|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Er du redd for stråling?Leste nettopp artikkelen i A- magasinet om gutten på 12 år som ikke kan gå på skolen fordi han ikke tåler stråling fra mobiler og tråløst nett. Tenker dere på dette i hverdagen? Prøver dere å unngå stråling?
![]() |
#3 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du redd for stråling?Nei, det tenker jeg pent lite på faktisk..
![]() |
#4 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du redd for stråling?Nei, jeg er ikke redd og har ikke noen tiltak i utgangspunktet.
![]() |
![]() |
#5 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du redd for stråling?Bare en liten atombombe kan jo ødelegge hele ettermiddagen så vidt jeg har forstått, så ja, jeg er nok litt redd for noen typer stråling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?Jeg leste artikkelen og begynte selvfølgelig å bekymre meg litt for dette, så nå skal jeg skaffe meg vekkerklokke i stedet for mobilen.
![]() |
#7 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er du redd for stråling?I teorien; ja. I praksis; tydeligvis ikke. Siden jeg har sittet med PCn i fanget store deler av dagen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?Redd er jeg vel egentlig ikke, men litt bekymret vil jeg nok si jeg er. Vi vet jo ikke hvordan kroppen på sikt vil reagere på dagens strålemengde. Det er også en av grunnene til at jeg er skeptisk til mobilbruk hos barn.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?Denne artikkelen må være en Pulitzer-kandidat. Hvorfor hente inn såkalte eksperter med nedlatende holdninger og som aldri mener noe er farlig, og som aldri har kjent el-overfølsomhet på kroppen selv? Kudos til Aftenposten som tar opp viktige problemstillinger, og som tar folks problemer på alvor. |
![]() |
![]() |
#11 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?Vet ikke om jeg er redd, men tenker på det gjør jeg, siden jeg er el-overfølsom, og reagerer på PC-skjermer, mobiltelefoner og LCD-skjermer (TVer) med en uutholdelig hodepine etter hvert. Det er feks ganske vanskelig å finne en jobb med dette, ihvertfall når en som jeg har noen tilleggsskader på kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du redd for stråling?Nei.
![]() |
#13 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?Ja, jeg er noe bekymret, fordi vi idag vet så lite om faktiske langtidseffekter.
![]() |
![]() |
#14 |
rakkarpus
|
Rosenkvarts har ihvertfall ingen virkning på min el-overfølsomhet, og ikke har jeg hørt andre som har funnet noe som hjelper heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?Jeg er ikke spesielt redd av meg nei. På min forrige arbeidsplass var frekvenskontrollen og målte strålingen, og den var langt fra farlig. Nå er jo mobiltelefoner av den verste sorten, men ikke går jeg med den i lomma, og ikke prater jeg i timesvis i den.
![]() |
#16 |
Med & uten trylleformel.
|
Neida, men den tar kanskje noe? Også den er jo fin som pynt!
![]() |
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du redd for stråling?Jeg har tenkt på det, men jeg gjør ikke noe med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
Selvfølgelig tar den rosa krystallen opp stråling. Den absorberer ulike synlige lysbølger, slik at den fremstår som rosa. Føler du velbehag i nærheten av rosa krystaller, er du trolig ikke overfølsom overfor fraværet av lys av de absorberte bølgelengdene. |
![]() |
![]() |
#19 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du redd for stråling?Ikke redd, men jeg leste artikkelen og har lest annet på temaet tidligere og det blir jo til at man gjør seg noen tanker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Er du redd for stråling?Jeg er varsom. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|