Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Madrass til barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 21:46   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Madrass til barn

Jeg lurer på å kjøpe sengen Kura fra Ikea til sønnen min. På den står det at madrasstykkelsen maks kan være 12,7 cm. Ikea har en drøss madrasser som er 14 cm tykke, laget av både Polyeter og Latex. Noen som vet hva som er best av polyeter og latex? Er 14 cm tykt nok for han å sove på? (Jeg vet JEG ville slitt med en så tynn madrass, men han er jo en del lettere enn meg da).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:49   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrass til barn

Jeg vil absolutt tro at 14 cm er nok, jeg sover helt fint på de ikea-madrassene der. Vi har ca så tykke madrasser i køyesengene til barna her. Hvilken som er best vet jeg ikke, vi tok en prøverunde på ikea da vi skulle kjøpe.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:51   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du finner ut at han må ha tykkere, kan du jo alltids bare bruke sengehester en stund. To slike etter hverandre bør vel holde han oppi senga?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:53   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vil absolutt tro at 14 cm er nok, jeg sover helt fint på de ikea-madrassene der. Vi har ca så tykke madrasser i køyesengene til barna her. Hvilken som er best vet jeg ikke, vi tok en prøverunde på ikea da vi skulle kjøpe.

Det var jo ikke en dum idé, han kan være med og prøveligge madrasser.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hvis du finner ut at han må ha tykkere, kan du jo alltids bare bruke sengehester en stund. To slike etter hverandre bør vel holde han oppi senga?

Det kunne gått, men jeg er usikker på hvordan jeg finner ut at han trenger en tykkere madrass. En ting er hvis han klager selv, men hvis han bare sakte, men sikkert ødelegger ryggen sin eller noe sånt liksom.

Gammel 09-03-09, 21:55   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det kunne gått, men jeg er usikker på hvordan jeg finner ut at han trenger en tykkere madrass. En ting er hvis han klager selv, men hvis han bare sakte, men sikkert ødelegger ryggen sin eller noe sånt liksom.

Hmm.. Ettersom jeg har hørt, trenger barn faste madrasser (ofte uten fjærer), men jeg vet ikke hvor lenge.

minibolle mai 2012
Gammel 09-03-09, 21:58   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hmm.. Ettersom jeg har hørt, trenger barn faste madrasser uten fjærer, men jeg vet ikke hvor lenge.

Det kunne vært interessant å hørt en fysioterapeut eller annen fagpersons mening om det. :googler:

Gammel 09-03-09, 21:59   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Har prøvd å google, men finner bare anbefalinger for spedbarn, der de anbefaler faste madrasser.

minibolle mai 2012
Gammel 10-03-09, 09:51   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

IKEA har en fin oversikt i butikken der hvor anbefalinger om madrasser og vekt står. Der står også hvilke madrasser som kan brukes.

Vil tro at 14 cm tykkelse er helt greit for barn.
Tror ikke mine har noe særlig tykkere.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:28   #9
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

IKEA har en fin oversikt i butikken der hvor anbefalinger om madrasser og vekt står. Der står også hvilke madrasser som kan brukes.

Vil tro at 14 cm tykkelse er helt greit for barn.
Tror ikke mine har noe særlig tykkere.

Ok, det høres bra ut. Takker for svar!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.