|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Administrator
|
Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Jeg skal bestille noen fagbøker fra Amazon.com, også tenkte jeg å bestille noe rekreativt lesestoff også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Jeg sendte av gårde en Amazonbestilling selv i dag og i den var det fantasy og krim. Ursula le Guin og Diana Wynne Jones står for fantasyen og Diane Mott Davidson og Donna Leon for krimen.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?The Joys of Motherhood.
|
|
|
#4 |
|
Administrator
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?
Takk for tips, den ser veldig bra ut; men kanskje ikke helt det jeg er på jakt etter akkurat nå, tror jeg.
Hm, ikke en bok jeg hadde valgt selv, men nå er den på kanskje-listen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Liker du store bøker, eller er det spesielle genre du har forkjærlighet for? Jeg anbefaler Cryptonomicon av Neal Stephenson, spennende og morsom om kryptering, krigsgull og ganske nerdete.
|
|
|
#6 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Hva med The last samurai av Helen DeWitt? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Administrator
|
De fleste størrelser går bra, men jeg liker best bøker med relativt korte kapittel eller andre naturlige avbrekk i teksten slik at de kan leses "mellom slagene". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Trøtt
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Shantaram av Gregory David Roberts. En murstein av en bok, men kan legges bort mellom slagene. Jeg er halvveis nå, og elsker den.
|
|
|
#9 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?The Anubis Gates av Tim Powers, veldig bra. Jeg tar meg i å stoppe opp og tenke "Åh, for en fantastisk setning, den må jeg lese en gang til."
|
|
|
#10 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Peter Robinsons Inspector Banks serie - er god engelsk krim. Nydeligs språk og gode plot, og masser av bøker å begrave seg i.
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Begge bøkene til Chimamanda Ngozi Adichie: Purple Hibiscus og Half of a yellow sun. Fabelaktige bøker fra Nigeria/Biafra.
|
|
|
#12 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?The Dice Man av Luke Rhinehart er en av mine favoritter. Ikke noen litterær koloss, men den lanserer noen spennende tanker om tilfeldighet satt i system og hva som skjer når et menneske bestemmer seg for å forkaste alle sosiale normer. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
One of These Days
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Wally Lamb med I know this much is true og She's come undone. Zen. The art of how to maintenance a motorcycle av Robert Piersig, The Secret Story av Donna Tartt, John Irving sine bøker og Zadie Smith med On Beauty. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#15 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?Slutter meg til Diceman |
|
|
|
|
|
#16 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?En utfordring: The Silmarillion, om du ikke har lest den og er glad i Tolkiens univers.
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?The Five People You Meet in Heaven ( Mitch Albom ) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Kan noen anbefale meg noen engelske bøker?I samme kategori som A Spot of Bother finner du bøker av Marian Keyes. Rachels holiday er bra syns jeg. Anybody out there var også fin. Veldig lettleste (og forholdsvis tynne) bøker. |
|
|
|
![]() |
|
|