|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Mims miljøaksjon 2007Inspirert av Grønn Hverdags "Ta miljøsteget" tenkte jeg å kanskje få laget en kollektiv FP-aksjon i 2007. Å leve mer miljøvennlig, forurense mindre, kjøpe smartere og produsere mindre avfall er en utfordring for et 2007-menneske, og kanskje særlig for en småbarnsforelder.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 20-12-06 kl 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Hjemmekompostering høres spennende ut. Vet at Trondheim Renholdsverk holder opplæring i dette. Dessuten får man fratrekk på kommunale avgifter hvis man går kurset også. Må sjekke det ut mot våren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Mine miljøforsetter:
![]() |
#4 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Kan du kanskje hjelpe til med å få politikerne til å forstå at å fyre med koks er kjempeuheldig for astmatikere, og andre. Og at dieselbiler uten partikkelfilter er kjempefrustrerende? :Please: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Flott tiltak, Mim! Jeg mener selv jeg er flink til kildesortering og å bytte klær med venninner/ levere til Fretex i stedet for å kaste dem. Vi er ikke så flinke til å la bilen stå, og kan bli mer bevisste på dette.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Mine miljøforsetter:
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 20-12-06 kl 17:08. Årsak: Lagt til ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Kjøpe tjenester til seg selv er vel også miljøvennlig, i forhold til å kjøpe ting? Og å kjøpe færre, sjeldnere og dyrere ting også. Så sånn sett er det miljøvennlig å spise på restaurant, gå til fotpleie, ha vaskehjelp og kjøpe dyre designmøbler også.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007
Å kjøpe kvalitet er stort sett langt mer lønnsomt enn å kjøpe mye og billig. Feks: Å kjøpe en god kvalitetskåpe til flere tusen som holder i 5 år er bedre enn å kjøpe ny billig kåpe hvert år.
![]() |
#9 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Leste dere forresten det interj. i A-Magasinet med Steinar Lem fra Fremtiden i våre hender? Veldig bra!
![]() |
#10 |
♡
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg stiller opp!
![]() |
#11 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg er med!
![]() |
#12 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Vi er allerede flinke til å:
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
er her
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg er også med.
![]() |
#14 |
Til tider frustrert...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Super tråd! Denne skal i favoritter! Jeg er med!
![]() |
#15 |
interlektuell
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg har nettopp fått en tankevekker i form av en dokumentar på NRK i natt om barn som den nye generasjonen konsumenter. Dette var egentlig ikke noe nytt, i og med at jeg har sett reklamebransjens stygge side ofte tidligere, men den gjorde meg enda mer bevisst på at det er en god del jobb å gjøre i forhold til å istandsette våre barn til å treffe gode valg basert på noe mer enn deres umiddelbare og opplevde behov. Jeg ble trist av å se filmen, for den viser at det er sterke krefter å arbeide mot, men samtidig er det greit å vite om sine fiender. Jeg håper inderlig at jeg vil kunne bidra til at Knøtta blir en bevisst forbruker som har styrke til å ta smarte valg og kunne gjennomskue reklamebransjens lettvinte løsninger. Dermed melder jeg også Knøtta på denne miljøaksjonen.
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Mine forsetter:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Der minnet du meg på at vi var med i Grønne Familier før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Jeg kan vel bare kopiere dine punkter, med "sortere avfall" på pkt. 2 (og Lillegutt i stedet for Blobben, men det var kanskje underforstått).
![]() |
#19 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Vi er allerede på god vei synes jeg, men det er forbedringspotensiale på alle områder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Permakulturell
|
Jeg tror jeg også så litt av den dokumentaren du nevner. Skremmende! Og et bra program, for det fikk meg til å tenke, det samme som deg.
![]() |
|
|