|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Svinestek - trenger tipsJeg må innrømme at jeg liker best ganske tradisjonelt tilbehør. Det består av poteter, surkål hvis det er jul, kokt brokkoli og gulrot, saus, tyttebærsyltetøy og svisker. Når hverdagsmaten består mye av wok, ris, karri og kokosmelk blir det jo det tradisjonelle som blir uvant og spennende.
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Svinestek - trenger tipsJeg pleier å hakke sopp, bacon og rød paprika og steke sammen til baconet er sprøtt, og soppen brun. Det er kjempegodt til alle sorter stek.
|
|
|
|
#4 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Svinestek - trenger tips
Jeg signerer Fibi så veldig!
|
|
|
#5 |
|
En som trener
|
Sv: Svinestek - trenger tips
Takk for gode tips, fint med inspirasjon! Ingefær har jeg, så det skal prøves. Og så kjøpte jeg masse forskjellig sopp, så jeg skal lage noe godt med det også. Sånn stekepose høres lurt ut. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Svinestek - trenger tipsJeg bruker aldri stekepose, men langtidssteker kjøttet. Gnir det med salt/pepper, og legger det i en ildfast form med litt løk, gulrot og evt. sellerirot i bunnen, og et par dl vann. Så lar jeg det stå på 100 grader fra ca åtte-ni om morgenen, og gasser det opp til 200 den siste halvtimen slik at svoren blir sprø. Kjøttet blir da så mørt at det kan deles med skje, fettet smelter sakte og renner gjennom kjøttet og setter smak, og kraften blir nyyydelig å lage saus på.
|
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svinestek - trenger tipsJeg hadde denne sausen til svinestek i fjor, og har aldri fått så mye skryt for en saus før.
|
|
|
#8 |
|
Metallica!!
|
Sv: Svinestek - trenger tipsJeg gnir steken inn med grov sennep, salt og pepper.
|
![]() |
|
|