Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bilder lagt ut på nettet i masseutsendelser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 12:18   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilder lagt ut på nettet i masseutsendelser

Jeg har nettopp fått videresendt en "artig" mail fra en venninne som heter Kids, aren't they great! med morsomme bilder av barn. Egentlig veldig uskyldig, men jeg kjenner faktisk igjen endel bilder jeg vet er lagt ut av foreldre på NM, som nå er spredd til hele verden. Det ene har jeg sett i mange slike eposter, og det er et bilde som ble lagt ut av barn i min barselklubb, tror jeg.

Tenker dere på slikt når dere legger ut bilder, her, på andre fora eller i blogger? Jeg tror mange tenker på at bilder kan bli misbrukt av "slemme" personer, og at de kan bli sett av alle som er innom forumet, men tenker man på at de kan bli sendt verden rundt i slike mailer? Og syns dere det gjør noe?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:19   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilder lagt ut på nettet i masseutsendelser

shit..... kan du sende den til meg? mailadr på prikk.
*løper inn og sletter bilder av barna mine på NM*

Gammel 26-08-08, 12:22   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det gjør noe. Jeg vet at det ikke er særlig privat på diskusjonsfora, selv om man har den illusjonen.

Gammel 26-08-08, 12:27   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en av grunnene til at jeg så og si aldri legger ut bilder på et sted der "alle" har tilgang. De få gangene det er gjort så er bildene blitt slettet ganske raskt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:27   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

shit..... kan du sende den til meg? mailadr på prikk.
*løper inn og sletter bilder av barna mine på NM*

Jeg tror ikke det bare er på NM folk tar bilder fra altså. Alle bilder som blir lagt ut kan jo kopieres og brukes til andre ting.

Jeg legger ikke ut mye bilder av Poden, eller andre, og om noen av bildene skulle blitt brukt i morsommailer så tror jeg ikke det hadde gjort meg noe.

Gammel 26-08-08, 12:27   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tenker absolutt på dette. Derfor legger jeg ikke ut bilder i det åpne rom.

Gammel 26-08-08, 12:30   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krisebær, her.

Jeg tror ikke det bare er på NM folk tar bilder fra altså. Alle bilder som blir lagt ut kan jo kopieres og brukes til andre ting.

Jepp, NM var bare et eksempel, fordi det var der jeg kjente igjen bildene fra. Det er litt rart å se bilder man kjenner, fordi man tenker veldig lett at bilder i slike mailer er mer "offentlige"; fra aviser, pressebilder og slikt, men veldig ofte (kanskje oftest) så er det privatpersoner som har lagt ut bildet i en sammenheng de ikke har tenkt over at det kopieres videre fra.

Jeg må understreke at alle bildene var helt uskyldige, og morsomme, men det er jo ikke sikkert alle de avbildede syns det er OK å sirkulere på nett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:46   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker ikke så mye på det, og slike innlegg som dette blir en påminnelse til meg. De få bildene jeg legger ut av ungene mine mener jeg selv at har særdeles liten interesse for andre. Det er bare av barn som smiler pent.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.