Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Utvalg, gutte- og jenteklær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 13:21   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utvalg, gutte- og jenteklær

Jeg fikk en katalog i posten idag, fra Hanna Andersson, en amerikansk nettbutikk som jeg handlet noe fra ifjor.

Jaja, BARE jenteklær?! tenkte jeg etterhvert som jeg bladde gjennom.
Det fikk meg faktisk til å ta en opptelling av avbildete barn i katalogen:

189 jenter.
65 gutter.


(Med forbehold om et par-tre babyer i unisex-klær som jeg kan ha tatt feil av).

Jeg syns det er utrolig irriterende at utvalget til gutter er så mye mindre de aller fleste steder. For det er det virkelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:01   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Ja, det er det så absolutt! Irriterer meg også over det. Se bare på feks Monsoon/Accessorize. Der bugner det av jenteklær, mens gutteklærne er plassert i et lite hjørne i butikken.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:07   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Men det hjelper ikke all den tid jenteklærne er så vannvittig upraktiske. Vi kan ikke sende ungene våre i kjoler hver dag i bhg selv om det er 189 å velge imellom.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:09   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Jepp, sånn er det overalt. Et lite hjørne med gutteklær, og stativ på stativ med jenteklær. Kjempeirriterende.

Kjøper man virkelig så mye mer klær til jenter? Eller kanskje det blir en ond sirkel, siden utvalget til gutter er så lite gidder man ikke gå bananas med klesinnkjøpene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:20   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men det hjelper ikke all den tid jenteklærne er så vannvittig upraktiske. Vi kan ikke sende ungene våre i kjoler hver dag i bhg selv om det er 189 å velge imellom.

Det kan man vel. Nine går nesten utelukkende i kjoler og skjørt og det fungerer veldig bra.

Forøvrig er jeg enig med hovedinnlegger. I tillegg er det vanskelig å finne fine penklær til gutter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:28   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Absolutt enig Maximillia!
Jeg har to jenter (17 og 19 år) og to gutter (12 og 3 år) og det har alltid vært mye lettere og enklere å finne klær til jentene.
Både pentøy og hverdagstøy, ja egentlig pentøy syntes jeg det er vanskelig å finne til guttene.

Se feks H&M, så utrolig mye fint og feminint søtt til jentene, stor del av butikkene er også viet jentene, mens gutteklærne har en mindre del og klærne er klær med trykk,flammer, bomber og granater som jeg kaller det
Kan rett og slett ikke finne et eneste klassisk plagg der jeg
Derfor har jeg slutte å handle der også

Det samme er det igrunne overalt

Min yndlingsbutikk,Barna på Hjørnet i Oslo, de har like stor del med gutte og jentetøy, og da jeg var der på lørdag måtte jeg bare begrense meg.Fant så mye til Oliver, både pentøy og annet.

Det samme var det til de større barna, men storebror var ikke med, så jeg kunne ikke handle til han (har sine bestemte meninger når man er 12 år)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:28   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Og det som finnes av gutteklær er printet med flammer og monstere og gud vet hva.

JÆVLIG er mye av det

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:28   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Er så utrolig enig!! Skulle jo ikke tro det var barnets kjønn som bestemte om man gikk amok med shoppingen så lenge det er mødrene som shopper.

Og siden jeg har hørt mange irritasjoner rundt dette temaet vil jeg jo tro at dette er en nisje? ... eller?

Finnes det en logisk forklaring til hvorfor det er så lite gutteklær?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:29   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Her er Exit favoritten, og der synes jeg utvalget er ganske likt fordelt.

...unntatt i fjor da de ødela en del av utvalget med å bruke kamuflasjefarger.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:29   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Myrsnipa: eldste datteren min er ultrafeminin
Hun brukte bare skjørt og kjoler i barnehagen, og skkolen etterhvert
Blonder og rysjer, og helst superråååsa
Fikk min mor til å strikke gode ulltights i matchende råååsa og det gikk supert med HH fleece utenpå om vinteren feks

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:44   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Dette irriterer meg også. Siden vi skal få en liten gutt snart har jeg kikket litt i butikkene. Men det er så trist å måtte lete på den minst fine siden av babyavdelingen. Er det så mye forlangt å finne myke, gode klær til en babygutt uten at det skal være altfor mye mønster osv på? Olabukser og skjorter i str 56 er ikke aktuelt.


Jeg har også i perioder savnet gode, praktiske klær til jenta mi, det er altfor mye dill på jenteklær. Nå er hun så stor at det er kjempestas med rosa prisesser, men da hun var mindre savnet jeg gode unisex-klær til basisgarderobe.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:46   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Jeg har akkurat samme erfaring. Det er mye lettere og morsommere å handle til Elise enn det er til guttene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:54   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Ja, sånn er det. Mye mindre til guttene.

Og det fortsetter vel sånn også. Herreavdelingene er alltid veldig mye mindre enn dameavdelingene, og det er langt færre herrebutikker enn damebutikker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:55   #14
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Har akkurat samme erfaring. Da storebror var liten handlet jeg stort sett bare Benetton og mexx tøy til ham. På H&M hadde de bare klær med schvære trykk....
Til jentene finner jeg masse lekkert uansett hvilken butikk jeg går inn på.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:56   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Synd men sant.

Gutteklær er det mindre av i butikkene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 23:02   #16
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

ja, gutteavdelingen er i de fleste butikker mikroskopisk i forhold til jenteavdelingen. Irriterende!
Dessuten er det vanskelig å finne tøy som ikke har bil/robot/fly/superhelttrykk

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 23:11   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Finnes det en logisk forklaring til hvorfor det er så lite gutteklær?

De unnskyldningene jeg har fått når jeg høylytt kommenterer utvalget på guttesiden/kroken, er at designerne lager mye mer klær til jentene enn guttene :veldigfestligkunde:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 00:17   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men det hjelper ikke all den tid jenteklærne er så vannvittig upraktiske. Vi kan ikke sende ungene våre i kjoler hver dag i bhg selv om det er 189 å velge imellom.

Signerer Snipa helhjertet.

Eller egentlig tror jeg at jeg for min del vil omformulere det til "Vi har ikke lyst til å sende ungene våre i kjoler hver dag i bhg selv om det er 189 å velge imellom."

Og jeg har ikke lyst til å kjøpe kremfargede eller lys rosa fløyelsbukser i ett sett heller. De varer hvor lenge i sandkassen? 20 minutter? Jeg har ikke tall på hvor mange pastellfargede klesplagg jeg har kastet før de er utslitt fordi de har fått permanente flekker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 00:43   #19
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Utvalget av gutteklær er så dårlig at butikkene egentlig burde blitt anmeldt pga kjønnsdiskriminering.
Det er jo til tider tragisk hvor dårlig utvalget er i mange butikker.

I sommer var jeg en tur i Oslo, da fant ejg på Oslo City en butikk med klær bare for gutter. Der hadde de mye fine og enkel plagg til gutter, og mye som var stilig også.

Samme gjelder for fargevalg. GUtter skal tydligvis gå i bare de samme fargene, blått i forskjellige nyanser, mest mørkeblått selvsagt. Og grønt, brunt og svart. Til nød litt rødt på et plagg i ny og ne.
Gikk jo bananas i sommer når de hadde t-skjorter i livlige farger og kjøpte vel en i hver farge til minsten.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 01:41   #20
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Utvalg, gutte- og jenteklær

Okaidi/obaibi har masse sprekt til gutter, med farger (gult, rødt, orange ol.) og klassiske plagg, og mye av det. Exit (name it merke) har også ganske likt til jentene og gutta, og mye fint til gutter og. Zara har mye fint til gutter også, og benetton. Og idag var jeg faktisk på en ny Monsoon butikk som hadde ganske mye til gutta og. (og katvig har vel også mye til gutter)

Men ellers er jeg ikke helt enig, men det er fordi at snuppa ikke får rosa, og skal man ikke ha rosa er det søren ikke mye igjen til jentene mange steder nei.
Jeg handler mest på Exit, Okaidi/obaibi, Zara, NoaNoa, Benetton og noe på Melkers. Jeg er veldig lei h&m ol.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no