|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Moden
|
![]() HodelusVet ikke om denne er lagt på riktig sted men...
![]() |
#3 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hodelus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: HodelusBarnet må holdes hjemme til det har blitt behandlet for lusa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: HodelusEi bygd i nærheten var så plaget at de til slutt hadde fellesdugnad og hvor alle i bygda tok kuren samtidig. De tok det svært alvorlig.
![]() |
#6 |
Moden
|
![]() Sv: HodelusJeg er det mange definerer som hysterisk, men har ikke tenkt å endre meg av den grunn nei
Det er også kommet noen "maskiner" på markedet nå, men det er ikke alle som fører de, men de som kan ha de er helsekostforretninger. Det ene (som jeg har hørt om) er en liten dings som du kammer gjennom håret med og som "lokaliserer" lusa og når den er funnet trykker man på en knapp og vips har man elektrosjokket lusa rett inn på de evige jaktmarker ![]() Den andre duppedingsen er også en maskindrevet kam av noe slag (har ikke sett den) denne skjærer eggene av hårstråene og de havner i en "børste-boks" som man tømmer og selvfølgelig kan rengjøres skikkelig, etter tre dager med jevn bruk er problemet løst i den omgangen. Helt risikofritt, men visstnok veldig effektivt i tillegg er det noe man alltid kan ha i hus (liniment går jo ut på dato etter en stund)
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: HodelusEn bør ta det alvorlig i den forstand at alle foreldre kammer ungene sine en gang i uka spesiellt på høsten eller hvis det er oppdaget lus i ungenes omgangskrets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Som lærer synes jeg virkelig ikke dette er min oppgave, selv om jeg gjerne vil lusa til livs! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helt konge
|
Mener du at det skal være personalet på skole/barnehage sitt ansvar og sjekke dine og mine barn for lus? Lærere og barnehageansatte er da ikke helsepersonell og er således ikke pliktig til hverken å kunne mer om "lusekamming" eller være den som sjekker om ungene har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helt konge
|
Det er mange oppgaver dere har som lærere, men "lusekjemming" bør absolutt ikke være en av dem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: HodelusDere har rett i at lærere ikke har plikt i å drive slik opplæring, men jeg sender heller ikke barna mine et sted de kan smittes av verken lus eller verre. Rett og slett ikke aktuelt å med vitende vilje utsette oss for slike ekkelheter.
![]() |
#13 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: HodelusVi fikk lusebrev fra skolen for en del år siden. Da nektet jeg plent at ungen skulle henge klærne på gangen inntil de andre klærne. Heldigvis har vi sluppet unna. :hysterisk:
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: HodelusJeg synes at helsesøster burde hatt ansvar om å sjekke en klasse dersom det var påvist lus der, slik at evt. andre ble fanget opp samtidig. Da tror jeg epidemien ville lagt seg fortere enn det den gjør nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helt konge
|
Da tror jeg det kan bli litt problematisk for dere innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() |
#17 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HodelusJeg sjekket alle barna selv da jeg var styrer i barnehage. Tok ikke sjansen på at alle foreldre gjorde det, og jeg ville veldig gjerne ha lusene ut av barnehagen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hodelus7-åringen min hadde lus for noen måneder siden. Gikk greit å bli kvitt lusa. Men nei, det var selvsagt ikke hyggelig da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: HodelusNå klør jeg. :grøss: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helt konge
|
Selvfølgelig er det ikke ditt problem Sitron, men det ville være et problem for de aller fleste foreldre å holde barna sine hjemme på ukesvis fordi man er redd for smitte. Bra at dere har muligheten til å holde barna hjemme slik at de ikke utsettes for smittsomme sykdommer dere er uintresserte i. På den andre siden vil det kanskje etterhvert bli mye fravær på skolen for ungene? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|