Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dun en umulighet når man ikke har tørketrommel?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 21:02   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dun en umulighet når man ikke har tørketrommel?

Jeg er en frysepinn og tenker at en sånn lang dunjakkesak kanskje hadde vært tingen for meg. Men vi har ikke tørketrommel og har ingen planer om å kjøpe det. Kan man vaske dun uten å tromle?

Gammel 10-11-09, 21:03   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dun en umulighet når man ikke har tørketrommel?

Jeg gjør det. Blir sikkert bedre med trommel, men det har jeg altså ikke.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:05   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg gjør det. Blir sikkert bedre med trommel, men det har jeg altså ikke.

Duna klomper seg ikke sammen, altså?

Gammel 10-11-09, 21:08   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vel, jo. Men den kåpa jeg har har små kamre med dun, rister litt, drar litt og det bedrer seg etterhvert. Sikkert mye bedre med trommel, men siden jeg ikke har så har jeg ikke noe valg.

Skal ta den med hjem til min mor og vaske/tromle neste gang. Det er jo ikke så ofte man vasker, så kanskje du kunne lånt av noen de få gangene?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:35   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Kjøp en farge som ikek trenger så ofte vask

Gammel 10-11-09, 21:37   #6
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Den blir litt flatere av og ikke trommles, men om du rister og banker den kan det bli bra.

Om ikke ringer du på til en nabo som har trommel.

Gammel 10-11-09, 21:48   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat vasket mannens dunjakke, og er sjeleglad at jeg har trommel. Selv med tre tennisballer i trommelen, måtte jeg ta den ut å riste den med jevne mellomrom. (Dette er en jakke med mye dun. Mine og ungene sine jakker er ikke like fluffy.)

En dunjakke må som regel ikke vaskes mer enn kanskje en gang etter sesongen, så da hedde jeg vurdert å levere den på vaskeri/renseri (dersom det bare er en jakke i husstanden.) :lat:

Gammel 10-11-09, 22:00   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg bruker jo sjelden annet enn svarte klær, så det må selvsagt bli svart jakke også!

Får satse på nabo`n!

Takk for svar!

Gammel 10-11-09, 22:03   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Med svart jakke kommer du langt uten å vaske. Ja, dersom man klarer å la være å gnu seg inntil bilen, for da blir jakken grå ...
(Men det kan tørkes av med fuktig klut. :erfaren

Gammel 10-11-09, 22:24   #10
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Jeg ødela en dunparkas da jeg forsøkte å vaske/tørke den uten tørketrommel. Dunene råtna og hele jakken stinka Tar ikke sjansen på det igjen.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:33   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville satset på å få tromlet den hos venner/naboer, det er vel ikke så ofte du må vaske den hvis du kjøper svart. Dun blir ikke så bra uten tromling.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:33   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker dunputer, dyner og jakker uten noen som helst problemer og jeg har ikke trommel.
Tørker det flatt og det blir like fint, vask etter vask.

Gammel 11-11-09, 23:38   #13
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vasket både dunjakker og dyner/puter uten å trøketromle etterpå og det har gått kjempefint. Må bare "banke" og riste det ofte sånn at klumpene løser seg opp. Det kan se ille ut rett etter at det kommer ut av vaskemaskinen, men det har gått bra alle gangene her.

Jeg kjøpte meg en Timberland dunjakke i fjor (svart) og den blir bare vasket på slutten av sesongen, med mindre jeg søler noe på den eller den blir skitten av andre grunner.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.