Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-08, 20:34   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

iPhone

Hvor kan jeg kjøpe en slik og hva koster den nå? Stemmer det at den nå er å få med 3G?

Jeg har lest at den ikke kan sende mms (?), men at det kan fikses enkelt ved å laste ned et eller annet program. Noen som vet noe om det og hvor enkelt er det egentlig?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:42   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iphone

Jeg har bedt en bekjent om å kjøpe for meg i USA. Du kan også bestille fra Apple.com, men da må du bruke JetCarriers eller lignende for å få den levert videre til Norge. I tillegg må du hacke den for å fjerne operatørlås og sånt. www.justiphone.no kan gjøre det for deg. Jeg aner ikke om man kan sende mms, men telefonen har nå i hvert fall kamera, så jeg antar det lar seg gjøre.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:46   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iphone

Man må laste ned et program for å sende eller motta mms, ja, men det er veldig greit å bruke. Man kan også sende bildene pr. mail, noe som også kan være praktisk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:46   #4
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: iphone

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg aner ikke om man kan sende mms, men telefonen har nå i hvert fall kamera, så jeg antar det lar seg gjøre.

Nei faktisk ikke

Men man kan sende bilder som mail da

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:50   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iphone

"oversatt" til norsk koster den vel rundt 3000?!!

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 20:51   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone

Min eldste datter har denne, fått den fra USA.
Den er megakul, særlig når hun skal ta bilder og zoomer ut eller inn.
Helt rått egentlig.Bare drar fingrene frem og tilbake over skjermen

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 23:19   #7
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone

Apple leverer ikke støtte for MMS i den første versjonen av iPhone. Jeg er uinteressert i MMS, men det fungerer uansett helt greit å både sende og motta MMS (kun bilder fireløpig, ikke video, tekst og lyd) med et gratis program som heter SwirlyMMS. De kommer sannsynligvis til å forbedre det. Jeg regner med at Apple kommer med MMS-støtte også, kanskje som en programoppdatering, eller iallefall i neste versjon av telefonen.

iPhone har åpenbart færre funksjoner enn telefoner i samme prisklasse fra Nokia, HTC og Sony. Noen av disse manglene er problematiske, f.eks kan man ikke forwarde en SMS (det løses forresten også helt greit med 3. parts programvare), men stort sett tror jeg ikke de vil savnes av så mange, og Apple har også levert en del nye funksjoner med oppdateringer det siste året. Apple ser ut til å ha samme tilnærming til telefoner som de har til bærbare mp3-spillere; iPod har færre funksjoner enn noen av konkurrentene, likevel er de foretrukket med veldig stor margin av kundene. Min oppfatning er at det er fordi Apples spillere, i motsetning til konkurrerende produkter fra f.eks Sony, Creative eller Microsoft, gjør det de gjør ekstremt bra. iPhone er åpenbart spesifiser og produsert ut fra den samme filosofien. Det gjenstår jo å se om det er korrekt strategi på mobiltelefonmarkedet, men jeg ville iallefall ikke satt penger på HTC i den konkurransen; første gang jeg prøvde en iPhone var jeg 100% overbevist om at jeg måtte ha en slik etter hvert, det var forøvrig akkurat den samme følelsen jeg fikk når jeg prøvde en av de dyre HTC-modellene, bortsett fra omvendt, siden jeg da ble helt overbevist om at jeg aldri noen sinne ville ha noe slikt.

Men det er klart at hvis man føler at man ha FM-radio, 3G, bluetoothoverføring av data eller veldig mange stygge knapper, så er ikke iPhone riktig telefon.

Ben "slide to answer" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 23:49   #8
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPhone

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.


Men det er klart at hvis man føler at man ha FM-radio, 3G, bluetoothoverføring av data eller veldig mange stygge knapper, så er ikke iPhone riktig telefon.

Ben "slide to answer" Murphy

Glad for at du skriver litt om dette Benmurphy.

Jeg er av dem som føler at jeg MÅ ha en iPhone.
Men ikke før den har FM-radio, blåtannoverføring og innebakt MMS-mulighet. Ved siden av kamera, tale og SMS er det disse tingene jeg bruker telefonen mest til. Veldig mange stygge knapper vil jeg imidlertid helst slippe.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 00:27   #9
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

FM-radio, blåtannoverføring

Jeg tviler på at Apple kommer til å bygge inn noen av disse funksjonene. Ingen iPod-modell har noen gang hatt FM-radio. Og både radio og dataoverføring på blåtann ville komplisere en god del ting ganske mye, og økt kompleksitet er ikke noe Apple ser ut til å prøve å putte i de bærbare dingsene sine. iPhone har bluetooth da, men bare til headset, ikke til data; det er mulig den begrensningen har mer å gjøre med kontraktene deres med AT&T enn med tekniske problemer; alle abonnementer for iPhone inkluderer ubegrenset dataoverføring (EDGE), og AT&T er neppe interessert i at brukerne skal bruke Skype på MacBooken sin gratis i stedet for å ringe i GSM-nettet.

Ben "Radio is so 20th century; try a Podcast" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 13:40   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone

Etter en drøy ukes bruk; en ikke særlig godt redigert omtale (kanskje noen syns det er nyttig likevel):



Konklusjon:
iPhone ser flott ut. Den er god å holde i. Den er veldig lett å sette opp, og veldig lett å bruke både som telefon, til å spille musikk, til å se video, til epost og til web (WiFi eller EDGE). Kalender, kontakter, musikk og video synkroniseres enkelt mot telefonen med iTunes. Den berøringsfølsomme skjermen med «multi-touch»-funksjon er imponerende; både den og bevegelsessensorene fungerer veldig bra.

iPhone er sikkert ikke noe for alle, men den er definitvit noe for meg. Og personlig vil jeg anbefale den veldig sterkt. Den er fantastisk å se på og fantastisk å bruke. Men det kan helt klart være mye som taler i mot å skaffe en iPhone i Norge nå. Den er jo ikke tilgjengelig for salg her så langt, så man er avhengig av å «låse den opp» for å bruke den her. Dvs. man må koble den til datamaskinen sin, endre programmene i telefonen og fjerne sperrene som binder den til Apples samarbeidspartnere. Dette er relativt enkelt, og så vidt jeg forstår ganske trygt; du ødelegger ikke telefonen, og den kan stilles tilbake til original stand igjen, men det er jo naturligvis ikke noe hjelp å få fra Apple hvis det oppstår problemer med noe.

iPhone kan færre ting enn mange andre telefoner i samme prisklasse. Jeg ser ikke på det som en mangel i utgangspunktet; Apple har gjort lignende ting før: Creative, Sony og Microsoft leverer mp3-spillere som kan mange flere ting og koster mindre enn Apples iPod. Likevel er Apple desidert størst på dette markedet. Det er ganske vanlig å hevde at grunnen til det er at Apples produkter selger fordi de ser fine ut, selv om de er dårlige og dyre; dette er feil. Form og funksjon er uløselig knyttet sammen i Apples iPodserie, og det samme gjelder iPhone. «Less is more» ligger tydelig bak designet av både iPod og iPhone. Og for meg er det åpenbart at konkurrentene har mye å lære her.

Feil og mangler til tross; iPhone får alle andre telefoner jeg ser til å virke som utdatert skrot.

Hvis du ikke har prøvd en iPhone, kan det kanskje være verdt å ta en kikk på Steve Jobs opprinnelige presentasjon :


(Kilde: youtube.com)
,

(Kilde: youtube.com)


Punktene under er litt hulter til bulter.

The Good:
  • Den beste iPoden du kan få (bedre enn den nest beste, iPod Touch, fordi iPhone har volumknapper og pause/play/skip på hodetelfonkabelen)
  • 16Gb lagring (Det er ganske mye, selv om man naturligivs gjerne skulle hatt mer)
  • Innebygd web-browser som virker. (Nei, Nokia, HTC, Sony Ericsson og de andre konkurrentren leverer ikke det. Ikke Opera heller.)
  • God skjem og få knapper; veldig god til å se på bilder, video og tekst.
  • Eksepsjonelt enkelt, stilrent og godt menyssytem og godt system for å skrive tekst.
  • X: iPhone har veldig mye X. Konkurrenten ser ikke ut til å være i stand til å levere telefoner med særlig mye av det. De som er i tvil om hva det betyr må bare prøve en iPhone tror jeg.

The Bad:
  • Ikke innebygd videresending av SMS eller kontaktinfo. (Kan løses med 3.parts software.)
  • Automatisk forhåndsvisning av SMS; dvs. de første par linjene av en ny SMS-melding vises automatisk på skjermen (Kan delvis deaktiveres, men da blir det tungvint). Det kan jo være litt kjipt hvis noen ser på telefonen din i det du får en SMS med «hemmelig» innhold.)
  • Vanlige hodetelefoner kan ikke brukes uten overgang; dette kommer raskt til å løse seg selv siden selve pluggen på en standard jack passer, men hylsen på dem er vansligivs for tykk. Produsenter av hodetelfoner kommer itl å tilpasse seg.
  • Kan ikke brukes som modem, dvs. du kan ikke koble telfonen til PCen med blåtann eller kabel og nå nettet gjennom den.
  • Støtte for få kalender- og kontaktapplikasjoner.
  • Ikke WiFi-sync av kalender, kun gjennom iTunes, begrensede muligheter til å synce flere kalendre. (Dette skal det visstnok komme oppgraderinger fra Apple som løser)
  • Det er jo dumt at telefonen må «låses opp» for å brukes; det kan sikkert gjøre at ting blir mindre sikre eller mindre stabile, men den kommer vel i salg her etter hvert også.

The Indifferent (Noen syns sikkert noe av dette spiller rolle):
  • Ikke tilgjengelig i Norge.
  • Ikke 3G, men EDGE ser ut til å være rikelig til mitt bruk.
  • Ingen innebygd støtte for MMS. Jeg bryr meg egentlig ikke om MMS, men har skjønt at noen syns det er viktig. Det virker fint med 3. parts applikasjon, og det er uansett veldig greit å sende bilder med epost fra telefonen.
  • Ikke støtte for 3. parts programvare. Løses med å hacke telfonen; velprøvd og enkelt. 3. parts støtte fra Apple kommer i løpet av året.
  • Kamera har bare 2MP og kan ikke ta opp video.
  • Støtte for få videoformater.
  • Ikke støtte for eksterne minnekort.
  • Ikke løst batteri.
  • Telefonen bruker EDGE ganske ukritisk, og man trenger 3. parts programvare for å slå av kun EDGE. Med EDGE på kan det dryppe inn dataoverføringsutgifter hele dagen. Jeg slår av EDGE når jeg ikke bruker det, om jeg ikke hadde betalt abonnementet mitt selv hadde jeg neppe tatt bryet; det er ikke mye penger det er snakk om, og det bruker ikke mye batteri. Alle abonnementer som følger telfonen i USA har ubegrenset dataoverføring, så dette er ikke et problem med en «låst» telefon.
  • Ikke radio.

Ben "Slide to Answer" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: jpg iPhone.jpg (70,0 KB, 77 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 13:56   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone

Takk for god omtale, Ben!

Det at ting mangler er på en måte en del av apple-produktenes "features". iPhone har alt jeg trenger av en mobiltelefon, og mye mer som jeg idag ikke kan bruke telefonen min til på en hensiktsmessig måte.

Jeg og bare må ha en iPhone, og om det ikke kommer en Norsk lansering snart så importerer jeg en så snart 2.0 oppdateringen er klar.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:04   #12
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPhone

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Takk for god omtale, Ben!

Det at ting mangler er på en måte en del av apple-produktenes "features". iPhone har alt jeg trenger av en mobiltelefon, og mye mer som jeg idag ikke kan bruke telefonen min til på en hensiktsmessig måte.

Jeg og bare må ha en iPhone, og om det ikke kommer en Norsk lansering snart så importerer jeg en så snart 2.0 oppdateringen er klar.

Hør, hør.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:08   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone

jeg SKAL ha iPhone, den dagen en kan bruke MMS med den

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:09   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

jeg SKAL ha iPhone, den dagen en kan bruke MMS med den

Man kan det, man må bare installere et eget program for det (finnes et fint og greit gratisprogram som vi bruker). Å sende (og motta) MMS var omtrent det første vi gjorde etter at BM åpnet iPhonene våre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:12   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone

ja, men jeg er redd jeg ikke får til å løse disse problemene /installere programmer :S

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:13   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone

...men kan man bruke den som hammer?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:16   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men kan man bruke den som hammer?

Nå skulle jeg til å si at hvis problemet ditt er en spiker, så ser alt verktøy ut som en hammer, men det var visst omvendt av det som idiomet egentlig handlet om. Jeg syntes det hørtes fint ut på min måte også, jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:18   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå skulle jeg til å si at hvis problemet ditt er en spiker, så ser alt verktøy ut som en hammer, men det var visst omvendt av det som idiomet egentlig handlet om. Jeg syntes det hørtes fint ut på min måte også, jeg.

Jeg synes egentlig det hørtes mye finere ut på din måte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:24   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone

:må få låst opp vidunderet i kveld:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 14:30   #20
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone

Jeg har fått en iPhone av mannen min som fikk den av sjefen sin som hadde kjøpt den i England i vinter (dog låst til en engelsk operatør). Nå har jeg greid å åpne den og bruke den.
Jeg har til og med installert iWoman, som holder orden på syklusen min.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
apple, iphone, kjøpsråd, mobiltelefon, omtale


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no