|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Ødelagt diamant?Er det mulig at en diamant kan bli ødelagt, altså miste en bit?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Diamanter deler seg ikke med mindre de er skadet i utgangspunktet. Det kan jo være at den hadde en skade da ringen ble kjøpt. Tror nesten jeg hadde fått gullsmeden til å se på den jeg. |
![]() |
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Den må repareres uansett, så jeg skal levere den inn.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Ikke for å male fanden på veggen men det er lite sansynlig at en diamant blir ødelagt. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ødelagt diamant?Diamant er det hardeste stoffet i verden så det er lite sannsynlighet for at den er blitt ødelagt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Ødelagt diamant?Jøss... Hmm... Jeg mistet en av mine diamanter i allianseringen min (og syntes det var skuffende), men at en diamant har gått i stykker...? Høres veldig rart ut. Få høre hva de sier på gullsmeden da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Ødelagt diamant?
Jeg tror ikke på en ødelagt diamant... Da må du ha kjøpt en billig feilvare.
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Men diamanter kan vel kløyves selv om de er harde? Hardhet er vel en måling på slitestyrke ikke om de kan sprekke?
![]() |
#10 |
Passiv
|
Strukturen i diamantene gjør at det er veldig vanskelig å få til. Dersom det er diamanter med urenheter eller skader er det mulig. Ofte er det slike som blir brukt i litt rimeligere ringer. For å si det sånn det skal litt til for å få en så stor skade i en perfekt slipt diamant at den sprekker. |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Fra guru.sol.no, aner ikke om det en bra plass eller ikke:
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?http://www.mestergull-kristoffersen.com/Laere_om/d.html |
![]() |
![]() |
#13 |
Leser
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?I den linken du la inn Skvetten står det: Husk at ringen og klørne rundt diamanten er laget av metall og derfor slites. Selv om diamanten er det hardeste mineral vi kjenner og derfor uslitelig, kan det gå skår ved hardhent bruk. La gullsmeden derfor jevnlig kontrollere dine diamantsmykker.
![]() |
#14 |
Passiv
|
Jo, det ser ut som et nett på en måte.
Kilde: world of molecules |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Jeg ser at Skvetten har vært her før meg ja. |
![]() |
![]() |
#17 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ødelagt diamant?Oi, her var det masse info ja.
![]() |
|
|