|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Arne Næss er dødEn fantastisk mann er borte. |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Arne Næss er død.Ja, i en alder av 96 år, må det vel være lov å legge inn årene. Men det blir liksom litt tomt etter ham, han var noe for seg selv på mange måter.
![]() |
#3 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arne Næss er død.Så trist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Arne Næss er dødOj, det har jeg ikke fått med meg. Jeg synes forøvrig at han måtte få lov nå altså. Sist han var på TV var han tydelig blitt gammel og redusert.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Arne Næss er dødSå trist. Verden har mistet en flott mann. Men han har lagt igjen mange verdifulle spor.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Arne Næss er dødHvil i fred. |
![]() |
![]() |
#9 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Arne Næss er dødMin favorittfilosof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Arne Næss er dødHuff. Det hadde ikke jeg fått med meg heller.
![]() |
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Arne Næss er dødFolk er visst i stor sorg. Helt seriøst; hvor lenge forventer man at et menneske skal leve? Klart det er trist å miste et stort menneske, for noen, men å bli i dyp sorg over dette slik det er skrevet enkelte steder i mediene, er ikke det å overdrive aldri så lite?
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Arne Næss er død
Han var jo en gammel mann i ordets rette forstand, så det var vel om ikke forventet, så i hvert fall ikke noe rart at han døde. Og han har levd i ordets rette forstand tror jeg. |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
Det må vel være opp til hver enkelt å avgjøre om man er i sorg eller ikke. |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Jeg er enig.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Arne Næss er dødJeg er SÅ enig med feire-biten. Jeg er overbevist om at mange mennesker hadde vært ganske så triste om de hadde visst at mennesker sørget over dem.
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Arne Næss er dødJeg ser ingen motsetning i å sørge et menneske som er død og å feire det mennesket var og betydde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
Folk er forskjellige. Jeg sørget på en helt annen måte da min far døde enn da eldgamle mormor døde. Det første hadde et element av urettferdighet, en tragedie, mormors død var, selv om det var en sorg over en æra som var over og savn etter en bestemt person, en lettelse over at hennes liv var fullbyrdet og ble avsluttet sånn som hun hadde levet det. Jeg var jo ikke kjempeglad over at hun døde, men jeg syntes at det var helt riktig å også feire at det hadde vært så bra.
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Arne Næss er dødSorg, syns jeg, er langt dypere enn aksept, om enn tung aksept. Det er noe over ordet som innebærer nedstemthet og tristhet på en måte som er over normalen.
![]() |
|
|