|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ser ingen grunn til å gå etter en bestemt sum? Vi spør henne hva hun ønsker seg og ser om vi har råd til det, that's it. Minsten får ting han trenger, klær, leker og sånt.
![]() |
#4 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?
Ja sef, men om barnet ønsker seg en ting til 4000, skal man da kjøpe det?
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Det kommer helt an på hva vi synes han trenger. Vi har ikke noe fast beløp. Besteforeldrene vil gjerne ha spesifikke ønsker, og kjøper det vi oppgir. Han har tre besteforeldrepar, hvorav ett helst gir noe praktisk (gjerne ytterklær, vintersko etc), ett par vil gi noe gøy (dvs leker), og et par ikke bryr seg. Vi "fordeler" mellom dem, og har vi noe mer på listen så tar vi det.
![]() |
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Det kommer helt ann på.
![]() |
#7 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Varierer. Ikke alle år hun har fått heller. Ene året kjøpte vi seng noen md etterpå.Men da var hun 2 år,så tror ikke hun kommer til og huske det...
![]() |
#8 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ingen fast sum. De kommer ann på hva de trenger og ønsker seg. Nå er mine 5 og 2, så jeg tror at det blir viktigere å legge seg på en linje når det gjelder pris når de blir større og får begrep om pengenes verdi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?
Spørs. Hadde vi hatt ekstremt god råd og ungene ønsket seg dyrt skiutstyr eller lignende, ja da ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe det. Men man skal jo ikke gi dem alt de peker på altså, man må vel bare finne en slags balanse. Jeg kjenner jo folk som gjennom hele oppveksten alltid har fått det de ville, og hva det har gjort med dem.
![]() |
#10 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ja for mine har da snart bursdag, og det er ingenting de trenger, så da lurer jeg på hvor mye jeg skal kjøpe til dem for.
![]() |
#11 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Vi kjøper helst noe de trenger eller ønsker seg veldig. Er det noe de trenger går vi gjerne høyere i pris enn om det er noe "upraktisk" som de strengt tatt ikke trenger. Vi har feks kjøpt bærbar pc til eldstejenta, for det var noe vi vurderte at hun kom til å trenge (ifm skolearbeid feks).
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ingen fast sum, kommer helt ann på hva de trenger/ønsker seg. Hvor mye vi kjøper for varierer veldig. Er det en ting som koster over 1000,- pleier ofte besteforeldrene å spleise med oss f.eks sykkel.
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?forskjellig, men gjennomsnitt er nok på ca 2500. De får ting de ønsker seg, eldste fikk sykkel til 3500 i vår, c har snart bursdag, hun får sykkel som vi kjøpte sammen med besteforeldre (1500) og skal kjøpe noe i tillegg til henne (sykkelhansker og div utstyr som vi må ha kjøpt uansett).
![]() |
#16 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Vi har ingen fast sum, men mellom 500 og 1000 blir det som regel. Om det er noe de trenger (klær, sportsutstyr) blir det som regel dyrere enn om vi bare kjøper leker, filmer og andre ting de ønsker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Det varier her også.
![]() |
#18 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Til bursdag får de gjerne for 500 - 1000 kr. Kan gi for mer om det er noe veldig spesielt de ønsker seg/sparer til. Vi gjør som Mams, ønsker de seg dyrere ting må de spare til det selv. Syns det er viktig, selv om vi hadde hatt råd til å kjøpe det til dem.
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Slikt er vanskelig å sammenligne. Noen kjøper f.eks sykkel og ski når det "trengs" andre gir det til jul og bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?500-1000. Ellers får hun endel penger så hvis hun ønsker seg større ting så planlegger vi at hun skal bruke bursdagspengene på det. Syns det er viktig å ha noe å se frem til, ønske seg og jobbe for. HUn er 9 år.
![]() |
|
|