Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bruker bilen min mye olje, eller?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 14:57   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Bruker bilen min mye olje, eller?

Ser jo at det er en del her inne som har greie på motor og bil.

Min 2004 modell Touran 1,9 TDI har pumpedysemotor. Ønsket meg Common rail motor, men VW er som kjent litt trege til tider.

Jeg kjører på longlife olje, og bytter etter 20-24 000 km. Kjørecomputer sier ifra når det er tid for bytte.

Mellom hvert oljebytte, etterfyller jeg 2-3 liter, er det mye? Noen som har greie på dette? Kan nevne at motoren er gått 150 000 km.

Jeg har en helt ny VW også, som har Common rail motor, og den bruker mindre olje. Jeg har ikke etterfylt olje siden jeg fikk bilen levert fra fabrikken. Og jeg har kjørt noen tusen med den nå. Snart 8000 km. På Touran har jeg etterfylt minst 1 liter olje når jeg har kjørt 7-8000 km.

Nå ønsker jeg kun svar fra dem som kjører "nyere" biler, og som bruker longlife olje.

Gamle dieselbiler bruker jo ofte mye olje. Men jeg har skjønt at dieselbiler ofte bruker mere olje enn bensinmotorer. Og slitasje på motor har mye å si selvsagt.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.

Sist redigert av Crimina : 24-11-09 kl 15:03.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.