok til at gartnerfirma ikke egentlig trengs allikevel.

Heldigvis, for jeg har jo definitivt ikke råd til det! Men Aggro-Gardening er både en utmerket treningsøkt og ganske tilfredsstillende.

Gammel 20-04-25, 15:31   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Det er både god trening og godt for hodet å jobbe i hagen. Jeg har fått ut mye frustrasjon ved å klippe hekk og grave opp røtter. Jeg har snauklippet i frustrasjon, men pytt pytt så lenge det er bra for hodet.

Gammel 20-04-25, 16:09   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ikke veldig hagerelatert, men bowling er og fint forå få ut frustrasjon.

Gammel 21-04-25, 10:43   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har nå kanalisert all min aggresjon mot skvallerkålen. Ligger våken om natten og planlegger angrepsstrategi.

Gammel 21-04-25, 11:04   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg planlegger å flytte til leilighet. Er stolt over hagen min og egeninnsatsen der. Men vil aldri savne skvalderkål, brunsnegler, rådyr som spiser tulipanblomstene, roseskuddsveps, oldenborebiller og grevling.

Det høres ut som om du er i godt driv nå.

Gammel 24-04-25, 09:23   #20
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har nå kanalisert all min aggresjon mot skvallerkålen. Ligger våken om natten og planlegger angrepsstrategi.

Du vet at du kan bruke skvallerkål-skuddene i salaten, eller lage pesto av dem eller ha dem i suppe? De smaker faktisk veldig godt
Så kan du tenke at du har en grønnsakshage - da blir det lettere å sove

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.