Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Medbrakt på (charter)fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-09, 15:51   #1
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Medbrakt på (charter)fly?

Kan man ta med kjekspakker, chipsposer, evt. "matpakke" i håndbagasjen ?

Forrige gang vi reiste charter med barna turte vi ikke å ta med så mye som et eple. Folk rundt oss drog opp av sekkene både selvlagde nister, frukt og kjeks/chipsposer o.l.

Er det generelt lov eller var de spesielt snille på Air Europa ?

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 15:54   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medbrakt på (charter)fly ?

Eh, vi har alltid hatt med mat, snacks og drikke på flyet, vi. Særlig til poden som er allergiker, og som er skeptisk til mat i pappboks.

Gammel 05-06-09, 15:57   #3
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Det står vel at man ikke skal kunne ha med seg medbrakt, men det må jeg innrømme at jeg har blåst en lang marsj i... Vi har aldri fått kommentarer på det heller. Vi har vel ikke hatt med mat, men "smøring" til Poden i form av kjeks, rosiner etc. og drikke, ja, det har vi alltid med.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 16:31   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ikke blitt stoppet vi heller - men vi har ikke hatt med drikke - kun MME. Det stiller liksom i en annen kategori

Gammel 05-06-09, 16:51   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å ta med mat/kjeks o.l mens husk at drikke må du kjøpe etter sikkerhetskontrollen på flyplassen

Gammel 05-06-09, 17:08   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar med litt mat/snacks/kjeks i håndbagasjen uansett om jeg reiser alene eller med ungene jeg. Gidder ikke å kjøpe mat på flyet. Drikke kjøper jeg etter innsjekkingen. Selv om det står på mange fly at det ikke er lov så har jeg aldri blitt tilsnakket. Uansett er det lov å ha med mat til ungene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 17:46   #7
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Når man må bestille mat utenom flyreisen anser jeg det som lovlig å ha med mat for reisen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 17:56   #8
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid med niste på fly, men tar ikke charter.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 18:02   #9
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt kan man ta med medbragt mat.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:58   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Når man må bestille mat utenom flyreisen anser jeg det som lovlig å ha med mat for reisen.

Hvorfor det? Det kan vel hende at det er noen som ikke vil spise på turen?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:10   #11
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Har ofte med mat her og.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:11   #12
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvorfor det? Det kan vel hende at det er noen som ikke vil spise på turen?

Fordi vi gjerne vil spise på turen, men for det første er mye av flymaten man får servert på charterturer ganske dårlig, samt at barna bare rynker på nesen av det de får servert. Da er det bedre å ha med påsmurt/annet som en vet barna liker, samt at jeg føler jeg får et bedre måltid ut av det.

Det hender vi bestiller flymat, men vi har erfart at vi har det bedre med å nyte medbrakt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:16   #13
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte tur nå. Man måtte bestille mat om man skulle ha (regler visstnok). Jeg tenker at mange overser dette, men at man anser det for å være ok at man tar med, når de presiserer at det ikke er det, syntes jeg er snodig. Hva er vitsen med regler om man bare kan lage sine egne.

Jeg ville mye heller hatt med medbrakt og kommer nok til å ta med litt til poden om ikke annet, i tilfelle han ikke liker det han får eller blir sulten før eller etter flyturen.

Gammel 05-06-09, 21:22   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist vi reiste stod det at vi kunne ha med medbragt, men vi ble bedt om å ta hensyn med tanke på maten vi tok med. (Lukt, allergier osv.) For vår del er vi avhengige av å ta med mat når vi reiser. Med matallergisk barn stoler vi ikke på flyselskapene. Vi har opplevd på en lang reise å bestille allergivennlig mat og få utdelt et brett med nesten bare salat og litt frukt. Ikke noe å bli mett av akkurat. Ikke kunne de kabinansatte si hva brødene de delte ut inneholdt og da kunne vi ikke gi ham dem heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:23   #15
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke falt meg inn at det ikke skulle være lov. Hadde blitt meget forundret om noen hadde nektet meg å spise nistepakka og drikke medbrakt brus.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:26   #16
Joika
Pauset

Standard

Kan man ha med flytende vesker inn i flyet altså?

Gammel 05-06-09, 21:28   #17
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kan man ha med flytende vesker inn i flyet altså?

Såframt du har kjøpt etter sikkerhetskontrollen så.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:28   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig NAN er vel lov? Mener å ha lest at barnemat er unntatt reglene.
Og ja, man kan ha med seg drikke inn på flyet, men det må være kjøpt etter sikkerhetskontrollen.

Gammel 05-06-09, 21:46   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ferdig NAN er vel lov? Mener å ha lest at barnemat er unntatt reglene.
Og ja, man kan ha med seg drikke inn på flyet, men det må være kjøpt etter sikkerhetskontrollen.

Iset, jeg har reist med ferdig nan, jeg har hatt med kokt vann på termos og kaldt vann på flasker, og jeg har hatt med 'spebarnsjuice'. Altså alt som er til småbarn går rett gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen, Værnes og på Gando (Gran Canaria)
Mulig det er strenger andre steder, men dette er de stedene jeg har flydd. Det står at spebarnsnæring er tillatt, så jeg antar at det vil være det samme andre steder også.

Vi har også med matpakker til barna, samt masse snop, frukt, kjeks sånt som gjør flyturen litt enklere, eller i det minste føles sånn et fem-minutt innimellom.

(jeg vet at de gjemmer seg bak det med allergier - men når de selger peanøtter om bord og de som nevnt over her, ikke vet hva maten inneholder - da faller det argumentet på sin egen urimelighet. Det eneste argumentet er vel at de taper salg.

Gammel 05-06-09, 22:33   #20
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På Gran Canaria er det veldig "snille" når det gjelder barn.
Både jeg og lillesøster (da 7 uker gammel) i bilstol gikk utenfor sikkerhetskontrollen.
Man er visst snill så lenge man har med barn.

Vi bestilte ikke mat på siste chartertur, men vi hadde med oss brus og en sjokolade (dette var tur uten barn). Ingen som sa noe på det. Vet at det står på bestillingen at medbrakt mat ikke er lov pga. allergier. Det går jo an å prøve?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.