Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ecco goretex, bør de impregneres?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 09:44   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ecco goretex, bør de impregneres?

Lillesøster har fått Ecco goretex og jeg lurer på om de bør impregneres?

Vi slet for å finne små nok høstsko og endte med disse som sikkert er kjempegode, men de er litt foret. Er de for varme som høstsko, mon tro?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:45   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ecco goretex, skal de impregneres?

Det skal de sikkert. Jeg tror det er det lureste med denne type sko.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:47   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ecco goretex, bør de impregneres?

Jeg sverger til disse og har kjøpt dem til størstebarna de tre siste vinterne. De burde absolutt impregneres. De holder seg bedre og er mer robuste i f.eks sørpe. De holder vannet ute uten impregnering også, men de mister litt formen. Jeg synes vel egentlig de er litt varme til høstsko, men det kommer selvsagt an på temperatur, hvor varm hun er og hva slags sokker man bruker i. Gratulerer med fantastiske sko!

Gammel 08-09-08, 11:29   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da jeg kjøpte Ecco Goretex, så sa jenta/damen i skobutikken at de måtte impregneres 1 gang i uka når de bruktes i barnehagen Hvordan i huleste skal man huske det? Tror det er best jeg setter en boks i hylla til snuppa...

Gammel 08-09-08, 11:33   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Da jeg kjøpte Ecco Goretex, så sa jenta/damen i skobutikken at de måtte impregneres 1 gang i uka når de bruktes i barnehagen Hvordan i huleste skal man huske det? Tror det er best jeg setter en boks i hylla til snuppa...

Fredags eller søndagskveld-rutine? Jeg har lørdagformiddagsrutine med orkidéen min i vasken.

Gammel 08-09-08, 11:36   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Alle nye sko bør imprignerer før bruk. om de kan det.

Snoopy fikk ecco sko i vår. som første gåsko og da imprgnerte skodama vår de før vi dra der i fra.
Når jeg har vasket skoene hennes imprignerer jeg de bestandig.

Mine ecco goretex bruker jeg å imprignere av og til. Spes etter vask

Turbo sine imprigneres når de vaskes. noe som er1 gang i mnd, om det har vært mye vått og sånt så vaskes de hver ca. fredag(i vår men i høst har jeg bare vasket de å imprignert de før det ble tatt med i bhg i august) og tørkes og imprigneres før de taes med i bhg mandag

Sist redigert av Honda : 08-09-08 kl 14:23.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:40   #7
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Da koster det jo til slutt mer med impregnering enn å kjøpe nye sko en gang eller to i løpet av sesongen da?? De er litt slue noen ganger i butikken, synes jeg..

Hvis jeg har brukt mer enn en impr.flaske på et Gore-Tex-skopar, og de da lekker, klager jeg. Konsekvent.

Gammel 08-09-08, 11:41   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Fredags eller søndagskveld-rutine? Jeg har lørdagformiddagsrutine med orkidéen min i vasken.

Ja, det var dette med rutine...
Får ta det på søndagskveld når jeg gjør alt annet klart til uka som kommer

Gammel 09-09-08, 12:30   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker Ecco Goretex vintersko som høstsko. Med vanlig bomullsokk har de ikke vært for varme. Jeg foretrekker goretexsko fremfor tunge, klamme støvler, som sitter dårlig på foten...

De har nok godt av å impregneres, men de fungerer veldig bra uten.

Gammel 09-09-08, 12:34   #10
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi bruker Ecco Goretex vintersko som høstsko. Med vanlig bomullsokk har de ikke vært for varme. Jeg foretrekker goretexsko fremfor tunge, klamme støvler, som sitter dårlig på foten...

De har nok godt av å impregneres, men de fungerer veldig bra uten.

Bruker dere de allerede? Da skal jammen vi begynne og.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:39   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Bruker dere de allerede? Da skal jammen vi begynne og.

Foreløpig har vi veldig fint vær her, men de er brukt to ganger, ja. Da høljregnet det, mildt sagt! I fjor sommer ble Ecco vinterskoene brukt flere ganger. Da var det grusomt vær mesteparten av sommeren, og som sagt; heller lette, pustende goretexsko, enn støvler. Ingen i vår familie har gummistøvler, vi er mye ute, og vi bor på vestlandet...

Gammel 10-09-08, 01:38   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Foreløpig har vi veldig fint vær her, men de er brukt to ganger, ja. Da høljregnet det, mildt sagt! I fjor sommer ble Ecco vinterskoene brukt flere ganger. Da var det grusomt vær mesteparten av sommeren, og som sagt; heller lette, pustende goretexsko, enn støvler. Ingen i vår familie har gummistøvler, vi er mye ute, og vi bor på vestlandet...

Åh, som jeg skulle sagt det selv!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.