|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når foreldre ikke kan hysje på barna sineChristian begynte på håndball i dag og hadde sin første trening. Samtidig var det foreldremøte. 2 av foreldrene hadde sine mindre barn med der og det er helt greit. De var vel en 2-3 år. Men så mens trener og en fra styre begynner å fortelle om forskjellige ting begynner disse 2 barna og løpe rundt i støvlene sine som lager skikkelig bråk. Ingen av foreldrene sier noen ting og later som ingen ting. Jeg blir mer og mer irritert. Dette er tross alt et foreldremøte og jeg prøver å få med meg hva som blir sagt noe som ikke er lett.
|
|
|
#2 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine.Jeg blir også matt av foreldre som aldri kan snakke til barna sine
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine.Helt enig. Dette har jeg også sett i andre sammenhenger som f.eks. kirken. Det er greit at barna rusler litt rundt, men når de begynner å løpe rundt i gangen og lager lyd da burde foreldrene si i fra. Barn må lære seg å vise respekt for andre tidlig. Om de ikke forstår det når de er 2-3 år så er det likevel viktig å synliggjøre det. Foreldrene får heller ta barnet sitt med ut en tur om det ikke roer seg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine.Att dem ikke kan er vel feil å si? Alle kan da hysje på barna sine? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineI dette tilfelle ville jeg valgt enten: (til trener) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine.
Jeg er forsåvidt enig, samtidig som jeg tror Gud veldig gjerne synes barn kan få være barn, også i kirken.
|
|
|
|
#7 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineJeg vet om svært få 2 til 3 åringer som kan sitte stille på et foreldremøte, derfor tar jeg aldri med Junior på noe slik for jeg gidder ikke å utfordre skjebnen. Og jeg tror også min strategi hadde vært å overse bråkemakeren for slik rasing går som oftest fortere over da, i stedet for å fyre opp med å gi han oppmerksomhet, men det er jo mitt barn da.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Det er jeg helt enig i, men når det blir såpass mye støy at barna overdøver det presten sier da blir det feil. Jeg har også sett barn som har løpt rundt alteret blant annet. Jeg er for at barn skal få lov å være barn, også i kirken. Jeg liker veldig godt at kirken har blitt mer myk i forhold til dette.... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, det er klart at det finnes grenser for hvor mye det er greit å la barna ta seg ut, samme hvor man er. Løping innendørs blir lett voldsomt i alle tilfeller. Poden har dog tuslet noen runder rundt alterringer, uten at jeg synes det gjør så mye. Jeg synes det er fint at han er trygg på og fortrolig med kirken som bygg, og ikke bundet av mange av de eldres "skikk og bruk"-syn. Som jeg mener la en demper på både humør og gudstjenesteliv...
|
|
|
|
#11 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineHer kjenner jeg at jeg hadde blitt helt overgitt. Skjønner godt at du ble irritert. Det er så utrolig når enkelte bare lar det stå til og gir blaffen i at andre ikke får med seg viktige beskjeder og informasjon.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineDet er ikke lett heller da. Så har man ikke barnevakt, og tar med seg barna på foreldremøte. Da blir det tråd på foreldreforumene om bråkete barn. Neste møte blir man heller hjemme, og hva skjer? Da kommer trådene om sløve foreldre som aldri stiller opp...
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sinehvis man tar med søsken på foreldremøte pga manglende barnevakt, så har man også plikt til å være ekstra påpasselig så ikke møtet blir ødelagt for de andre. Dette er er jo et møte der informasjon skal gis, og de andre er der for å få det med seg. Man sitter ikke bare å ser på når støynivået blir så høyt at de overdøver den som prater. Man sørger for at de f.eks har med bøker, leker eller at det er et område i utkanten de kan holde på.
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine
Jeg er enig i denne og tenker at det er mye rart folk irriterer seg over.
|
|
|
#15 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Så er det vel nettopp på foreldreforum det er naturlig å ta opp slike ting? Jeg tenker at dette er et ypperlig sted å få feedback på om ens egne "synser" er helt urimelige, eller om det kan være hold i at det faktisk ER irriterende med barn som bråker uten at foreldrene tar tak. Det er jo stort sett foreldrene det fokuseres på, og det er bra. Synes vi er flinke til å være samstemte i at barna tross alt ikke gjør annet enn barn flest ville gjort i samme setting.
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Hadde gjort akkurat det samme. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineOh. Den store forventningen om "kjefting"/tilsnakk/offentlig oppdragelse. Den kjenner jeg litt til. Men siden det er fra et ståsted der det som funker for alle andre barn ikke funket på mitt, samt en litt sår følelse i forhold til omverdenens stadig krav om å "oppdra den ungen" stadig hardere og på grensen til det umenneskelige, så innser jeg jo at det ikke nødvendigvis er helt relevant. Alt er jo tross alt ikke særtilfeller og sløve foreldre finnes jo også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineJeg mener ikke at barn ikke skal få lov til å være barn. Men jeg ville jo prøvd å bare feks avlede de litt med å prøve¨å få de til å gjøre noe annet..
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineJeg ville ha satt meg slik at jeg kunne enkelt forlate rommet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineKie: