|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilstol for nyfødteJeg leser plutselig masse om isofix og baser til bilstoler - det har tydeligvis skjedd en del på de siste seks årene! Er det ingen som fester maxicosien i tre-punktsbelte lenger?
|
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: Bilstol for nyfødte
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstol for nyfødteSlik jeg har forstått det, så er ikke base et must, men det gjør dette med festing av bilstol veldig enkelt. Etter det jeg har lest meg til, så tror jeg at jeg går for maxi cosi uten base. Dette fordi vi reiser med bil ganske sjelden, og jeg tar meg derfor tid til å feste stolen hver gang vi skal ut på tur. Hadde vi kjørt bil daglig, så hadde jeg sikkert vurdert base.
|
|
|
#4 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Bilstol for nyfødteVi har MaxiCosi uten base. Mye fordi snuppa ikke sitter i bilen daglig (hadde sikkert valgt det om vi hadde et barn fra før som skulle hentes/leveres i bhg. f.eks.) og de (få) gangene i løpet av uka hun sitter i bilen da, er det bare å feste med selen.
Storesøster 08 Lillebror 11 Sist redigert av Musemus : 08-05-08 kl 12:42. Årsak: Glemte en g |
|
|
|
|
|
#5 |
|
tankefull
|
Sv: Bilstol for nyfødteJeg syns faktisk det er et poeng med denne basen til bilstolene jeg da. De gjør faren for feilmontering av setet mye mindre. Jeg ser veldig ofte babyseter som er alt for tilbakelent, fordi foreldrene tror at barnet skal ligge mest mulig flatt. En annen ting er at mange ikke strammer selen rundt babysetet godt nok, sånn at setet er alt for løst. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi hadde maxi cosi uten base, og synes det funket veldig bra å bruke beltene. Brukte like lang tid på å sette inn setet som venninnene mine med base.
|
|
|
#7 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bilstol for nyfødteJeg har ikke hatt base til mine unger, men denne gangen skal jeg ha det. Vi har en 7-seter og kommer til å ha inne 6 av setene i bilen. Det ene sete har to-punktssele og da er det greit å sette babyen der med base.
|
|
|
#8 |
|
trøtt
|
Sv: Bilstol for nyfødteJeg har snakket varmt om base før, og gjør det gjerne igjen |
|
|
|
|
|
#9 |
|
tankefull
|
Sv: Bilstol for nyfødteJa, bare det å slippe å stå bøyd mens man fester selen var gull verdt for meg altså. Må kanskje bøye deg om basen er i midten da, men uansett, det går fortere å feste med base. Ingen tvil om det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Bilstol for nyfødtejeg har ikke hat base eller og det var ikke problem, men noen biler har ikke så lang belte som andre og det blir vanskelig å mer risko til feil montering. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Derfor valgte jeg base da vi skulle ha snoopy.
|
|
|
|
#12 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Bilstol for nyfødteIsofix er jo at man faktisk slipper å bruke beltene. Da fester man setet i isofixfestene, med et klikk sånn jeg har skjønnt det, også er man ferdig.
|
|
|
#13 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Bilstol for nyfødtejeg har kjøpt en akta graco logico s med base til småen som kommer men den er ikke med isofix så vi må feste basen med bilbelte. valgte med base fordi det blir enklere og ta inn og ut selve bilstolen når vi er på farten.. og jeg er da sikker på at bilstolen står trygt i bilen. jeg har ikke bil selv da, så dette vil ikke bli brukt til daglig.
|
|
|
#14 |
|
tankefull
|
Sv: Re: Bilstol for nyfødte
Maxi Cosi har en base som kan brukes både med belte og isofix, og en base som kun kan festes med belte. Britax har babysete som kan festes på base. Denne basen kan brukes videre til det neste setet også. HTS har vel endelig klart å somle seg til å komme med base til IZI Sleep stolen sin. Britax og HTS basene kan bare brukes med isofix mener jeg. Graco har jo Logico S med base som festes med beltene, og DuoLogic som kan festes med både isofix og beltet. DuoLogic kan brukes fra nyfødt og opp til 18 kg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Sv: Bilstol for nyfødteVi er veldig fornøyd med Maxi Cosi uten base. Det er enkelt å feste selv for en noldus for meg, og jeg kan ikke skjønne at det skal være så enkelt å gjøre feil heller.
|
|
|
|
#16 |
|
tankefull
|
Feilen består ofte i at setet blir festet for tilbakelent, og at en gjerne ikke strammer selene godt nok. Man kan også forveksle hoftebeltet og diagonalbeltet, og dermed blir stolen festet feil. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstol for nyfødteEnten isofix eller base. Vi hadde selefeste sist, base nå (har ikke isofix i bilen) og trodde det var liten praktisk forskjell. Det er det ikke! Jeg elsker basen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Re: Bilstol for nyfødte
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Bilstol for nyfødteJeg synes det er rart at basen er så dyr! At den faktisk koster mer enn selve setet.
|
|
|
#20 |
|
tankefull
|
Hvis det hjelper, så kan jeg jo fortelle at Maxi Cosi Cabriofix og Britax Rømer babysafe plus kom best ut i test av babysetene. Britaxsetet har i tillegg 5 pkt sele, men jeg vet ikke hvor mye det betyr sånn egentlig. |
|
|
|
![]() |
|
|