Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skadelig hårfarging (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-06, 16:05   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Skadelig hårfarging (VG)

Og jeg som er blond for tiden.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169101

Dette var ikke bra, nei.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 16:15   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

stakkars jente! Utrolig at noe sånn kan skje da.. Kikker jo på håret underveis da.. Hadde aldri trodd dette var mulig!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 16:56   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Det ser helt for ille ut, stakkars jente.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 17:12   #4
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Jeg har dessverre opplevd det selv. Hos frisør til og med. Jeg har heldigvis bare et arr på størrelse med en 5 kroning i bakhodet. Men det ble 3.gradsforbrenning. Smertene var helt ubeskrivlige og det tok 6 månder før det grodde. Jeg skal aldri mer farge, bleke eller noe som helst annet med håret mitt.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 17:50   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Uff, Føniks. Det hørtes forferdelig ut.
Jeg lurer på om frisørene bruker sterkere saker, enn det vi som driver på hjemme har tilgang til.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 18:19   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 18:33   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Hvordan skjedde det? De må da ha blandet feil eller noe?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 19:15   #8
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Jeg var på ferie i Spania og brukte min kusines frisør. Frisøren tok det nok for gitt at jeg hadde samme type hår som mange spanjoler, men det har jeg ikke. Jeg skulle bare bleke noe av håret bak for å deretter farge det knallrødt. Damen smurte på blemiddel og pakket håret i folie. Så ble jeg satt i en tørker. Det gikk vel 3-5 minutter før jeg kjente en intens smerte i bakhodet. En helt forj..... ubeskrivelig smerte og det røk fra håret. Jeg fikk påkalt frisøren vasket det ut og hun mente at det ville gå over og deretter farget hun det rødt.

Påfølgende dag hadde jeg forsatt vondt og puten var full av hår og blod. Alt håret som var bleket brakk av og det var rett og slett frisørtimen fra helvete.

Vi var å snakket med de etterpå og alt de tilbød meg var styling av håret. Akkurat som jeg ville slippe de menneskene nær håret mitt igjen. Det verste var at jeg ikke var klar over hvor ille det var og kom til å være før jeg kom hjem. Det ble en del turer til legen med hårklipp rundt såret og branssårsalve.

Dette er en dyr og eksklusiv salong i en storby i Spania, så det var ikke der det skortet heller. Man kan egentlig lure på om bleking av hår egentlig er fornuftig for hår og hodebunn.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 20:21   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Det høres helt forferdelig ut, stakkars lille jenta. Deg også Føniks. Du har nok rett i at det ikke er så sunt, det sliter jo utrolig på håret.

Jeg begynner å bli veldig glad for at jeg kun har stripet håret mitt før, da bruker frisøren to plasthetter som hun trekker håret i gjennom.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 20:31   #10
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg var på ferie i Spania og brukte min kusines frisør. Frisøren tok det nok for gitt at jeg hadde samme type hår som mange spanjoler, men det har jeg ikke. Jeg skulle bare bleke noe av håret bak for å deretter farge det knallrødt. Damen smurte på blemiddel og pakket håret i folie. Så ble jeg satt i en tørker. Det gikk vel 3-5 minutter før jeg kjente en intens smerte i bakhodet. En helt forj..... ubeskrivelig smerte og det røk fra håret. Jeg fikk påkalt frisøren vasket det ut og hun mente at det ville gå over og deretter farget hun det rødt.

Påfølgende dag hadde jeg forsatt vondt og puten var full av hår og blod. Alt håret som var bleket brakk av og det var rett og slett frisørtimen fra helvete.

Vi var å snakket med de etterpå og alt de tilbød meg var styling av håret. Akkurat som jeg ville slippe de menneskene nær håret mitt igjen. Det verste var at jeg ikke var klar over hvor ille det var og kom til å være før jeg kom hjem. Det ble en del turer til legen med hårklipp rundt såret og branssårsalve.

Dette er en dyr og eksklusiv salong i en storby i Spania, så det var ikke der det skortet heller. Man kan egentlig lure på om bleking av hår egentlig er fornuftig for hår og hodebunn.

I Norge bruker vi 3% 6% 9% og 12% oksidant (blekestoff.) Vi har jo et mye lysere og sensibelt hår enn i utlandet, hvor de bruker mye sterkere vannstoff i fargen.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 20:43   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

I Norge bruker vi 3% 6% 9% og 12% oksidant (blekestoff.) Vi har jo et mye lysere og sensibelt hår enn i utlandet, hvor de bruker mye sterkere vannstoff i fargen.

Den lille jenta er i Sverige. Er det stor forskjell fra Norge? Vi har vel samme type hår?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 20:46   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Den lille jenta er i Sverige. Er det stor forskjell fra Norge? Vi har vel samme type hår?

Ja det burde det jo abselutt være. Tenkte på det andre innlegget jeg..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:06   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Jeg skjønner at du tenkte på det andre innlegget. Men det virket som om du vet hva du snakker om, derfor sprute jeg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:26   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg skjønner at du tenkte på det andre innlegget. Men det virket som om du vet hva du snakker om, derfor sprute jeg.

Det stod i innlegget at Loreal hadde trukket tilbake blekestoffet, jeg har aldri hørt om den typen, og har jobbet mye med loreal sine produkter. Det første jeg tenker er vel at de har brukt et sterkt vannstoff rett i hodebunnen hennes, og at hun evt. itillegg har vært veldig sensibel for farge.. Vi har jo lært at vi skal ta en fargetest på nye kunder (men det blir vel sjelden gjort, siden den må sitte på til dagen etter) - men uansett er det utrolig at det har gått så langt uten at frisøren har merket noe. Blekemiddel har jo en max virketid, så man skyller jo ut fargen etter den, uavhengig om håret er blitt lyst nok. Så smører vi jo heller på en gang til (i tørt hår..) Så da burde jo frisøren igjen ha sett noe.
Jeg vet at bleking kan reagere kjemisk i hår som har fått en tidligere behandling, som ikke alltid vi vet om som f.eks en salt-vannsspray de solgte på H&M før. Det var flytende vannstoff, som skulle sprayes inn i håret - og så skulle sola bleke det ned.. En slik spray som er i håret til det tørker, kan jo ikke vi se, og hvis ikke kunden sier noe, smører jo vi bare på nytt blekemiddel over.. da kunne det jo skjedd noe.
Eller så har kanskje frisøren gjort en skikkelig bommert??? Man kan kjøpe skikkelig sterkt vannstoff på apoteket, og det har jeg hørt noen har brukt i hår som bare ikke vil bli lyst, men det er jo ikke forsvarlig å bruke noe slikt på kunder da..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:29   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Og jeg som bruker forskjellig farve fra gang til gang, nå har jeg virkelig lært noe nytt. Tusen takk skal du ha for opplysningen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:08   #16
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Og jeg som bruker forskjellig farve fra gang til gang, nå har jeg virkelig lært noe nytt. Tusen takk skal du ha for opplysningen.


Er ikke det lurt? Skjønte ikke helt dette jeg . Farger håret hos frisøren, litt for ofte, 6. mnd mellom hver gang, og bruker forskjellige farger, er det farlig? Mener det er bedre en det man gjør hjemme selv?

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:08   #17
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

I mitt tilfelle tror jeg rett og slett frisøren bommet på hårtype. Det var faktisk første gang jeg skulle farge håret, og siden jeg ønsket rødt måtte det blekes.

Jeg ville nok aldri prøvd hjemmebleking etter dette.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:13   #18
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig hårfarging

Butterfly, bleking av hår gjør det tørrere og man kan svi hårrøttene. Jeg har en venninne hvor håret ble omgjort til "stålull" av all bleking, men det er 20 år siden. Etter hvert falt håret hennes av og hun måtte bruke parykk. (Hun fikk det tilbake igjen)
Selv bruker jeg å farve/bleke håret annen hver måned. Hittill har det gått bra. Jeg bruker permanent glansvask. Jeg har jo regnet med at det ikke er så farlig lengre nå som før.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no