Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Digital bilderamme

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-25, 10:38   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digital bilderamme

Jeg vurderer en slik til mine foreldre til jul. Har søkt og sjekket litt, skjønner det er flere typer. Erfaringer?
Ønsker en som da lett lar seg styre via app. Slik at både lillesøster, jeg og storebror kan ha appen på telefonen og legge inn bilder vi har lyst til at skal komme opp.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-25, 16:40   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Digital bilderamme

Vi kjøpte denne til mine foreldre i fjor
https://www.clasohlson.com/no/Exibel...-LED/p/39-4057
Funker bra og alle har app slik at vi kan legge til bilder.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-25, 17:11   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har mye glede av denne.

Frameo-app: Del historier med dine nærmeste på raskere og enklere vis. Ta et bilde og skriv en beskjed, så vises begge deler på fotorammen. Du kan også skrive undertekster for å vise venner og familie hva du gjør på. Etter å ha lastet ned den gratis Frameo-appen kan du sende favorittbildene dine rett til fotorammen, uansett hvor i verden du befinner deg.

Gammel 02-11-25, 17:26   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Mannen og broren hans kjøpte en sånn til moren i fjor. Det er ganske blæh har jeg inntrykk av. Teknikken er for vanskelig for moren (82 år), gamle bilder blir fort kjedelige hvis det ikke kommer noe nytt, det er styr å sende bildene på den appen sml med å sende en melding med bilder, formatet endrer seg ofte (man sender et bilde tatt på høykant og rammen gjør det om til et liggende bilde slik at det sere litt forvrengt ut. Sistnevnte irriterer meg grønn - jeg tar jo som oftest stående bilder med mobilen mens denne rammen er tilpasset liggende bilder). Vet ikke hvilken modell det er de har.

Uansett har jeg konkludert med at min mor IKKE skal få en sånn. Hun får heller bilder på SMS slik vi pleier. Det fungerer flott.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-25, 21:28   #5
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Mannen og broren hans kjøpte en sånn til moren i fjor. Det er ganske blæh har jeg inntrykk av. Teknikken er for vanskelig for moren (82 år), gamle bilder blir fort kjedelige hvis det ikke kommer noe nytt, det er styr å sende bildene på den appen sml med å sende en melding med bilder, formatet endrer seg ofte (man sender et bilde tatt på høykant og rammen gjør det om til et liggende bilde slik at det sere litt forvrengt ut. Sistnevnte irriterer meg grønn - jeg tar jo som oftest stående bilder med mobilen mens denne rammen er tilpasset liggende bilder). Vet ikke hvilken modell det er de har.

Uansett har jeg konkludert med at min mor IKKE skal få en sånn. Hun får heller bilder på SMS slik vi pleier. Det fungerer flott.

Ja ikke sant. Jeg har også hørt litt ulikt, men det er også derfor jeg sjekker her for erfaringer.

Gammel 02-11-25, 22:52   #6
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er superfornøyd med våre rammer. Er med Frameo-app. Funker finfint for 90+ som ikke er teknisk, da vedkommende ikke trenger å gjøre noe som helst.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-25, 00:12   #7
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte også Frameo og ho mor er kjempefornøyd. Noen er flinkere til å sende bilder enn andre. Hun skrur den av hver kveld og på om morgenen.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-25, 09:39   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Er det mange forskjellige rammer som alle har Frameo-app?

Gammel 03-11-25, 10:13   #9
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Vi er superfornøyd med våre rammer. Er med Frameo-app. Funker finfint for 90+ som ikke er teknisk, da vedkommende ikke trenger å gjøre noe som helst.

Enig i at man ikke trenger å gjøre noe som helst, men hvis man f.eks. ønsker å slette noen eldre bilder, noe som jo ikke er strengt nødvendig men likevel kan være et ønske, må man få hjelp.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-25, 10:16   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Enig i at man ikke trenger å gjøre noe som helst, men hvis man f.eks. ønsker å slette noen eldre bilder, noe som jo ikke er strengt nødvendig men likevel kan være et ønske, må man få hjelp.

Skjønner. Mine foreldre er midt i 70-årene og har en viss teknisk kompetanse. De vil nok få til akkurat det.

Gammel 03-11-25, 11:25   #11
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Google Nest Hub til oss selv og har kjøpt både til svigermor (79) og mamma (65).
Vi har google foto, har har satt opp automatisk deling med både svigermor og mamma. Svoger har også google foto, og har satt opp deling med svigermor. På den måten får hun både nye og gamle bilder både av oss og svogers.
Vi er alle veldig fornøyde. Og hos oss har vi i tillegg styring av persienner og lys.

Det har kommet en 2. generasjon nå, men den kjenner jeg ikke så godt til.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.