Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 10:25   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Nå har jeg fort og galt sendt en mail til VG. Helt spontant og ikke gjennomtenkt. Jeg er ikke av typen som sender klager i hytt og pine altså, dette er min første mail til en avis noen sinne tror jeg.

Bakgrunnen for mailen var dette bildet:

Bildet ble brukt som en illustrasjon til teksten: "Tips oss om reisetips" (Klikk her for å tipse oss.)

Jeg er så inderlig lei av at kvinnekroppen skal brukes som illustrasjon i alle sammenhenger. Snakker vi om kreft generelt f.eks klaskes nærbilde av et sett kvinnebryster på forsiden av avisen. Snakker vi om ferie vises et bilde av en kvinne på stranda med/uten BH. Snakker vi om reisetips vises et nærbilde av en kvinnerumpe. Snakker vi om kneskader vises en hel og naken kvinnekropp.

Er dette ok? I mitt hode er dette en objektgjøring av kvinnekroppen som ikke er riktig. Svært ofte blir kvinnekroppen brukt som illustrasjon, uten at det har noen sammenheng med innholdet i artiklene i det hele tatt. Hadde nå enda vært slik at testikkelkreft ble illustrert med bilde av en naken mannekropp (eller Gud forby bilde av en testikkel ). Eller nærbilde av en smekker herrerumpe når vi snakker om ferietips.

Som sagt, dette er skrevet i rasende fart, ikke særlig gjennomtenkt. Måtte bare få det ut av kroppen.

For øvrig lurer jeg på om den rumpa omgir seg med snø eller vann. Snakker vi syden eller ski?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.