Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Løk-hakker

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 14:41   #1
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Løk-hakker

Etter nok en runde med tårer og sviing i øya etter å ha kutta løk så vurderer jeg sterkt at å kjøpe en eller annen løkhakker. For det finnes vel?

Hvilken har du? Hva ser jeg etter for å få en god løkkutter?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 14:53   #2
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Løk-hakker

Jeg har en helt super en fra Tupperware! Du putter løken oppi en boks med knivblad som går rundt ved at du vrir lokket fram og tilbake. Genialt og helt uten tårer! Den er i tre deler som er lette å vaske opp.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 14:53   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løk-hakker

Har du ikke food processor? Alle burde ha det i hus. Jeg bruker den til absolutt alt. Den hakker løk (deler den bare i 2, fjerner skrellet og mikser i 3 sekunder!), river gulrøtter, knuser kjeks, moser mat, hakker nøtter, sjokolade osv, pisker fløte og ALT. River ost gjør den og, bruker den mye til det. Hadde ikke klart meg uten!!

Jeg mener sånn liten maskin altså, ikke svær kjøkkenmaskin. Jeg har en som er ganske lik denne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 14:54   #4
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Løk-hakker

Tupperware har en helt suveren løk-kutter, denne kan forøvrig brukes til mange andre grønnsaker / nøtter o.l. Den heter Mini Quick Chef

Det jeg ser etter på en løkkutter er; Lett og bruke, lett og rengjøre, bra resultat.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:05   #5
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Tupperware har en helt suveren løk-kutter, denne kan forøvrig brukes til mange andre grønnsaker / nøtter o.l. Den heter Mini Quick Chef

Det jeg ser etter på en løkkutter er; Lett og bruke, lett og rengjøre, bra resultat.

Jeg kan skaffe den hvis du er interessert

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:31   #6
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har du ikke food processor? Alle burde ha det i hus. Jeg bruker den til absolutt alt. Den hakker løk (deler den bare i 2, fjerner skrellet og mikser i 3 sekunder!), river gulrøtter, knuser kjeks, moser mat, hakker nøtter, sjokolade osv, pisker fløte og ALT. River ost gjør den og, bruker den mye til det. Hadde ikke klart meg uten!!

Jeg mener sånn liten maskin altså, ikke svær kjøkkenmaskin. Jeg har en som er ganske lik denne.

Jeg har en sånn en altså, men syns det er så mye å vaske opp for en liten løk.. hehe.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:32   #7
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Tupperware har en helt suveren løk-kutter, denne kan forøvrig brukes til mange andre grønnsaker / nøtter o.l. Den heter Mini Quick Chef

Det jeg ser etter på en løkkutter er; Lett og bruke, lett og rengjøre, bra resultat.

Ja, det er nettopp en slik en jeg er på utkikk etter. Hva koster denne herligheten da?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:39   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Jeg kan skaffe den hvis du er interessert

Kan du skaffe meg en også?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:40   #9
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Løk-hakker

Fant den. Hva er forskjellen på Quick chief og mini quick chief?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 16:40   #10
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Fant den. Hva er forskjellen på Quick chief og mini quick chief?

Mini er mye mindre, litt billigere og egner seg godt til hakking av litt mindre ting. Jeg liker begge veldig godt, men syns den lille er litt mer hendig i det daglige.

Mina: Selvfølgelig

Siden jeg er arbeidsledig om dagen, tankte jeg å ta opp min gamle karriere som tupperware selger nå før jul. Så det er bare å sende meg en PM hvis noen skal ha noe...

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 16:59   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg har en sånn en altså, men syns det er så mye å vaske opp for en liten løk.. hehe.

Hehe ja det kan godt hende. Jeg bare slenger hele herligheten i oppvaskmaskinen jeg, enkelt og greit. Men når jeg hakker løk er det liksom alltid noe annet som også skal hakkes eller moses, så da blir den jo brukt til litt mer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 19:36   #12
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Løk-hakker

Jeg anbefaler Quick chief'en. Om dere skal på tur (f.eks hytte eller campingvogn) har dere en hel liten kjøkkenmaskin i den Quick chief'en.

Og jeg selger ikke Tupperware.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 21:26   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løk-hakker

Mini Quick Chefen, er kjempepraktisk, og fordelen med den er at det er bare tre deler; lokk, bolle og kniv.
Jeg bruker den bare til løk, og den lille bollen er så pen at den kan settes rett på bordet dersom det er behov for det, eller jeg har hakket for mye løk, tar jeg ut kniven, vasker den - og gjemmer den - setter på lokket og setter den inn i kjøleskapet. Boksen er helt tett og det lukter ikke løk i kjøleskapet.
Det lukter riktig nok løk av boksen, men den kan vaskes med bakepulver eller sitron, dersom jeg skal bruke den til noe annet som jeg ikke vil ha løklukt i

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 21:45   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Jeg kan skaffe den hvis du er interessert

He he ... det der kræsjet for meg altså.

Prada djevelsko ... på en Tupperwaredame. - HJEEELP - fordommene mine passer ikke!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 01:00   #15
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

He he ... det der kræsjet for meg altså.

Prada djevelsko ... på en Tupperwaredame. - HJEEELP - fordommene mine passer ikke!

*He-he * Men det var sannheten . Som nyutdannet markedsfører og småbarnsmor slet jeg med å finne jobb... og lot meg etter mye men lokke til Tupperware, og startet "langingen" i oslo vest. Noen mnd senere var jeg salgsleder for hele 16 stykk (det var ubeskrivelig mye jobb) - Men denne motivasjons/salgsleder erfaringen var nok gull verdt karrieremessig, for uten denne erfaringen hadde jeg neppe fått de jobbene jeg fikk.

Det er over 2 år siden sist jeg har solgt noe Tupperware, men i siden det er før jul (folk er i kjøpsmodus) og jeg er permittert, - ja så nå "pusher" jeg gjerne nå! (Det er forøvrig gode produkter som jeg virkelig kan gå god for)

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:11   #16
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Løk-hakker

Jeg har mini quick chef, og en sånn som fungerer nesten som en eggedeler bare at dne har mange ruter og kutter løk veldig bra på 123..

jeg liker egentlig til løk best den eggedelerlignende saken.. skal se om jeg finner bilde

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 08:15   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løk-hakker

Har samme greia som Dolly, den heter Alligator og jeg kjøpte den hos Klaus Olsen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 08:44   #18
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Løk-hakker

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Mini Quick Chefen, er kjempepraktisk, og fordelen med den er at det er bare tre deler; lokk, bolle og kniv.
Jeg bruker den bare til løk, og den lille bollen er så pen at den kan settes rett på bordet dersom det er behov for det, eller jeg har hakket for mye løk, tar jeg ut kniven, vasker den - og gjemmer den - setter på lokket og setter den inn i kjøleskapet. Boksen er helt tett og det lukter ikke løk i kjøleskapet.
Det lukter riktig nok løk av boksen, men den kan vaskes med bakepulver eller sitron, dersom jeg skal bruke den til noe annet som jeg ikke vil ha løklukt i

Jeg har også denne: Kjempekjekk!

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:40   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løk-hakker

Jeg har tupperware sin løk kutter og den som er litt større.. Løk kutteren er GENIAL! Bruker den nesten hver dag.. skreller løken og kutten den i 4 og så bare vrir man noen ganger.. til og med gubben klarer å lage så små biter at jeg spiser det.. når vi har hotdog eller taco e.l setter jeg løken på bordet etter jeg har tatt av lokket og ut kniven.

Den er så liten at man kan kutte en halv løk. selv om den egner seg best til en hel.

den store deimot.. da må man ha en del løk vil jeg tro.. bruker den til pannekake røre jeg har ikke handmikser så jeg bruker den som det.. Fikk den som takke gave sist jeg hadde party.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:49   #20
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løk-hakker

Tupperware sin er genial,
bruker den ofte !

Har en sånn som Dolly hadde bilde av også, men den har jeg ikke brukt på mange år... Så den vil ikke jeg anbefale...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no