|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Jeg føler meg uunnværlig i én eneste sammenheng. Det er ingen andre enn meg som kan være mammaen til gutta. |
![]() |
![]() |
#3 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...
Akkurat dette var det første som slo meg også. Men har vi rett? Det er mange som har andre mammaer enn dem som fødte dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
Jeg er ikke enig. Jeg tror at det er ganske mange som kan gjøre en god foreldrejobb for mine barn. Spesielt om det hadde skjedd fra veldig tidlig alder.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Jeg er også av dem som er overbevist om at andre også kunne vært en god mor for mine barn, hvis de var nødt til det. Jeg er hverken unik eller uunnværlig, men jeg liker jo å tro at jeg gjør en forskjell likevel.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Det er mange som har det og som det fungerer helt fint for. Men for mine er det bare jeg som kan ha den rollen jeg har. Ikke at ikke andre kan stelle pent med dem - men jeg er mammaen likevel. Jeg greier egentlig ikke å beskrive det noe godt ser jeg. Jeg vil vel bare si at akkurat i den jobben er jeg litt sånn super. |
![]() |
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Jeg er den eneste som er flinkest i verden til å lage middag. I følge seksåringen.
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Mine barn har hatt meg som mor til nå. De er 11 og 8 år. Det betyr at om jeg skulle forsvinne kan de få god omsorg fra noen andre enn meg. Men det samme blir det ikke. Så på den måten er jeg uunnværlig for dem nå. |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Jeg er enig med Smilefjes, og anser meg som uunnværlig som mamma for mine barn nå. De har en pappa som absolutt er positivt tilstede i livene deres, og de kunne klart seg fint hvis jeg forsvant nå, selvfølgelig, men jeg tror nok at det ville blitt et stort tomt mammahull i tilværelsen deres som ingen annen kunne fylt opp på samme måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Om Smilefjes har rett, så er vi jo all uunnværlig? I alle fall så lenge man levr i relasjoner til andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
De burde vært det både fedre og mødre men alle er ikke det. Jeg har aldri sagt at alle foreldre er uunnværlige eller at mødre er viktigere enn fedre eller noe annet i den retning som jeg vel føler at det skinner gjennom tanker om nå. |
![]() |
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
Det er ikke mine tanker som skinner gjennom i alle fall, jeg har aldri påstått at du har sagt det du skriver over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...Jeg føler meg nok uunnværlig støtt og stadig, og er overbevist om at ting går i dass om jeg ikke ordner opp. Rasjonelt sett innser jeg vel at det handler mest om et kontrollbehov. Rasjonelt sett føler jeg meg derfor ikke uunnværlig på noen måte, emosjonelt sett føler jeg meg uunnværlig hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
Det var nettopp det jeg sa da - hvor i himmelens navn mener du jeg har skrevet at mødre er mer uunnværlige enn fedre??? |
![]() |
![]() |
#18 |
By the Sea
|
Dette er jeg helt enig i.
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
Jeg formulerte meg litt klønete, så det kom desverre ganske feil frem. Sist redigert av 007 : 20-03-09 kl 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|