Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Noen som spiller et instrument her?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 14:55   #1
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Smil

Noen som spiller et instrument her?

Evt. har spilt??

Jeg startet på klarinett i skolemusikken på begynnelsen av 80-tallet, og "avanserte" deretter til tenorsax.

Begynte i amatørkorps i 1983 først på tenorsax, deretter på barytonsax. Spiller fortsatt i samme (show)korps som har hovedfokus på marsjering og showdrill.

Spiller også 1. tenorsax i et storband for å dyrke interessen for denne type musikk.

Jeg kommer til å holde på med musikk til jeg "dør" .

Noen flere musikere/musikanter her inne? Hva og hvor spiller du?


__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:00   #2
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg spiller piano og gitar. borte. hjemme og på fest.
Piano har jeg spilt siden jeg var liten, mens gitar har jeg lært meg fordi pianoet var litt lite mobilt.
Jeg spiller stort sett på besifring, men aller helst på gehør.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:02   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg har samme historien som deg. Først klarinett, så tenorsax (og litt alt). Men nå spiller jeg ikke.

  Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:05   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Begynte min karriere med klarinett i skolekorpset. Sluttet så fordi jeg ikke fikk spille alt.sax.
Begynte noen å senere igjen på alt.sax i et annet barnekorps. Avanserte til janitsjar når var gammel nok til det. Spilte der inntil for 10 år siden.
Spilte også ca 10 år i storband.
Har også spilt litt tenorsax ved anledning.

Men nå spiller jeg ingen steder, men har mang en gang tenkt at det hadde vært moro og starte opp igjen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:07   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg spiller (eller kanskje rettere: spilte) fløyte. Var med i korps fra jeg var 10 til 25, og traff også min (fløytespillende) mann i et korps i studietida. (Det var endog samme sted som Albertine trakterte saxen sin.) Nå har vi slutta, både mannen og jeg, noe som egentlig er temmelig trist.

Jeg spiller ellers litt gitar og i nødsfall orgel eller andre tangeninstrumenter til husbruk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:09   #6
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg kjenner flere som har tatt opp spillingen igjen i voksen alder uten større problemer enn litt dårlig ambis i starten!

Morro og svært sosialt å spille i korps/storband/orkester!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:09   #7
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg spilte klarinetti maaange år. Er fra en musikalsk famile så vi mestrer egentlig de fleste instrumenter. MEn jeg kan IKKE spille obo eller gitar.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:10   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Jeg kjenner flere som har tatt opp spillingen igjen i voksen alder uten større problemer enn litt dårlig ambis i starten!

Ja, det skulle nok vi klart også. Det går overraskende bra når vi først henter fløytene fram fra glemselen, og vi har til og med spilt i bryllup uten mer enn et par ukers oppfriskning.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:11   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg spilte fiolin i min barndom. Aldri har fiolin blitt spilt så dårlig så lenge.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:14   #10
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det skulle nok vi klart også. Det går overraskende bra når vi først henter fløytene fram fra glemselen, og vi har til og med spilt i bryllup uten mer enn et par ukers oppfriskning.

Da håper jeg at dere finner tid til å ta opp spillingen igjen en gang i fremtiden. Litt sjonglering med barnepass o.l. blir det jo - men det går .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:15   #11
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har samme historien som deg. Først klarinett, så tenorsax (og litt alt). Men nå spiller jeg ikke.


Det e'kke for seint, Albert!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:15   #12
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg spilte klarinetti maaange år. Er fra en musikalsk famile så vi mestrer egentlig de fleste instrumenter. MEn jeg kan IKKE spille obo eller gitar.

Jeg suger på messing....

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:18   #13
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Jeg suger på messing....

Det er jo så lett...

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:24   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

jeg spiller strykeinstrument. men den ligger i kassa si ustemt og med en røket streng for øyeblikket...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:42   #15
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg har spilt klarinett i maaange år, men ikke nå lenger... Nå er jeg drillmamma.

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:46   #16
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg begynte også på klarinett men gikk over til fløyte. Har spilt i mange år men måtte slutte pga kronisk senebetennelse. Jeg begynte igjen etter mange år men nå har korpset mitt blitt brasband og vi treblåsere kastet ut. Mulig jeg starter opp igjen hvis jeg finner et korps som ikke har altfor høye ambisjoner. Jeg har ikke tid til øving hjemme og seminarer/konserter titt og ofte.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:54   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Har spilt piano siden min spede barndom, og har nå et fantastisk vakkert men uhorvelig ustemt et stående i leiligheten. Kan klimpre litt på gitar og har en bass også, gitt. :badmoonrising:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:02   #18
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Har spilt baryton og trombone i skolekorps i mange år. Egentlig ikke en interesse jeg savner så veldig

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:03   #19
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Jeg suger på messing....

Er det ikke meningen at man skal blåse?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:05   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som spiller et instrument her?

Jeg spilte flygelhorn i korps i sju år. Det er lenge siden nå, men jeg syns det har vært nyttig å kunne noter både for min egen del og for å kunne hjelpe ungene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no