|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan forholder du deg til organdonasjon?* Har du vurdert om dette er noe du vil gjøre?
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har tatt stilling, og vil være donor hvis det skulle bli aktuelt. Jeg har ingen begrensninger på hvilke organer jeg ville ha donert. Mannen min vet om det, og jeg har et slikt donorkort. Dessuten tror jeg min øvrige familie har samme standpunkt som meg.
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Mannen og jeg har sagt at vi vil donere organer hvis den situasjonen skulle oppstå. Ingen begrensninger på hvilke.
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg er selvsagt villig til å donere bort både mine og resten av familiens organer og har gått med donorkort i lommeboka i årevis. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På opplading
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har også tatt stilling, og jeg ønsker å være donor.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har sagt til mannen min (og mamma) at jeg vil donere bort organer. Vet at ingen av de egentlig vil at jeg skal det, men jeg håper ønsket mitt blir respektert hvis det blir aktuelt. Regner med at de ikke blir noe problem. Jeg har ingen begrensninger på hva jeg vil at de skal ta. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
På opplading
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?
Takk for link!
|
|
|
#9 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har tenkt en del på dette og vil gjerne være donor. Jeg har til og med hentet donorkortbrosjyre. Men er det restriksjoner på det? Jeg er jo kronisk syk med en autoimmun sykdom.. Jeg får hvertfall ikke være blodgiver.
|
|
|
#10 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Min svigerfar døde i donor kø.. Han sto på vent på nye lunger, men døde av blodpropp i hjerte\hjertestans.
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?* Har du vurdert om dette er noe du vil gjøre? Ja.
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Ja, det er det som er min grunn for å gå med det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har fortalt mannen min hva jeg ønsker. Dessverre tror jeg ikke han kommer til å respektere det når den dagen kommer, han har for stor tro på medisinske mirakler til å la dem "gi opp". Foreldra mine har sagt fra til oss ungene om at de vil være donorer, så jeg regner med at de tar riktig avgjørelse andre veien også.
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg ønsker å være donor, har ingen begrensninger på hva som kan doneres, og har gitt beskjed til familien. Har tatt med meg en sånn donorbrosjyre hjem fra legekontoret, men har ikke fått somlet meg til å fylle ut og legge kortet i lommeboka. Som Teo sier så er vel det viktigste å innformere familien ordentlig.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg tok standpunkt til dette i -91. Da kom vi i den tragiske situasjonen at min svigerinne døde, og familien tok selv initiativ til donasjon.
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?På tross av at jeg er veldig for donasjon og bare ser positive ting med det tenker jeg at det er viktig at familien (iallefall om man har nær familie) faktisk har et ord med i laget i forhold til donasjon om ulykken skulle være ute. Altså, hvis man mister barnet sitt og kjenner i øyeblikket at man ikke orket tanken på donasjon og prosedyrene rundt det - så er det vel ikke en direkte egoistisk handling? Fordelene med at man snakker om dette, at det kjøres informasjonskampanjer osv. er vel at man dersom ulykken er ute lettere vil ta en avgjørelse i kampens hete.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg er selvsagt helt for organdonasjon både når det gjelder meg selv og barna mine. Så lenge man er villig til å ta imot organer, bør man også stille seg åpen for å gi, synes jeg.
|
![]() |
|
|