|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hotell nær hurtigrutekaia i BergenSvigerforeldrene mine skal på rundreise med Hurtigruta i mai. De kommer til Bergen dagen før avgang, og trenger altså en overnatting i Bergen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenHurtigruta legger til kai veldig nær sentrum, så de har flere å velge mellom. Det nærmeste er kanskje Hotel Norge? Evt Bristol. Jeg er aldri turist i egen by, så jeg kjenner ikke til gode hotelltilbud i Bergen, men jeg tror vi har P-hotel, som er ganske billig og sentralt.
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenDet er vel ingen hoteller som ligger rett ved kaien. Altså på den siden av Sydneshaugen? Altså vil det være ett fett hvilket hotell de velger i sentrum, ettersom de bør ta taxi eller noe til kaien likevel.
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenVist parkeringsbussen til nøstet forsatt går så vil vel terminus eller admiral eller det andre på strandkaien være nærmest busstoppet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenScandic er det nærmeste. Det ligger bare to kvartaler unna, en fin liten spasertur i slak utforbakke.
kris Enestående mamma til en enestående gutt (2001) "Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard) Sist redigert av kris : 17-02-09 kl 20:34. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenScandic ligger som Kris sier i gangavstand fra hurtigruteterminalen.
|
|
|
#7 |
|
Diamantar og kirsebær
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
![]() |
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenDe kan prøve Hotell Neptun, som ikke er så langt i fra og er litt kunsthotell og har god mat(dog ikke billig). Hotel admiral er heller ikke så langt ifra og har en nydelig utsikt over vågen, hotel hordaheimen er ok. Hotel Augustin er muligens det beste valget, med unik kunst i alle rom og en nydelig vinkjeller. Alle disse er mye bedre en scandic og ikke mange hundre meter lengre unna. http://www.bergen-guide.com/hotels.asp |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenJeg foretrekker Scandic foran Admiral. Nå rakk jeg aldri å spise frokost på Scandic, så der kan jeg ikke uttale meg, men rommet med seng, bad og det hele var bedre. For ikke å snakke om at man slapp de hersens skrapekortene for å kunne logge seg på nett.
|
|
|
#9 |
|
tankefull
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i Bergen
Jeg har overnattet på Scandic i sentrum et par ganger, og frokosten der er bra også. Anbefales. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Går videre
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenJeg ville ha valgt hotell Augustin for vinkjelleren er saa fantastisk fin og det er ett gjennomfoert flott hotell.
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenScandic er definitivt det nærmeste. Det er et helt ok hotell, jeg har overnattet der mange ganger.
|
|
|
#12 |
|
Diamantar og kirsebær
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
![]() |
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i Bergen
Ja Scandic er ok men litt kjedeligt. Det kommer altså ann på hva foreldrene ønsker... Men jeg ville nok ikke booket mine foreldre inn der, hadde gått for ett av de andre som ligger nærmere vågen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenHun ba om et så nært kaien som mulig ...
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenDe er i hvert fall godt bevandret i internasjonale gjester, Mistral. Men det er de de fleste steder i Bergen.
|
|
|
#16 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i BergenTakk alle sammen! Det blir Scandic – de skal bare være der en natt, og er ikke opptatt av verken vinkjeller eller internett. Jo nærmere hurtigrutekaia, jo bedre. |
|
|
|
![]() |
|
|