Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøring av stekeovn

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 15:37   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Rengjøring av stekeovn

Tips til hvordan jeg lettere kan få rengjort inni stekeovnen??

Jeg må innrømme at slike skippertak ikke er noe jeg gjør for ofte, men nå trenger stekeovnen virkelig en overhaling - den ser ikke ut!

Men dritten sitter jo så sabla godt, er det ikke noe simpelt vidundermiddel som letter på jobben??

Gammel 23-02-09, 15:39   #2
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Rengjøring av stekeovn

Mr Muscle Ovnsrens. Spray på, la virke over natta og vask av. Det funker faktisk.

Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 16:41   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Mr Muscle Ovnsrens. Spray på, la virke over natta og vask av. Det funker faktisk.

jepp antihusmoren-randis beste råd..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 16:42   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

og det som ikke løsner, tar du med stålull.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:10   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Takk, da skal det prøves!

Gammel 26-02-09, 12:51   #6
Linda79
Fullverdig medlem

Linda79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Linda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Et lite tips er å legge aluminiumsfolie i bunnen av ovnen. Da er det bare å bytte ut det innimellom.

Linda79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:52   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Kjøp ny ovn. Med pyrolysefunksjon!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 20:06   #8
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Kjøp ny ovn. Med pyrolysefunksjon!

JA det skulle jeg til å skrive også!

Pyrolyse = selvrensende

Gammel 26-02-09, 20:24   #9
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har det, men det blir jo fullt av dritt i den for det. Og da kan man ikke bruke mr muscle visstnok, så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med den.

Gammel 26-02-09, 20:32   #10
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Vi har det, men det blir jo fullt av dritt i den for det. Og da kan man ikke bruke mr muscle visstnok, så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med den.

Åh? Jeg trodde det bare var å skru opp til 500 grader, og vips! så var den ren, jeg.

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:11   #11
Gurli
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2009
Gurli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg brukte cillit bang i dag,den til fett. Sprayet på børstet litt med en oppvask børste og tørket vekk med klut, dette gjorde jeg 2 ganger og så var den fin.

Gurli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 23:01   #12
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Åh? Jeg trodde det bare var å skru opp til 500 grader, og vips! så var den ren, jeg.

Det er sånn. Bare å tørke opp asken med en fuktig klut etterpå.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 16:06   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Mr Muscle gjorde susen nå når jeg endelig fikk fingeren ut. Komfyren vår er visst selvrensende, men det var litt av en jobb allikevel - dog var det supert med Mr Muscle, så takk for det ståltipset!

Gammel 30-04-09, 16:15   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flytter i morgen og skal vaske ut på lørdag, og vi har integrert komfyr så den må jo vaskes helt ren før vi flytter ut. Grøss. Jeg har jo vasket den før men får den liksom aldri helt ren, og går det an å ta av de rillegreiene på sidene? For jeg klarer jo ikke å vaske skikkelig mellom dem! Og platene? Det eneste som har funket på platene var kaustisk soda, men da hadde jeg badekar og nå har jeg ikke det så jeg kan ikke legge dem oppi løsningen. Ikke er det vel bra for rørene heller.

Jeg får ut og kjøpe Mr. Muscle hvertfall.

Gammel 30-04-09, 16:27   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går an å ta av rillene i vår, i hvert fall. Skyv opp og dra ut. Eller noe slikt.
Stålull og god tid gjør nok susen.

Gammel 30-04-09, 16:28   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Går fint å fjerne rillene inni vår komfyr også; du må gjerne løfte og vippe litt på de; nesten som slike knagger og hyller i reoler på butikken.

Gammel 30-04-09, 16:43   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott, tusen takk. Det skal jeg prøve! Jeg har prøvd å bruke stålull på stekeplatene og de blir jo litt renere, men de er blitt sorte flere steder (de er grå) og det nytter ikke å få vekk, ikke uten kaustisk soda tror jeg. Flekkene sitter liksom INNI platene, om dere skjønner. Tips? Eller må jeg kjøpe nye plater? *dåne*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.