Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Menyen på nyttårsaften

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 19:40   #1
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Menyen på nyttårsaften

Hva skal dere spise da?

Hovedrett, tilbehør osv.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 19:43   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi blir servert pinnekjøtt. Hva vi får til dessert vet jeg ikke...

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 19:43   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi har en schvæær fuggel i frysern og skal servere den med mandelpoteter, appelsinsalat og stuffing. Og nydelig saus.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 19:44   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skal ha kalkun. Tenkte å prøve en ny slags stuffing i år, og ellers masse forskjellige grønnsaker (bl.a. rosenkål), svisker, epler, poteter, saus av kraften + fløte.
Kanskje lager jeg waldorfsalat også, selv om det kanskje egentlig passer bedre til kald kalkun.

Hvis vi fortsatt føler oss mette av julematen kan det hende vi velger annet tilbehør, og lager en god salat med pinjekjerner og kanskje hasselbackpoteter - istedet for saus, poteter og grønnsaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 19:46   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Pinnekjøtt!

Til dessert aner jeg ikke, men det blir sikkert sjokkis i lange baner.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 19:48   #6
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Her skal det serveres kalkun. Mors hjemmelaga røde potetsalat, waldorfsalat, saus og rosenkål. Nydelig! Håper å lage Tinetoffs fondanter til dessert. nam nam.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 19:55   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi pleier å få servert kalkun, stuffing, gratinerte poteter, div. grønnsaker m.m, men om vertskapet skal gjøre en vri på det i år aner jeg ikke.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:10   #8
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skal bort i år og aner ikke hva vi får.
Selv skal vi ha venner hjemme her lørdagen før, og serverer helstekt indrefilét av okse, med soppstuing og båtpoteter vendt i hvitløk og timian.
Peppersaus, grønnsaker og en deilig rødvin hører med

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )

Sist redigert av Misty : 28-12-06 kl 20:16.
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:13   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi serverer kalkun med mandelpotet, waldofsalat, stekte eplebiter, svisker og saus. Til dessert blir det enten creme brule' eller sjokoladefondant a' la Tinetoff.

Må komme meg over skuffelsen over at det ikke ble tur til Lofoten i dag, og dermed ikke pappas "gammelsteik" ... Etter jeg er ferdig med å furte over den skal jeg begynne å glede meg til nyttårsmiddagen.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:23   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

I år blir det bare Sambo, Poden og meg. Og vi bryter tradisjonen med kalkun og skal ha biff og fløtegratinerte poteter.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:25   #11
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skal ha kalkun med rosenkål, gulerøtter osv. Til dessert blir det nok is.

Vi blir 10-11 stk. til middag, fordelt på å sitte på kjøkkenet og i stua. Gruer meg litt siden vi har det trangt, men jeg har bestilt gubben til å rydde sammen med meg på kjøkkenet under matlagingen. Så får vi "klemme" gjestene under overskapet..... og barna i sofaen på stua. Der det er hjerterom er det husrom

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:26   #12
Belle
Nybegynner
 
Belle sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 23
Belle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skal servere kalkun, mandelpoteter, rosenkål, gulrøtter og soppsaus (hører kanskje ikke til egentlig men den er så god). Jo også tibød en av gjestene seg å lage waldorf og det er greit...vi spiser det ikke men om noen av gjestene vil ha det er det helt greit...

Til dessert skal vi ha sjokolademousse og vaniljesaus.

Belle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:48   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

I år blir det pinnekjøtt (Første gang denne julen) og desserten "Himmelske frukter" som er masse god frukt med krem til.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:52   #14
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vet ikke.
Ikke over alt rotet etter julemiddagen jeg. Hadde 10 gjester i en knøttliten leilighet, serverte full julemiddag til de mens babyen hadde økedøgn og smårollingen skulle få gode minner.

Litt lei.

Hadde vært deilig med kalkun og tilbehør, men orker ikke mye styr, innvitere gjester uten at vi egentlig har råd til det, komplisert sparing av mat vi ikke spiser opp, opprydding eller et kjøkken som ikke ser ut. Kansje kalkunbryst er godt og lettvindt å steke? Noen som vet om grei måte å bruke fryste rester på å?

Blir sannsynligvis bare jeg og mannen. Kansje det blir kalkunbryst, fløtesaus, ferdigkuttet grønnsaker, ferdiglaget waldorfsalat, rødvin.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:56   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi blir 10 voksne og 9 barn (ikke hos oss) og skal ha enkelt koldtbord. Orker ikke styre med noe fancy eller overlekkert, vil fokusere på samvær og hygge og moro for barna. Alle tar med litt hver. Det blir sylte og annet julepålegg, røkelaks og eggerøre, karbonader, kalkunbryst, waldorf, salat, brød etc - samt ostefat, frukt, is og kransekake og snacks etterhvert.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 21:02   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Kokken gjør som i fjor,
han kommer hit, men jeg vet ikke helt hva menyen blir.
Kalkun på en eller annen måte, forrett og dessert hadde han ikke bestemt enda.
Vi blir ikke så mange - fire voksne og to barn, kanske 2+2 til.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 21:53   #17
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Her blir det kalkun med mandelpoteter, saus, rosenkål og waldorfsalat. Til dessert tror jeg det blir multekrem og is til ungene.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 23:35   #18
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Kalkun m/stuffing. Waldorfsalat. Hjemmelaget Hvitløkspotetmos. Cranberrysaus. Grønnsaker. Desserten er ikke helt klar men det er blitt meg fortalt at vi skal ha ostekake med bringebærcoulis . Standard nyttårsaften hos oss med andre ord. Vi blir vel en 15 stykker i år.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 23:46   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Jeg pleier å lage en fantastisk whiskey-marinert kalkun, men siden vi bare blir tre voksne og to små barn i år, blir det svinestek i stedet. Hva jeg skal gjøre med den vet jeg ikke ennå.

Blir sikkert hvitløkspotetstappe og kanelgulrøtter til i allefall, mer er ikke planlagt ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 23:49   #20
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi er en gjeng med naboer (i allefall gangavstand mellom husene) som bytter på å ha nyttårsaften.
I år skal vi til de som bor nærmest oss, altså nabohuset. (de andre bor vel maks 5 min gange unna)
Det blir kalkun, noen medisterpølser (til unger og voksne unger) poteter, Waldorfsalat, rosenkål, snittebønnestuing( som vi skal ha med for det vil mannen min ha til alt).
Vi blir 8 voksne og 8 barn.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no