Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kino-anbefaling - Juno

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-08, 13:38   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kino-anbefaling - Juno

Eg vil anbefale denne filmen til alle som likar kjappe og sarkastiske dialogar, sære rollefigurar og estetisk god filming. Sjølve historia er så som så, men det spelar inga rolle så lenge dialogen og humoren er så fantastisk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:37   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.234
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Den er nydelig! Liker faktisk historien også, jeg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:39   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Den er nydelig! Liker faktisk historien også, jeg.

Ja, den er ikkje grusom, men temmeleg forutsigbar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:45   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.234
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Joda, det er sant, det er ikke de stoerste overraskelsene.

Hva synes du om Oscar-nominasjonen til Ellen Paige? Det jeg likte best med hennes karakter var kanskje evnen til å spille sin egen alder, til å ikke spille for voksent eller heller ikke for barnslig.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 14:50   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Joda, det er sant, det er ikke de stoerste overraskelsene.

Hva synes du om Oscar-nominasjonen til Ellen Paige? Det jeg likte best med hennes karakter var kanskje evnen til å spille sin egen alder, til å ikke spille for voksent eller heller ikke for barnslig.

Eg synest det var eit artig og modig valg. Ikkje heilt forventa, men absolutt fortjent.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 12:20   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.234
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Norske filmjournalister ser også ut til å like sjarmerende, morsomme og sære Juno:

http://oslopuls.no/film/article2241813.ece
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/07/526209.html

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 12:24   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Jeg skal se den i helga. Gleder meg!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:52   #8
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Norske filmjournalister ser også ut til å like sjarmerende, morsomme og sære Juno:

http://oslopuls.no/film/article2241813.ece
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/07/526209.html

Den fikk bra omtale her inne også, må nok se den ja!

http://www.filmfeber.no/juno-kino.4455762-78369.html

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:03   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Jeg så den i dag, men ble ikke overimponert. Litt sær, ikke helt min humor kanskje, men for all del, en bra film.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 21:17   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

ikke helt min humor kanskje

Men helt min, derimot. Jeg så den i går og syntes den var helt fantastisk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 09:20   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Jeg likte den veldig godt. Veldig søt og sjarmerende, uten å bli klissete, og kjempemorsom innimellom, og ingen av hovedpersonene endte opp med å bli de karikaturene man kunne fryktet tidlig i filmen, og den var lettbent uten å være lettvint, liksom. Den lot ikke som om alt var veldig enkelt og fint, men viste kompliserte voksenliv og ikke-perfekte-men-likevel-veldig-flotte foreldrefigurer, samtidig som selve 16-års-forelskelsen var fryktelig søtt og fint fremstilt. Jeg bare smilte og smilte hele den siste halvtimen og minst en time etter at filmen var slutt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:16   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.872
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Jeg smiler fremdeles, jeg. Det var en utrolig sjarmerende film, i all sin enkelhet. Jeg synes dessuten historien var god, den kunne gått i en hel rekke forskjellige grøfter som den ikke gikk i, og var forfriskende pekefingerfri. Men først og fremst var det jo persongalleriet som gjorde filmen, det var godt å se en film som hadde så mye varme for så å si alle personer med replikker, ingen ble redusert til karikaturer. Abortmotstanderjenta, f.eks., eller han tøffe kjekkasen som egentlig hadde en greie for Juno. (Hadde han noen replikker i det hele tatt?) Og så er jeg full av beundring for hvordan barnefaren klarte å framstå som så tiltalende, tross at han var fullstendig lammet av tafatthet hele filmen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:22   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Abortmotstanderjenta, f.eks., eller han tøffe kjekkasen som egentlig hadde en greie for Juno. (Hadde han noen replikker i det hele tatt?)

Han hadde vel én? "Hey, your book fell apart! It must've looked at your face!".

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og så er jeg full av beundring for hvordan barnefaren klarte å framstå som så tiltalende, tross at han var fullstendig lammet av tafatthet hele filmen.

Enig. Og både stemoren og Vanessa, som jeg først følte kunne virke litt karikert (med hundeinteressen og dessertfargede vegger) viste seg som sympatiske og tøffe "til tross for" at de ikke helt forstod Juno eller satte pris på alt hun sa og gjorde.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:55   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.872
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Han hadde vel én? "Hey, your book fell apart! It must've looked at your face!".

Det er ikke verst å klare å framstille noen som en nokså sympatisk karakter når det er hans eneste replikk!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 19:06   #15
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Jeg så filmen i går og likte den svært godt. Er enig med dere andre at karakterene hadde mange sider og at det ikke var noen gode eller onde personer i filmen. Bare vanlige folk. Det eneste jeg reagerte negativt på var forklaringen av hvem Juno var i gresk/romersk mytologi. Kona til Zevs er Hera, ikke Juno (som jeg leste på Wikipedia er kona til Jupiter). En litt rar glipp egentlig.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:04   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.872
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Men Jupiter er Zevs.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:16   #17
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Jeg så filmen i går, og likte den veldig godt. Jeg lurte til å begynne med på om den var kanadisk, ettersom alle karakterene var så frika. Men så dukket Jennifer Garner opp, og da ble jeg i tvil. Filmen var veldig utypisk amerikansk, ihvertfall.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:44   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Filmen var veldig utypisk amerikansk, ihvertfall.

Det er jeg ikke helt enig i - den minnet meg om opptil flere andre amerikanske filmer (de første som slo meg mens jeg så på var Drop Dead Gorgeous - antagelig mye pga. Allison Janney - og The Opposite of Sex) og forsåvidt også TV-serier (som Arrested Development, der far-og-sønn-hovedpersonene spilles av de som spiller Mark og Paulie i Juno ).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:47   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Den må visst sees, skjønner jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 07:01   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.234
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kino-anbefaling - Juno

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Den må visst sees, skjønner jeg.

Ja-a! Er to uker siden jeg så den og blir fremdeles varm i hjertet av å tenke på den.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no