Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skikkelig fin kjole?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-25, 20:51   #1
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Skikkelig fin kjole?

Litt vel sent ute, men jeg behøver en skikkelig fin kjole som kan passe i august-bryllup.
Har mine krav: må være naturlig stoff, ikke chiffon/nylon/polyester/dess like.
Passe en curvy, epleformet, lav kropp (161) i størrelse 42/44.
Noen som har sett noe pent i det siste?

Sist redigert av Nada : 29-07-25 kl 20:59.
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-25, 21:09   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Skikkelig fin kjole?

Kanskje du finner noe i nettbutikken til Mette Møller?

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-25, 21:35   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Denne er i bomull.
https://woodlingstudio.com/produkt/elise-kjole-midnatt

Bytimo har nydelige kjoler, og flere i naturmaterialer. Du kan filtrere på det.
https://bytimo.com/category/womenswear/dresses

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-25, 00:37   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har denne i to ulike farger, elsker de og har fått masse komplimenter. Bomull. Har brukt de masse i sommer:

https://missmayanorway.com/en-eu/pro...-green-blossom

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-25, 11:03   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Fine kjoler, er også på utkikk etter en kjole som kan passe i sommerbryllup. Kanskje noen har tips om noen litt rimeligere varianter? Ellers samme specs som i HI.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-25, 11:28   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har denne i to ulike farger, elsker de og har fått masse komplimenter. Bomull. Har brukt de masse i sommer:

https://missmayanorway.com/en-eu/pro...-green-blossom

Den har jeg også, den er i bomull og lin. Jeg har også en annen kjole fra Missmaya som er i ren bomull. Det fine med midikjolene til MissMaya er at de blir akkurat passe lange kjoler til oss på 161!

Gammel 30-07-25, 13:06   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondie hadde en tråd om kjoler på forsommeren. Der ble det vist frem veldig masse kjoler som høres ut til å passe inn i kravspecen din. Så mitt tips er å lete opp den tråden.

Gammel 30-07-25, 13:23   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Fine kjoler, er også på utkikk etter en kjole som kan passe i sommerbryllup. Kanskje noen har tips om noen litt rimeligere varianter? Ellers samme specs som i HI.

Har du prøvd Det Gule Hus i Bjørnsonsgate? Bruktbutikk, men med ett litt finere utvalg enn Fretex. De har ofte mange fine sommerkjoler som ikke er så alt for dyre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-25, 14:11   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Har du prøvd Det Gule Hus i Bjørnsonsgate? Bruktbutikk, men med ett litt finere utvalg enn Fretex. De har ofte mange fine sommerkjoler som ikke er så alt for dyre.

Takk for tips. Jeg er jo nesten aldri i sentrum, eller nær sentrum - men det kan være vært å sjekke ut.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-25, 15:02   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Takk for tips. Jeg er jo nesten aldri i sentrum, eller nær sentrum - men det kan være vært å sjekke ut.

Der er en butikk på Lagunen også. Det er kanskje lettere for deg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-25, 14:36   #11
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Takk for tips.
Hvis noen vi ha inspirasjon, ble det denne.

Gammel 07-08-25, 21:08   #12
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg endte opp med denne til sommerbryllup i år:

Kjøpt på Gardermoen på vei til bryllupet

Gammel 08-08-25, 11:35   #13
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Takk for tips.
Hvis noen vi ha inspirasjon, ble det denne.

Den var nydelig!

Gammel 08-08-25, 11:36   #14
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Veldig fin! Imponert over at antrekket ble kjøpt på vei til bryllupet, men regner med at det fantes et alternativ i kofferten

Gammel 08-08-25, 13:23   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg har sett på denne. Hvordan er størrelsene egentlig?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 16:12   #16
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Veldig fin! Imponert over at antrekket ble kjøpt på vei til bryllupet, men regner med at det fantes et alternativ i kofferten

Det var med et alternativ ja, og det var ikke plan å kjøpe ny men den der måtte bare bli med

Gammel 08-08-25, 16:13   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har sett på denne. Hvordan er størrelsene egentlig?

Den er stor i størrelsen jeg måtte gå ned en størrelse. Og den er supergod å ha på.

Gammel 08-08-25, 18:02   #18
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde denne i bryllup i sommer, også fra NeoNoir som den over her. Men - det står at den er 100 prosent polyester da, selv om jeg ikke syns den virker spesielt polyester-aktig.

https://villoid.no/products/serna-fl...ess-light-pink

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-25, 18:22   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

NeoNoir er maks random på størrelser syns jeg, jeg kjøpte et skjørt derfra i sommer, og måtte ned en million størrelser. Ville ikke tatt sjansen på kjøp på nett, ville prøvd i butikk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-25, 10:54   #20
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

NeoNoir er maks random på størrelser syns jeg, jeg kjøpte et skjørt derfra i sommer, og måtte ned en million størrelser. Ville ikke tatt sjansen på kjøp på nett, ville prøvd i butikk.

Jeg har mange av bomullskjørtene fra Neo Noir, og utifra modellene så er de helt forskjellige i størrelse.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.