Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du opplevd noe lignende?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 17:26   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du opplevd noe lignende?

I BT er det en artikkel om Sykehuset i Førde som startet fødsel på feil pasient fordi de bare forholdt seg til romnummer. Det som skjedde var at det lå to kvinner på rommet, en på overtid, og en i uke 37 til observasjon for blødninger som skulle skrives ut igjen. I løpet av formiddagen ble overtidspasienten flyttet over til føderom, og det var bare hun andre igjen på rommet, og legen gav sykepleierne beskjed om å henge opp riestimulerende. De oppdaget det etter 5 minutter og fikk stoppet det, og det gikk bra.

Opprinnelig lagt inn av SItat BT

- Bør det ikkje være rimeleg sjølvsagt at legar skal forhalde seg til enkeltpasientar, og ikkje til eit romnummer?
- Jo, det burde vere slik, men faktum er at vi ser utruleg mykje rart som skjer rundt om på sjukehusa, seier Øgar.
- Eg trur dessverre ikkje at denne historia er noko eineståande eksempel.

Såh, har dere opplevd noe rot på sykehuset?

Jeg lå inne med premature rier og det kom en sykepleier til meg med medisiner legen hadde sagt jeg skulle ha. Jeg forlangte å få vite hva det var, og nektet på at jeg hadde bruk for det hun kom med. "Jammen legen har jo sagt det", var svaret jeg fikk, og da svarte jeg noe om at det måtte være en feil, for hvis ikke måtte jo legen informere meg om at jeg trengte disse medisinene og at jeg faktisk burde få vite det av noen dersom de tingene feilte meg. Det viste seg at jeg hadde fått sengen til en som het akkurat det samme som meg til fornavn og som hadde reist hjem rett før jeg ble innlagt. - Men tenk om jeg bare hadde sagt ok og tatt dem slik mange gjør.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.