Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Postkasse-plassering

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-09, 11:58   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Postkasse-plassering

Posten har gitt meg advarsel på advarsel (flere andre også i nabolaget) fordi vi visstnok har postkassene plassert for langt fra veien. Jeg har min egen lille protest ettersom jeg mener at de har gitt meg advarsel fordi jeg har felles innkjørsel med et annet hus og dèt huset ligger nok litt langt unna veien, og fordi vi har samme innkjørsel så får også jeg advarsel. Det står ingen begrunnelse for hvorfor Posten mener at den er feillplassert, dvs ingen regel som de bruker til grunn. Huset ved siden av har nøyaktig samme avstand til veien, men egen innkjørsel, og de har IKKE fått advarsel.

Jeg gir meg ikke før de kommer med noe konkret på hvorfor min er feillplassert.

Til info så står postkassen min 7 meter fra veien.

Gammel 07-07-09, 12:05   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Postkasse-plassering

Jeg skjønte ikke helt, det er vel ikke husenes avstand fra veien som gjelder, men selve postkassene? Da spiller vel ikke husenes plassering inn?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 12:07   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er veiledende retningslinjene. Har postkassen blitt flyttet på av dere?

Sitat:

Veiledende retningslinjer for plassering av postkasser:
Posten strekker seg langt for å dekke dine behov som kunde. Under finner du våre veiledende retningslinjer for postkasseplassering.
Eneboliger i forsteder og bymessige strøk

• Postkasser plasseres ved kundenes innkjørsel
  • Mulige unntak: Stikkveier
Eneboliger i områder med spredt bebyggelse:
  • I den ordinære postruten plasseres postkasser ved kundens innkjørsel
  • Avstikkere kjøres dersom det finnes tre eller fire husholdninger per kilometer vei
Blokk:
  • Nederst i oppgangen
Rekkehus:
  • Postkasser plasseres i naturlige samlinger der kundene daglig passerer, for eksempel ved garasjeanlegg, søppelstativ eller overgang fra bilvei til gangvei
Hyttefelt:
  • Postkasser plasseres på stativ på angitt sted fra Posten. Normal plassering vil være i starten på feltet i tilknytning til ordinær postrute. Annen plassering kan angis etter nærmere avtale med hytteforening e.l.
Hytter/fritidseiendom som ikke ligger inntil ordinær postrute:
  • Postkasser plasseres ved nærmeste ordinære stopp i ordinær postrute. For hytter som brukes som helårsbolig gjelder retningslinjene for enebolig.
  • Eldre med spesielle behov, uføre og handikappede vil få vurdert mulighet for tilpassede ordninger.
Generelt
Postkassens plassering skal uansett ikke medføre trafikkfarlige situasjoner. Eldre med spesielle behov, uføre og handikappede vil få vurdert mulighet for tilpassede ordninger .Ønsker du å flytte postkassen din, eller har andre spørsmål om postkasseplassering, benytt dette skjema.

Gammel 07-07-09, 12:29   #4
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i enebolig på et forholdsvis stort boligfelt. Det er innkjørsler til alle hus og så og si alle har postkassene hengende på huset, montert på trappen o.l. Hos oss har ikke postbudet noen lenger avstand å gå til huset enn til de andre, men han/hun må også levere til naboen min, som har same innkjørsel men litt lenger vei å gå for postbudet. Jeg mistenker at det er derfor at jeg har fått advarsel om å flytte postkassen min. Forøvrig dersom postbudet hadde kjørt inn innkjørselen vår, så parkerer han så og si på trappen min og har 1 m til postkassen. Det er snakk om å få meter her altå, og jeg føler det hele er en prinsioppsak fra Posten sin side.

Gammel 07-07-09, 12:31   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, da skjønner jeg. Jeg trodde postkassa til deg og naboen sto sammen 7 meter inn i oppkjørselen. Jeg kan ikke reglene, kan du kontakte posten og høre hva de baserer det på?

Gammel 07-07-09, 16:05   #6
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er absolutt greiest at postkassen staar ved veien.
Spesielt om vinteren naar det har snodd (og "alle" har dratt paa jobb uten aa maake innkjorselen sin) er det bra tungt for budet aa grynne seg sju meter inn i 400 innkjorsler paa en formiddag.

NB! Beklager for manglende bokstaver, er utenlands.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 16:44   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har postkassen på stativ, men i følge reglene kan vi visst ha dem på husveggen. Hm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 17:47   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi søkte for et par år siden om å flytte postkassa ned til huset. (Har visst muligheten til det etter hva svoger sier; han jobber i posten). Vi fikk svar på søknaden om at de helst ikke ville det for det kunne bli en "smitteeffekt" på naboene, men vi svarte igjen at vi fortsatt gjerne ville. (og at vi lovet å ikke si noe til naboene)

Har enda ikke fått svar på den..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 18:03   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Dei kan ha varsla flytting fordi dei vil samle dei. Det er fryktelig irriterande å måtte kjøre rundt til ei og ei postkasse i staden for å ha fleire samla på eit stativ. Tar mykje lengre tid og då.

Gammel 07-07-09, 18:09   #10
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Dei kan ha varsla flytting fordi dei vil samle dei. Det er fryktelig irriterande å måtte kjøre rundt til ei og ei postkasse i staden for å ha fleire samla på eit stativ. Tar mykje lengre tid og då.

Dette du beskriver her gjelder boligfelt med rekkehus. Litt andre regler gjelder for eneboliger.

Gammel 07-07-09, 18:21   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Nja, det er heile tida besparinger i posten. Eit ganske høgt press på postbuda om at ei rimelig lang rute skal vera ferdig på kortast mulig tid. Då prøver dei å spare inn tid der dei kan.
Viss eg var deg ville eg ringt postdistrubisjonen i ditt område og hørt med dei kvifor dei har sendt varsel.

Gammel 07-07-09, 19:17   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette du beskriver her gjelder boligfelt med rekkehus. Litt andre regler gjelder for eneboliger.

Jeg vet om mange steder med eneboliger hvor postkassene er samlet på et stativ ett sted, så selv om det er regler eller retningslinjer er det ikke slik i alle tilfellene.

Gammel 07-07-09, 22:48   #13
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vet om mange steder med eneboliger hvor postkassene er samlet på et stativ ett sted, så selv om det er regler eller retningslinjer er det ikke slik i alle tilfellene.

Ja, mulig det, og jeg vet at det er slik der hvor det er langt mellom husene også for å spare tid. Her kan postbudet ta 7-8 hus i slengen og som maks ha 50 meter å gå fra det huset som ligger lengst unna. Tror dette er en ren prinsippsak og ikke noe tidsbesparingsopplegg i det hele tatt.

Takk, Urt, jeg skal ringe postdistr. å høre hvor logikken er hen.

Gammel 07-07-09, 22:58   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

For å sei det sånn. Eg ligger inn under eit landpostbud. Då skal dei komme opp her med pakker til meg. Men det er fleire gonger dei ikkje har gjort det, rett og slett for å spare tid ( tar dei toppen 5 minutter meir )
Eit par gonger har det vert litt dumt, sidan det er ting eg har venta på. Men men, det ordner seg som regel. ( er berre å ringe ned og lage seg særavtaler med postbudet )

Gammel 08-07-09, 08:49   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig for deg å bare flytte postkassen din, jeg da. Er det fordi det er lettere for postmannen enn for deg å gå noen meter ekstra om dagen?

Jeg regner med at vi bor i rimelig nærhet til hverandre, og her er det iallfall ekstreme innsparinger i posten, og ganske store flater som hvert postbud skal dekke. 50 meter å gå per 7-8 hus blir ganske mye i løpet av en arbeidsdag, særlig om vinteren.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 11:13   #16
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig for deg å bare flytte postkassen din, jeg da. Er det fordi det er lettere for postmannen enn for deg å gå noen meter ekstra om dagen?

Det er ikke vanskelig for meg å flytte, men så lenge Posten har satt regler for hvordan de vil ha det, jeg holder meg innenfor reglene, så forstår jeg ikke hvorfor jeg skal få advarsel og beskjed om å flytte den. I hvert fall ikke uten nærmere forklaring så lenge naboene ikke har fått beskjed om å flytte postkassen sin. Jeg tror nemlig varselet gjelder den naboen som jeg har innkjørsel med ettersom han har 2-3 ganger lenger avstand fra veien enn meg, og da har de vel muligens tenkt at skitt au, vi gir begge beskjed om å flytte kassene.

Gammel 08-07-09, 11:19   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke vanskelig for meg å flytte, men så lenge Posten har satt regler for hvordan de vil ha det, jeg holder meg innenfor reglene, så forstår jeg ikke hvorfor jeg skal få advarsel og beskjed om å flytte den. I hvert fall ikke uten nærmere forklaring så lenge naboene ikke har fått beskjed om å flytte postkassen sin. Jeg tror nemlig varselet gjelder den naboen som jeg har innkjørsel med ettersom han har 2-3 ganger lenger avstand fra veien enn meg, og da har de vel muligens tenkt at skitt au, vi gir begge beskjed om å flytte kassene.

De vet kanskje ikke hvilken postkasse som tilhører hvilket hus?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:02   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i enebolig og her har vi postkassestativ der 10 postkasser er samlet. Vi har litt vei å gå (100 meter), men det er helt OK mtp at det er mye lettere for postbudet å stoppe en gang i stedet for 10.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:19   #19
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har også enebolig, og på 15 hus så er det 2 postkassestativer. Helt greit det!

Gammel 08-07-09, 13:51   #20
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi bor i enebolig og her har vi postkassestativ der 10 postkasser er samlet. Vi har litt vei å gå (100 meter), men det er helt OK mtp at det er mye lettere for postbudet å stoppe en gang i stedet for 10.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Vi har også enebolig, og på 15 hus så er det 2 postkassestativer. Helt greit det!

Ja,ja, det forstår da jeg også at det hadde vært helt ok dèt om det var slik her også, men det er nå ikke det da. Alle har kassene på/rett ved huset sitt, og det fungerer greit og er etter reglene, bortsett fra hos meg og min nærmeste nabo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.