|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Nå har plutselig telefonen min bestemt seg for å ikke la seg lade mer. Langøres telefon led samme skjebne for en stund siden, og Fru Svigerkanins likeså. Det er rett og slett problemer med kontaktpunktet mellom telefonen og laderen.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Hvor gammel telefon har du og hva slags lader? Dette brukte å være et problem for noen år siden, før de skiftet ladertype nemlig. De siste mobilene mine har holdt fint.
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Jeg har bare hatt SE og har aldri hatt problemer. Har du rengjort kontaktpunktene med q-tips?
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Er du sikker på at det er telefonen og ikke laderen som er problemet? Jeg har også en SE-telefon og den nektet plutselig å lades for en stund siden. Jeg trodde telefonen var ødelagt og gikk til butikken der jeg hadde kjøpt den for å få den sjekket. Da viste det seg at det var LADEREN som var ødelagt og jeg fikk ny. Etter det har det ikke vært noe problem.
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Katta: min er over to år gammel, kanskje det er bedre nå. Langøre synes imidlertid jeg bør holde meg unna SE til de har gått over til plugg-kontakt i stedet for lade-punkt (?).
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Takk, Iset. Jeg og Langøre har forskjellige ladere, men det å bytte lader har ingen effekt. (Da hans telefon begynte å sjangle fikk han låne min lader, som da funka perfekt på min telefon, uten noen bedring, så jeg regner med at det er kontaktpunktet på selve telefonen).
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Jeg har brukt etanol, aceton eller metanol.
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Mannens Nokia mobil er på samme måte. Der tror jeg det er laderen og skal forsøke å kjøpe ny lader først.
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Neglelakkfjerner går kanskje bra. I hvert fall i gamle dager da den var ren aceton. Nå til dags vet jeg ikke hva som er oppi neglelakkfjernerene, men jeg ville tatt sjansen. Eller kanskje du har plasterfjerner i medisinskapet?
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?
Hva er det som er annerledes med de nye laderne? Av det jeg kan se på bilder ser det temmelig likt ut? Er ladepunktet beksyttet av et deksel, for eksempel?
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Jeg vil tro du har den nye typen om telefonen er 2 år. Den gamle typen hadde mye mindre plugg, Og ladepunktet ble etter bruk dyttet lengre inn slik at pluggen ikke nådde inn til ladepunktet. Nå er pluggen bredere med to ting som stikker inn med ca 2 cm(?) imellom, på den gamle var det kanskje 3-4 mm imellom.
|
|
|
#13 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Jeg var lei og byttet til Nokia på grunn av dette. Søpplepatent som er beregnet på å svikte etter 6mnd. Og det går ikke på garanti fordi de skriver det som "fuktskader".
|
|
|
#14 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Du får til å lade den om du er litt tålmodig og vipper litt på ladedingsen noen ganger. Dessuten bør den ikke bli helt tom for strøm. Min har vært sånn lenge (og mannens gamle var sånn - den hadde dog den gamle ladertypen med liten plugg), men nå er den faktisk helt ok igjen. Plug and play.
|
|
|
#15 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Det har vært et problem på alle 3 SE telefonene vi hadde her samtidig. Nå har det blitt et problem på min nye nokia tlf også. Skjønner ikke at jeg gidder å kjøpe dyre telefoner, det er bare dritt alt sammen.
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg vipper og jeg dytter, og jeg holder, men på min telefon får jeg ikke så mye som et lade-pling, og den var ikke helt utladet heller. På mannens gamle får jeg av og til kontakt i ett sekund, og det blir det jo ikke mye lading av.
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Jeg har samme problem med min Sony Ericsson, men foreløpig går det bra å dytte og bende litt på laderen. (Har en sånn lader med to små pinner i hver ende.) Nå håper jeg bare telefonen holder til over sommeren, da jeg er tilbake på jobb og kan få ny. Etter fire år er vel ikke det for mye forlangt?
|
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Takk for rådet, Veronal! Nå fikk jeg til å lade etter å ha renset med aceton. Likevel, fristelsen ble for stor så jeg kjøpte ny telefon likevel. En Samsung. Den har i alle fall deksel foran laderinngangen. Også er den lilla!
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?Livreddende nødhjelp bare for å bli kastet i en skuff, altså. Akk, ja. Gratla m/ny telefon, da.
|
![]() |
|
|