|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Jeg kjøpte Troll dress (str.80) til 299,- på Kids Fashion. (nettbutikk)
|
|
|
#3 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Hvordan er Troll i størrelse og fasong kontra Reima?
|
|
|
|
#4 |
|
Vaklende
|
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?
Men det var bare de minste størrelsene, jeg ser ikke de har vinterdresser i det hele tatt der nå? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Mer romslig, bedre for de med lang overkropp. Det går likevel fint å kjøpe en størrelse for stor med Classic-dressen, siden den kan snøres til en god fasong. Hvis den skal brukes i barnehagen bør barnet være flink til å kle på seg selv, gjerne ta på i to omganger. Eventuelt ville jeg kjøpt versjonen med glatt innerfor, men den har vi ikke forsøkt ennå. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Den flyverdressen var jo kul (er jeg sikker på at Herremannen skulle si)! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trolldressen har kortere ermer enn Reima. Vi har vært veldig fornøyd med våre Trolldresser år etter år.
|
|
|
|
#9 |
|
Vaklende
|
Sier du det? Kanskje jeg skulle skrevet "litt" lengre overkropp? Her i huset går Reima dressen fort "inn i rompa", mens Troll fungerer fint. Har hørt et par andre si det samme, men de bruker også ofte litt store størrelser. I år brukte vi strl 110 mens han vippet mellom 98 og 104. Men jeg synes dressen sitter bedre også nå som han er 110.
Huh? Todelt vinterdress fra Troll? Jeg har bare sett heldress, men todelt hadde sikkert vært fint om noen år. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Det varierer jo vldig fra barn til barn. Vi sluttet med hel vinterdress nå i vinter, når Glitterbarnet var tre, fordi verken Troll eller Reima holdt. De ble altfor korte og strammet i rumpa lenge før ben og armer passet (bortsett fra Troll, den hadde korte ermer også).
|
|
|
#11 |
|
|
Todelt er feil ord, jeg mener den som har ullfor som man kan fjerne og bruke for seg selv. Tror du at disse dressene som linken var til har det? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Jeg synes heller ikke Troll-dressen er spesielt stor, ei heller lang i overkroppen. Som andre har skrevet, opplever jeg at armene er ganske korte. Jeg hadde gjerne sett at de var litt lengre. Vi har hatt Troll-dresser i str 86, 98 og 110 til ungene. Den største var en typisk blåmandagsdress. Den rakna både i hempa og i skrittet på både innedress og utenpådress. Jeg synes en såpass dyr dress bør holde mer enn én sesong og etter å ha klaget fikk jeg medhold i det. Nå har jeg en splitter nye dress i 110 liggende til Lillemann! Den blir sikkert i største laget - tipper han er rundt meteren nå - men erfaringsmessig er det ikke noe problem å snøre den inn slik at den funker fint likevel |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Jeg svarte jo ikke på spøsmålet, da |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Har du forresten sjekket den lille barnebutikken på Ullevål? Rett ved trikkesløyfa. Hva heter den, Ut i vår hage (eller kanskje ikke?
|
|
|
#15 |
|
|
Den skal sjekkes! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vaklende
|
Ja, den som heter Classic har ulldress som kan fjernes. Hvilken størrelse er det du skal ha, forresten? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Troll Monster og Rampetroll har fast fór. De er dessuten i et helt annet materiale, slik at slitestyrken ikke kan sammenliknes med Troll Classic. |
|
|
|
#18 |
|
|
Ja, godt spørsmål. Jeg tror at den han har er 104 og jeg tror at han er ca 108 nå. Så 116 kanskje? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Troll Classic kan du godt kjøpe bittelitt for stor, for den har stramming i livet, og er så lett og ledig at det går helt fint. |
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?Ja og jeg lurer faktisk på om han ikke kan ha den som han har hatt i hvert fall uten for i høst uten det minste problemen. Men jeg må som sagt sjekke størrelsen hjemme (er på hytten nå). |
|
|
|
![]() |
|
|