Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Programmene slutter å svare

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 22:49   #1
Albertine
Passiv

Standard

Programmene slutter å svare

De siste dagene har alt hengt seg med jevne mellomrom. Firefox og mange andre programmer, og når jeg går på oppgavebehandling for å avslutte programmene så slutter den å svare også... Noen ganger får jeg ikke til å bruke ctrl-alt-del heller, ingenting skjer. Da får jeg ikke til å slå av maskina heller og må ty til uortodokse metoder for å få den av. Jeg regner med at det er et virus eller noe som forårsaker dette, men når jeg kjører virusprogrammet så henger det seg etter bare noen sekunder. (Jeg bruker Vista og har F-Secure fra Canal Digital.)
Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:04   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Programmene slutter å svare

Oppgraderer du programvaren?

Gammel 05-02-09, 23:18   #3
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker Vista, og har i perioder hatt trøbbel både med Firefox og Explorer, særlig Explorer. Slutter å virke stadig vekk, særlig hvis jeg har flere vinduer åpne.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:52   #4
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Oppgraderer du programvaren?

Jeg har avinstallert og reinstallert virusprogrammet, siden det er det jeg gjerne vil ha til å fungere, men til ingen nytte. Kundeservice er mye til hjelp da...

Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:55   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde avinstallert virusprogrammet, og forsøkt et annet virusprogam.
Bruker AVG selv.

Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 10:21   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt akkurat samme problemer, har oppdatert det jeg skal, men likevel.
Bruker Symantec/Norton 360, den er også oppdatert og grei.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 10:39   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har avinstallert og reinstallert virusprogrammet, siden det er det jeg gjerne vil ha til å fungere, men til ingen nytte. Kundeservice er mye til hjelp da...

Men får du ikke oppgraderinger eller oppdateringer av Firefox innimellom? Min henger seg opp om jeg trykker nei noen ganger på den, og så funker det dersom jeg gjør det. Og så henger det seg opp/ låser seg dersom jeg har hatt Firefox oppe med mange faner over tid, så det er lurt å omstarte den i blant.

Gammel 06-02-09, 10:53   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

explorer henger seg opp til meg på daglig basis.
*bidrar uten å hjelpe noe nevneverdig*

Gammel 06-02-09, 11:05   #9
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men får du ikke oppgraderinger eller oppdateringer av Firefox innimellom? Min henger seg opp om jeg trykker nei noen ganger på den, og så funker det dersom jeg gjør det. Og så henger det seg opp/ låser seg dersom jeg har hatt Firefox oppe med mange faner over tid, så det er lurt å omstarte den i blant.

Ah! Det var da det begynte. *iler til og oppdaterer Firefox*

Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:15   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Har det noe med dette å gjøre kanskje: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=558041

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:57   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må ikke stille programmene så vanskelige spørsmål.

Spøk til side: vista tåler ikke oppgraderinger. Ikke av noe slag.

Gammel 13-02-09, 00:24   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt problemer med Vista og oppgraderinger av programmer.

Har du prøvd å gjenopprette?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 07:39   #13
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Ellers kan "let og I skal inde" metoden være grei. Avinstaller ett og ett program, og begynn med antiviruset. En annen metode er å gå i Task Manager og se hva som skjer, der skal det være logger over alt som skjer av betydning på datamaskinen din.
Til slutt ville jeg tatt en virusscan online.

Gammel 13-02-09, 08:01   #14
Albertine
Passiv

Standard

Jeg oppdaterte Firefox, Adobe Acrobat Reader og byttet virusprogram. Alt fungerer utmerket.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.