Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppbevaring av sko

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 09:35   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Oppbevaring av sko

Jeg skal skape orden i gangen. Det er en stor gang med mye rot. Skoene er stort problem. Nå har jeg bare kasser som jeg legger skoene oppi. Ellers sås står skoene på gulvet. Hva skal jeg oppbevare skoene i? Jeg syns at skoskapene har plass til få sko i forhold til størrelsen. Er det noen med gode tips?

Gammel 02-09-08, 09:40   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppbevaring av sko

Vi har skohylle til de mest brukte skoene. Skoskap til de som brukes en del. Vintersko/støvletter står på skohylle i kjelleren om sommeren. Pensko og slikt står nederst i klesskapene. Sandaler og andre sko som tåler å ligge i eske, ligger i eske om vinteren.

Ikke spesielt kreativt, med andre ord.

Gammel 02-09-08, 09:53   #3
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes skoskapene er geniale. Guttene, som bruker hhv str 26 og 28 får plass til mange par i en hylle, og jeg får plass til fire par av mine småsko. I tillegg har vi luer/votter i dem, og en av hyllene brukes til diverse magasiner.

Gammel 02-09-08, 09:59   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Kanskje jeg skulle gi skoskapene en sjanse likevel? Hvor kjøper man gode skoskap? Priser? Nå har vi sesongens skoliggende i kasser i gangen. De skoene vi bruker mye står bare løst på gulvet. Vinterens sko liggende nedpakket i kasser i kjelleren.

Gammel 02-09-08, 10:17   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du kjøper skoskap så pass på at det er dekselplate opp på baksiden av skuffen du tar ut. Mange er åpne både på sidene og bak, og da er de helt talentløse til luer/votter og barnesko. Det vi har fra IKEA er veldig praktisk. Nå finner jeg ikke igjen det vi har derfra på nettsiden deres. Kanskje det har gått ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 10:20   #6
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vårt skoskap fra Ikea har også gått ut av produksjon. De som de har nå likte jeg ikke noe særlig.
Men, hva med å skru fast skohyller på veggen? Du får disse i bredder på 50 og 100 cm.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 10:21   #7
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Elisabet, da har nok vi det samme, for jeg fant det heller ikke.

Gammel 02-09-08, 10:21   #8
malena

malena sin avatar

Standard

Merkelig hvis det er gått ut av produksjon, det som er så fint?

Gammel 02-09-08, 10:23   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et skoskap til mine sko. Det er gjemt bak en dør på soverommet. Den plassen ville ikke ha blitt brukt til noe annet. Skapene er veldig smale. Mitt har i teorien plass til 12 par sko, men jeg har fått inn 17 til nå, og får nok inn enda noen flere når jeg må.

Skoskap er virkelig luksus. Snuppa og knertens sko bor i den nederste skuffen i kommoden i gangen.

Mitt er kjøpt på Ikea og kostet 900 kroner (mener jeg prisen var).

Gammel 02-09-08, 23:35   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I vårt skoskap fra IKEA skal det være plass til 12 par sko.
Hvis man legger skoene mot hverandre og ikke setter de ved siden av hverandre får man plass til adskillig fler.
Vi har dette

Helt genialt og tar liten plass.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:43   #11
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har det samme som Obelix.

Gammel 03-09-08, 08:59   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En venninne av meg har satt opp Billy-hyller med dører på som skohylle/skap.
Dermed får man også plass til støvletter etc. for det passer IKKE i de standard skoskapene. Jeg skal adoptere den ideen når vi pusser opp gangen.

Gammel 03-09-08, 21:17   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

I vårt skoskap fra IKEA skal det være plass til 12 par sko.
Hvis man legger skoene mot hverandre og ikke setter de ved siden av hverandre får man plass til adskillig fler.
Vi har dette

Helt genialt og tar liten plass.

Det er dette vi har også.

Men Lille Ru har rett, støvletter får ikke plass i dette skapet. Det er imidlertid ikke noe stort problem for meg. Jeg har så uendelig mange andre sko å fylle skapet med, så får de få parene med støvletter heller stå fremme i vinterhalvåret. (Ja, jeg innrømmer det Tjorven = Imelda Marcos)

Gammel 03-09-08, 21:24   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min løsning ble en bokhylle fra IKEA. Liggende.
Får plass til ca 2 par voksensko pr hylle, flere barnesko.
Oppå har jeg kurver med luer/votter etc.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:27   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du STOR gang kan du jo bruke denne.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:06   #16
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte lang tid på å finne den ultimate løsningen for oss og føler at vi endte opp med en veldig bra løsning.
Vi kjøpte noen skap på IKEA som er veldig grunne. Vi kjøpte den høyeste typen som går omtrent opp til taket. Til disse skapene, som finnes i forskjellige bredder, så er det utrolig mye tilbehøre. Skohyller som står på skrått inne i skapet, uttrekkbare skobeholdere hvor skoene tres på pinner, kurver, bokser, you name it. Vi valge speildører til så da har vi dekket det meste av behovet i en ellers så trang gang.
I det ene skapet så har vi montert to utrekkbare skinner hvor man kan henge jakkene etterhverandre innover i skapet. Under der har vi 4 eller 5 av disse skråstilte hyllene til sko og støvletter. I det andre skapet har vi både trådkurver til luer, votter, sykkelhjelmer, ytterklær til barne etc samt kurver til oppvaring av duppedutter.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:11   #17
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg brukte lang tid på å finne den ultimate løsningen for oss og føler at vi endte opp med en veldig bra løsning.
Vi kjøpte noen skap på IKEA som er veldig grunne. Vi kjøpte den høyeste typen som går omtrent opp til taket. Til disse skapene, som finnes i forskjellige bredder, så er det utrolig mye tilbehøre. Skohyller som står på skrått inne i skapet, uttrekkbare skobeholdere hvor skoene tres på pinner, kurver, bokser, you name it. Vi valge speildører til så da har vi dekket det meste av behovet i en ellers så trang gang.
I det ene skapet så har vi montert to utrekkbare skinner hvor man kan henge jakkene etterhverandre innover i skapet. Under der har vi 4 eller 5 av disse skråstilte hyllene til sko og støvletter. I det andre skapet har vi både trådkurver til luer, votter, sykkelhjelmer, ytterklær til barne etc samt kurver til oppvaring av duppedutter.

Hva heter skapet? Jeg er på jakt etter noe lignende til verdens minste gang, og hadde faktisk planer om å lage en sko-oppbevaringstråd. Sko flyter overalt her.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 09:05   #18
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har du STOR gang kan du jo bruke denne.

Nå vet jeg ikke hvilken skogarderobe dere har, men jeg er mer bekymret for det enn om gangen min er stor nok for denne hylla. Synest jeg ser de utslitte, grå joggeskoene mine stå på utstilling...

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 09:20   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du har trang plass, har du muligens plass til dette skapet? Jeg har alle skoene til ungene inni her, på hyllene nederst og alle jakkene deres får plass på hengere bortover. Oppå skapet kan du ha en stooor kurv. De har også en smalere type med bare hyller, de er ganske dype, så du ville nok fått plass til en del sko der også, men ikke jakker.

Ellers synes jeg disse kassene er fine, med skyvelokk, oppi her kan man ha paraplyer, sykkelpumper, sykkelhjelmer etc etc. Finnes også i eik, bjørk og mellombrun.

Hvis du har et hjørne som denne kan henge i, så rommer de jo veldig mye, jeg har blant annet penskoene til minstemor i et rom, solbriller i et annet og skjerf, votter og luer. Fås i mange farger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 10:01   #20
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hvor fant du den kassen? Er det også IKEA?
Vi ønsker oss en slik til å ha skoene i gangen. Har også verdens minste gang, å her må man tenke praktisk. Greit med noe man kan sitte på når man tar på skoene, så slipper alle å sloss om plass i trappa.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.