|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Hva spiser dere på julaften?Siden jeg svarte på en tråd om julebrus, ble jeg inspirert til og finne ut hva vi spiser, på julaften!
![]() |
#2 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg kan ikke fordra svinekjøtt, men lager ribbe med medisterpølser og medisterkaker til de som liker det
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?I min familie har vi brukt å ha kalkun, i mannens familie har de brukt å ha ribbe. Vi har begge deler, vi. Når vi feirer med min familie, så blir det ofte lutefisk i tillegg :matglad familie: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bree
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Ribbe – uten tvil!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi spiser ribbe julaften, men pinnekjøtt i romjula. Nam, nam.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg og mannen er vokst opp med ribbe, tilbehør er rød-og surkål, tyttebærsyltetøy, ertestuing, poteter og rågod saus. Svoret er særdeles viktig for mannen min...
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi har aldri hatt tradisjoner i min familie. Så jeg vokste opp med både svinestek, surstek (dette er det beste jeg vet!!), fisk osv på julaften. Svigers spiser alltid ribbe, så når vi feirer jul der annenhvert år blir det altså ribbe.
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Pinnekjøt med poteter, rabbestappe, rødkål og surkål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Spørs hvor vi spiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi har ribbe, av den typen med kotelettkam sånn at det er mye kjøtt og ikke bare en tynn flis med masse fett. Tilbehør er hjemmelagde (og veldig gode) medisterkaker som jeg lager av en blanding av medisterdeig og karbonadedeig. Surkålen er også hjemmelaget, og rørte tyttebær er viktig. Så er det poteter, svisker, diverse grønnsaker og deilig saus. Sist redigert av Filifjonka : 25-10-06 kl 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg er oppvokst med lutefisk på julaften,
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?I år skal vi til mine foreldre, og siden mamma er livredd for at det skal bli for lite mat så får vi ribbe, svinestek, medisterkaker, små hvite pølser, surkål, rødkål, poteter og kokte grønnsaker. Til dessert blir det riskrem med rød saus og multekrem med krumkaker. Og så spiser mamma og pappa på restene hele julen.
![]() |
#15 |
Superaktiv
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Pinnekjøtt med alt deilig tilbehør. Men jeg er ganske snill |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?På min side er det pinnekjøtt, men på mannen min sin side er det ribbe eller surstek.
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?I mange år hadde vi kalkun på julaften. Så ble det svinestek, men i år funderer jeg på å lage til et lammelår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Den ene julen jeg ikke har feiret hjemme hos foreldrene mine hadde vi ribbe, pinnekjøtt (til meg) og fantastisk gode kjøttboller (noen veldig spesielle med hemmelig oppskrift) og christmas pudding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hva spiser dere på julaften?Pinnekjøtt, med multekrem og iskake til dessert.
![]() |
|
|