|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilsikring av premature og dysmatureNevøen min var liten da han var fødd, omlag 2400g. Dei forsøkte å sette han i bilsete, men han var for liten til at det var mulig å feste han i selane. Dvs. at skuldrane var såpass smale at selane ikkje ville holdt han på plass. Litt klønete forklart, men dog. Dei måtte motvillig bruke bag-sikring den første månaden.
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureVi klarte fint å feste vår 2000 gram store og 44 cm lange gutt i vår Römer Britax Baby-safe. Han ble sittende med haka litt for mye ned mot brystet, så jeg pleide å legge en sammenrullet gulpeklut bak nakken hans, men da satt han helt forsvarlig. Setet har en pute man kan putte under rompa når den står stilt på det laveste hakket.
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureJa, eg tenker også at det virkelig burde vere mulig, men selane vart altså for breide for guten sine skuldre.
|
|
|
#4 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bilsikring av premature og dysmature
Det gikk helt fint i setet vårt. Hadde med oss en tynn gutt (2900) hjem fra sykehuset denne gangen og, og det var ikke noe problem.
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureVi sleit med det samme, og brukte derfor ikke bilen før han var godt og vel passert 3 kilo. Etterpå fikk jeg høre at bilsetet (Maxicosi) heller ikke var beregnet på barn under en viss kilogrense. (Husker ikke hva den var.) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Smugleser
|
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureAndungen lå i bag med lånt sikkerhetsnett de første to månedene (kjørte jo ikke så mye bil akkurat, da), men jeg håper det har skjedd noe på sikringsfronten de siste fire årene. Han var sånn ca 2,5 kg da han ble lagt i bil første gang.
|
|
|
#10 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bilsikring av premature og dysmatureJeg leste noe om at det ikke var lov å feste barn under 3 kg. i seter et sted, så eneste alternativ var boxette (ja, og bag m/nett, men det er jo ikke å anbefale). Men jeg husker selvsagt ikke hvor, kanskje noen vet det? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
<*(((<
|
Ikke ideelt komfort, men er han ikke sikret godt der? Vanskelig å se på bildet syns jeg. Jenta vår satt nok bedre, husker ikke at jeg hadde noen kvaler med å bruke bilstolen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bilsikring av premature og dysmaturewindoo bagen til bebe comfort er jo anbefalt til premature. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureVi bruker boxette når vi frakter ungene herfra og til mindre sykehus. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |