Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt fint/kult spisested i Oslo hvor man kan reservere bord ute

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-09, 15:36   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Litt fint/kult spisested i Oslo hvor man kan reservere bord ute

Mannen og jeg skal spise ute på lørdag, og jeg hadde egentlig bestemt meg for spisested, men nå er det jo meldt så varmt vær, at jeg tenkte at det kunne vært ok å sitte ute og spise. Men hvor?

Jeg har følgende krav:

- det må gå an å reservere utebord
- det er parasoller eller annet som gir skygge
- det skal være like behagelig som å sitte inne, altså ikke noen vonde metallstoler eller wobbly bord osv.
- det må være et finere sted enn TGI og Egon og sånt
- helst ligge litt skjermet. Altså ikke på Karl Johan eller noe sånt

Finnes et slikt sted?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 15:37   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt fint/kult spisested i Oslo hvor man kan reservere bord ute

Le Canard.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 15:41   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med der vi spiste, på arkitekturmuseet?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 15:42   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener Oslo Spiseforretning i Gamlebyen har terrasse der man kan reservere bord. Ekebergrestauranten har vel også.

Gammel 25-06-09, 15:46   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener Oslo Spiseforretning i Gamlebyen har terrasse der man kan reservere bord. Ekebergrestauranten har vel også.

Menyen ute på Ekebergrestauranten er enklere enn den man får inne, mener jeg - dersom det har noe å si, da.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 15:46   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikkje noko tips men vil berre seie kos dokke!

Gammel 25-06-09, 15:47   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva med der vi spiste, på arkitekturmuseet?

Ja, der, ja. Men jeg husker at det var grusomt varmt der. Ikke noe som ga så mye skygge. Men det var et fint sted.

Skal sjekke Oslo Spiseforretning og Ekebergresturante.

Gammel 25-06-09, 16:16   #8
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Ofte får man vel ikke reservere bord ute, men om man gjør det er Oslo Spiseforretning et godt alternativ. Veldig hyggelig og ganske privat der. Det er som å sitte i en bakgård.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 16:18   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Ofte får man vel ikke reservere bord ute, men om man gjør det er Oslo Spiseforretning et godt alternativ. Veldig hyggelig og ganske privat der. Det er som å sitte i en bakgård.

Jeg har sett på bildene, og jeg ser bare en helt vanlig uteservering der, sånn type pils-og-kaffe-uteservering. Men har de en restaurantdel ute også, altså?

Gammel 25-06-09, 16:19   #10
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strand restaurant har knallgod mat, ligger rett ved sjøen (så jeg regner med at det blåser behagelig). Om de har gode stoler og parasoll ute vet jeg ikke, men du kan jo kjøre innom og sjekke? (Dog er det ikke i Oslo, men gjør det så mye?)

Gammel 25-06-09, 16:28   #11
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har sett på bildene, og jeg ser bare en helt vanlig uteservering der, sånn type pils-og-kaffe-uteservering. Men har de en restaurantdel ute også, altså?

De serverer mat ute også ja. Men det er ikke en fin-fin restaurant som Bagatelle o.l. Den er mer kul, god mat og bra stemning.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 16:32   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Den er mer kul, god mat og bra stemning.

Kul er OK. Så lenge det er behagelig å sitte der og ikke for shabby.

Gammel 25-06-09, 16:35   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oslo Spiseforretning er absolutt ikke shabby. De er en av de bedre restaurantene i byen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 16:36   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg vet at det er en fin restaurant. Men mange fine restauranter har jo en uteservering som er av det mer casual slaget. Men jeg skal ringe dem nuh og høre hva de sier.

Gammel 25-06-09, 16:50   #15
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strand har god mat! Serverer de breiflabb enda, bør det bestilles!

Gammel 25-06-09, 18:01   #16
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Süd-Øst?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 18:03   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den tenkte jeg også på. Obs, ikke lov å ha med hund ( ), og så har man jo seff utmerket utsikt ned til dealerne. Men, behagelig, skygge, helt okei mat og fint sted.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 18:04   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har ikke vært på Süd-Øst, men det har kanskje roet seg litt der, så det ikke er så kaotisk fullt som i starten. Jeg hørte nemlig en del skrekkhistorier.

Gammel 25-06-09, 18:32   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha ringt til Vognmand Nilsen på Grønland. Maten er upåklagelig. Jeg vet ikke om man kan bestille bord ute, men de har i hvert fall spiseplasser ute så det går an å høre.

Gammel 25-06-09, 19:17   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville ha ringt til Vognmand Nilsen på Grønland. Maten er upåklagelig. Jeg vet ikke om man kan bestille bord ute, men de har i hvert fall spiseplasser ute så det går an å høre.

Jeg spiste der i går, vi fikk sitte ute og spise. Uheldigvis var ikke maten min spesielt god, men de som spiste noe annet var veldig fornøyde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.