|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Ny rekord i helpdesk?Jeg elsker helpdeskmennesker. Jeg vil dele historier. |
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny rekord i helpdesk?
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Jeg har gjort min del av helpdeskarbeid gjennom årene (ikke spør hvordan jeg havnet oppi den suppa).
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Joa - jeg innser at det er grunner til å ha et sett rutinespørsmål også. Jeg bare skulle ønske de kunne hatt en kode for å bypasse førstelinjen iblant. Jeg har til dags dato ikke fått løst noe problem via førstelinje. Jeg vil ha en knapp med et totall på i det minste. |
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Jeg elsker Helpdesk-historier. Jeg har da tross alt 10 års erfaring fra tullet.
|
|
|
#7 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 17-08-09 kl 18:14. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Ulvefar - konge! |
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ny rekord i helpdesk?Ulvefar; Sånn var det på sykehuset her hvor jeg jobber også. Nytt strengt system der man måtte ha bestått E-læring for å få tilgang til datasystemet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Haha! Det er så kostelig med helpdesk av og til! Jeg er ingen videre ekspert, men kan mye mer enn gjennomsnittsmennesket, og det er alltid pes å ringe å snakke med slike, nettopp fordi man må gjøre alle mulig teite ting enda man sier klart og tydelig at man allerede har sjekket det...
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Jeg er grunnen til at de spør de opplagte spørsmålene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det høres kjent ut. Jeg har også jobbet på helpdesk, og tatt imot samtaler fra Olga på 70 og Ronny på 22. Selv om man kan ha som utgangspunkt at Ronny kan mer 'data' enn Olga, er det også like greit å ha som utgangspunkt at Ronny må gjennom samme prosedyrer for feilsøk. Ronny stønner mer enn Olga, for dette har han da vitterligen gjort allerede. Hvis man etter endt feilsøk får ting til å virke, er det merkelig nok adskillig mer glede å spore hos Olga enn hos Ronny. 'Så rart', sier Ronny. 'Magic fingers', sier jeg.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Men om Ronny er programmerer med femten års fartstid i firmaet og en av de som stadig hjelper helpdesk med å finne løsninger i sine egne systemer når han til slutt kommer gjennom til tredjelinje da? |
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#19 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Hm. Mitt firma har også en knallhard 1.linjepolicy. Det betyr at man må ringe eller maile helpdesk et sted sentralt i USA eller Irland før du får tillatelse til å gå ned 2 trapper for å hente en ny lader til PC, eller en mus som funker hos IT-folka ...
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Høres kjent ut. Og i Irland sitter det en svenske og Prater Lavt. |
|
![]() |
|