Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Biffstrimler på pizza

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-09, 11:55   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biffstrimler på pizza

Jeg kjøpte pepperbiff på Kiwi på fredag. Nå kom jeg til å tenke på at den kanskje kunne brukes på pizza. Men steker jeg den først?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 11:56   #2
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biffstrimler på pizza

Nei, det er ikke nødvendig. Jeg lager ofte også kjøttboller av karbonadedeig og legger dem rå på pizzaen. De er perfekt stekt når pizzaen er ferdig. Det samme gjelder biff.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 11:57   #3
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

-det er godt, det!
Jeg pleier ikke steke først.
Veldig godt på pitabrød også. Pita, tomatsaus, biffstrimler, ost, ruccolasalat!
mmmm

Gammel 24-03-09, 12:26   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri gjort det, men mannen hadde nylig fått tips om å legge kjøttet ustekt på pzzaen. Jeg tror vi tester ut det neste gang vi lager pizza hjemme.

Jeg er fremdeles sur på meg selv over at jeg aldri kom meg til Kiwi i helgen og fikk kjøpt pepperbiff.

Gammel 24-03-09, 12:29   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei og nei, steker du kjøttet først blir det ofte seigt og tørt. Osten skal UNDER fyllet og kjøttet og grønnsakene skal oppå osten, og alt skal legges på rått. Kjøttet blir saftig (og ja, gjennomstekt) og nydelig. Jeg steker kun kjøttet først om jeg skal ha kjøttdeig på pizzaen, men ikke om jeg bare bruker små "klumper" av kjøttdeig eller kjøttboller.

Gammel 24-03-09, 12:43   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar alle sammen, da forsøker jeg. Tror jeg må forsøke kjøttboller også en gang.

Iset, jeg har alltid osten under fyllet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:40   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Iset, jeg har alltid osten under fyllet.

Flott, det er ikke alle som har skjønt det enda, ser du. Det ble en helt ny pizzaverden for meg etter at jeg begynte å legge osten under fyllet og legge kjøttet rått oppå.

Jeg pleier å lage hvitløkskjøttboller til pizzaen (i en mikser har du 1 pakke kjøttdeig, en hel kinesisk hvitllk (eller 4-5 fedd vanlig hvitløk), litt salt og pepper, 1 egg, kanskje en skvett farris (hvis jeg har), litt paprikapulver, kanskje litt parmesan og litt oregano. Bruk det du har og liker, jeg har ofte fersk eller tørket chili oppi også. Kjør alt sammen i mikseren og form små boller med hendene. Jeg pleier å lage dem ganske små og legger dem altså rå oppå osten.

Gammel 24-03-09, 19:56   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi legger kjøttet ustekt på pizza'en. Både kjøttdeig og biffstrimler osv. Kjøttet blir mye saftigere. Jeg legger først god tomatsaus på pizzabunnen, så diverse ost (alltid litt fersk mozzarella), og så kjøttet på toppen.

Gammel 24-03-09, 20:02   #9
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Flott, det er ikke alle som har skjønt det enda, ser du. Det ble en helt ny pizzaverden for meg etter at jeg begynte å legge osten under fyllet og legge kjøttet rått oppå.

Jeg pleier å lage hvitløkskjøttboller til pizzaen (i en mikser har du 1 pakke kjøttdeig, en hel kinesisk hvitllk (eller 4-5 fedd vanlig hvitløk), litt salt og pepper, 1 egg, kanskje en skvett farris (hvis jeg har), litt paprikapulver, kanskje litt parmesan og litt oregano. Bruk det du har og liker, jeg har ofte fersk eller tørket chili oppi også. Kjør alt sammen i mikseren og form små boller med hendene. Jeg pleier å lage dem ganske små og legger dem altså rå oppå osten.

Hå hå, dette skal prøves neste gang. De hørtes nyydelige ut

Gammel 24-03-09, 20:49   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, de hvitløkskjøttbollene hørtes utrolig gode ut!! Må prøves!

For the record; jeg steker heller ikke kjøtt ol. før vi har det på pizzaen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.