Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan finne huseier av en blokk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 10:47   #1
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan finne huseier av en blokk?

Jeg var uheldig og parkerte bilen langs fortauet og i løpet av tiden jeg var borte hadde det løsnet is fra taket på blokken og ned på bilen. Skaden er taksert til 15-20 tusen! Jeg må få tak i huseier, men hvor kan man finne dette? Finnes det noen register man kan søke på adressen i?

Jeg er bare overlykkelig for at jeg ikke sto ved bilen da denne isen falt ned!

Gammel 09-03-09, 10:49   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?

Kontakt kommunen?
De har et eiendomsregister.

Gammel 09-03-09, 11:02   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kontakt kommunen?
De har et eiendomsregister.

Ja, det kan kanskje være en ide. Takk.

Gammel 09-03-09, 11:35   #4
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Håper du finner ut av det og at du får dine utlegg på bilen dekket

Gammel 09-03-09, 13:36   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, dette hørtes interessant ut i og med at jeg var ute for noe av det samme forrige uke. Kjørte i en sentrumsgate da det plutselig datt ned en isklump. Dumme meg stoppa ikke og sjekka om det ble skade. Igår vaska jeg bilen og oppdaga to små fine bulker i panseret Fanken heller. Regner med at jeg kommer ingen vei med å påstå nå i ettertid at det skjedde der og da.

Hvordan gjorde du det? Kontaktet du noen på stedet? Vitner? Spent å høre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 13:41   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Om det sto skilt på veggen " se opp for takras" eller "parkerest på egent ansvar pga takras osv" så får du ikke 1 kr

Gammel 09-03-09, 13:44   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Om det sto skilt på veggen " se opp for takras" eller "parkerest på egent ansvar pga takras osv" så får du ikke 1 kr

Den er jeg litt uenig i. Jeg tror ikke gårdeiere kan drive med ansvarsfraskrivelse på denne måten. De plikter å sikre fortauet på utsiden mot snøras, og da mener jeg det ikke holder å advare.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 14:00   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

I loven står det svart på hvit at det ikke er lov å parkere PÅ fortauet. Så da har hun jo gjort noe ulovlig og

Hun har parkert langs fortauet, og gårdeier plikter å sikre mot ras, som også gjelder snø og is som skulle falle ut på bilene som står langs fortauet.

minibolle mai 2012
Gammel 09-03-09, 14:00   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hun parkerte langs fortauet.

Jeg synes det er rart at gård-/huseier kan fraskrive seg ethvert ansvar ved å henge opp skilt som sier noe om eget ansvar osv uten at jeg kan noe om dette.

Det er ihvertfall verdt å kontakte huseier og evt. forbrukerombudet/advokat synes jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:05   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tror nok ikke huseier kan fraskrive seg ansvar med slike plakater.
Det har vært ganske mye om at gårdeiere er for dårlig til å sikre mot ras fra taket o.l.

Det var vel en som ble dømt for kort tid siden etter ei som (jeg mener å huske) døde etter at hun fikk istapp i hue.

Gammel 09-03-09, 15:08   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det var vel en som ble dømt for kort tid siden etter ei som (jeg mener å huske) døde etter at hun fikk istapp i hue.

Det var ikke en istapp, men deler av bygningen/fasaden og da på tross av gjentatte advarsler fra en eller annen etat.

Gammel 09-03-09, 15:14   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Tror nok ikke huseier kan fraskrive seg ansvar med slike plakater.
Det har vært ganske mye om at gårdeiere er for dårlig til å sikre mot ras fra taket o.l.

Hvis du google mønepannedommen kommer det nok opp en lignende sak. Det er noe av det lille jeg husker fra jussen. Det er en gammel sak. Det var ei jente som ble hjerneskadd etter å ha fått ras i hodet (husker ikke om det var bygningsdeler eller ikke). Hun var hvertfall den første til å få erstatning pga det. Denne saken la visst grunnlaget for at det er gårdeiers ansvar.

minibolle mai 2012
Gammel 09-03-09, 16:14   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har stått gang på gang i avisene i det siste at advarsler om evt. takras ikke er godt nok. Det skal fjernes, og sånn er det med det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.