|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
blant fjord og fossevell
|
Mat til énJeg trenger inspirasjon til hva jeg kan lage til middag bare til meg.
|
|
|
|
#3 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Mat til enNam. Hva fyller en disse med? Noen gode forslag? Jeg pleier å putte oppi restemat fra f.eks. taco, men det er ikke alltid jeg har i hus *glad i taco*.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til enSjelden jeg spiser middag alene, men når det skjer steker jeg ofte en kyllingfilet, skjærer opp litt passende salatgrønnsaker og danderer det pent på tallerkenen. Kverne litt salt og pepper over salaten, en dæsj eddik og olje over og har litt sweet-and-sour-saus over kyllingfileten. Godt, raskt og enkelt
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Mat til enDet enkleste er jo å lage en middag for to i morgen og så spise restene i overmorgen. |
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Mat til enI dag stekte jeg meg en mørbradbiff og hadde masse wokgrønnsaker (1/2 pose frossen varian) med en håndfull usaltede cashewnøtter til. Hadde litt teriayakisaus over grønnsakene og serverte (meg selv |
|
|
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til énGrønnsaksuppe, den holder seg over flere dager og det er knallgodt med godt brød!
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til énLegg fisk/grønnsaker/poteter i skiver i folie med salt/pepper, samt en marinade eller oystersaus. Smekk i ovnen på 250 grader til fisken er ferdig (aner ikke hvor lenge), evt. grill på gassgrill om du har. Lettvindt og veldig godt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mat til énLaks selges jo i pakker som er delt opp stykkvis. Den som er marinert i sitron og pepper er kjempegod. Stekes i ovnen og serveres med gode poteter, rømme og agurksalat. Alt kan med enkelhet lages i små porsjoner.
|
|
|
#12 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til énEn kyllingfilet i stekeovnen med pesto over, varm litt hakka tomater med urter og litt pasta.
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til énFjordland. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Mat til én
Pleier å lage pannekakeomelett til frokost.
|
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mat til énFjordland smaker høgg. Ikke en gang bikkja vår spiste fjordland. (Den spiste sin egen drit - for å sette ting i perspektiv) Med mindre du liker maten oversaltet da....
|
|
|
#18 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til énJeg syns Fjordland er god,mye av den da. Den laks med urtesaus syns jeg er veldig god.Ikke liker jeg saltet mat,også er jeg ganske kresen.
|
|
|
#19 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Mat til enDa spiser jeg alltid det gubben ikke liker!!! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til énLag en pai. Det er godt. Bunn er laget på null og niks, og så fyller du med det du liker (skinke, ost, broccoli, grønsaker etc etc). Da kan du ta en bit idag og en bit imorgen og så fryser du resten. |
|
|
|
![]() |
|
|