|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
KonfirmasjonsgaveVi skal i konfirmasjon til helgen og er usikre på hva vi skal gi til konfirmanten.
|
|
|
|
#2 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave500 - 700?
|
|
|
#3 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Konfirmasjonsgave
Det er da mye? Dette med gaver til konfirmasjon har tatt helt av. Jeg hadde gitt 200,-
|
|
|
#4 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Sv: KonfirmasjonsgaveJeg hadde gitt 300 siden dere skal i konfirmasjon.
|
|
|
#7 |
|
thirtysomething
Er det egentlig det? Jeg regner med at her er minimum to voksne invitert (muligens også barn?) til et (om ikke helt nært) familiemedlem. Hvis en tenker på at gjengs pris på gave i barnebursdag ligger på rundt kr 100,- så synes jeg ikke at 500,- kroner til en konfirmant man skal i selskap til er så veldig mye for mye. Man konfirmerer seg en gang, og det er gjerne en litt høytidelig begivenhet.
|
|
|
#9 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KonfirmasjonsgaveJeg ville gitt 500,- når jeg var invitert ja.
|
|
|
#10 |
|
X First Lady
Sv: KonfirmasjonsgaveSier 500 jeg også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave200 hadde jeg gitt til nabokonfirmanten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: KonfirmasjonsgaveNabokonfirmantene får 100,- av meg :gjerrig:
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: KonfirmasjonsgaveJeg synes 500 er greit hvis man ellers har få utgifter i forbindelse med konfirmasjonen. Jeg har gitt "bare" 500 til niesene mine, og noen av dem er jeg til og med fadder på, men jeg synes det var en grei sum i og med at vi måtte ta oss fri fra jobben og reise over 100 mil tur/retur for å være med i konfirmasjonene. Hadde de bodd rett rundt hjørnet, hadde de nok fått litt mer.
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: KonfirmasjonsgaveMen det er vanskelig å gi gaver, da. Jeg har jo konfirmant til helga. Den eneste gaven jeg vet at han får, er et kamera. Han ønsker seg bare penger, så han kan spare til Japan-tur neste år. Ikke er han interessert i smykker, så hva skal man da gi?
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Det kommer an på hva konfirmanten er interessert i. Jeg har litt sansen for mer varige minnegaver, men så klart, hvis konfirmanten hadde et spesifikt ønske om japantur kan det veldig godt hende jeg hadde gått for penger. Vet ikke om jeg kan komme på noen eksempler på gaver siden jeg ikke har vært i noens konfirmasjon siden jeg var ungdom selv, men jeg ser for meg noe slikt som gitar, telt, tursekk osv.
|
|
|
#17 |
|
Wooohhoooooo
Sv: KonfirmasjonsgaveTakk for hjelpen dere.
|
|
|
|
#18 |
|
Wooohhoooooo
Sv: KonfirmasjonsgaveIrma: Jeg liker minnegaver og ikke penger som bare blir sløst vekk. Hun har ingen planer om å kjøpe seg noe spesifikt om hun får så og så mye penger.
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: KonfirmasjonsgaveHvis han får kamera, ekstra minnekort, kameraveske eller gavekort på fotobok etter japanturen? Ikke veldig minneverdige gaver, men ting som blir brukt. Spesielt til gutter er det litt vanskelig å finne på ting som er fine minnegaver og som blir tatt vare på, det er nesten like greit med noe man har bruk for. Hvis han skal på tur er jo lett, snerten koffert en mulighet også.
|
![]() |
|
|