Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det for tidlig å reise til Kreta 6./7./8. mai?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 15:03   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det for tidlig å reise til Kreta 6./7./8. mai?

Jeg har lyst å ta ungene med meg til Kreta i mai. Er ikke så mye folk da som i sommerferien og fra st.hans vet jeg at det blir GLO HET der og da har ikke jeg tenkt være der

Har stt på datoene 6-7-8 mai. Men kanskje man heller bør vente til etter 17 mai? 19-20-21?
Hadde tenkt en uke.

Når vi var sep 2007 var vi i Agia Marina,og stor trivdes der, mindre bråk og ståk en i Plantanis. Vi bodde på stranden på et hotel som het coral beach, nesten i enden av Agia mot Alexandra.

Spekulerer i Alexandra Beach nå. Noen som har andre hotel forslang. Mamma og pappa var med turbo i fjor en uke i mai og de var i Agina Marina opp i fjellskråningen på et familiehotel ting. Men hun anbefalte meg ikke å dra dit med snoopy på slep,var langt å gå,og bratt.

Er jeg gal som har tenkt meg dit alene med en 3 åring og en 7 åring?

Gammel 03-01-10, 15:13   #2
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det for tilig å reise til Kreta 6/7/8 mai ?

Det er nok veldig varierende på denne tiden. Man kan være heldig. Men jo seinere, jo sikrere er man. Personlig ville jeg valgt i slutten av mai. Vi har hatt veldig fint og stabilt vær de gangene vi har vært der på den tiden.

Vi har også bodd øverst i Agia Marina på Caldera village. Fantastisk hotell! Men det er en bratt bakke opp dit. Jeg tror ikke jeg ville reist alene dit med små barn. Hadde dere vært to voksne hadde det ikke vært noe problem.

Vi likte oss best ved stranden nedenfor Coral Beach. Det er herfra og videre forbi Alexandra stranden er best.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:24   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det er nok veldig varierende på denne tiden. Man kan være heldig. Men jo seinere, jo sikrere er man. Personlig ville jeg valgt i slutten av mai. Vi har hatt veldig fint og stabilt vær de gangene vi har vært der på den tiden.

Vi har også bodd øverst i Agia Marina på Caldera village. Fantastisk hotell! Men det er en bratt bakke opp dit. Jeg tror ikke jeg ville reist alene dit med små barn. Hadde dere vært to voksne hadde det ikke vært noe problem.

Vi likte oss best ved stranden nedenfor Coral Beach. Det er herfra og videre forbi Alexandra stranden er best.

Stranden nedfor Coral er fantastisk.

Men går det å bade i sjøen i slutten av mai da? mamma og pappa med turbo til 16 mai, og de hadde vært på stranden en dag men var kaldt. Men de hadde bra vær i fjor.

Jeg vil helst være på flatmark og atmed stranden er jo egentlig fantastisk

Kanskje jeg skulle vente til slutten av mai da

Gammel 03-01-10, 15:30   #4
Frost

Frost sin avatar

Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Stranden nedfor Coral er fantastisk.

Men går det å bade i sjøen i slutten av mai da? mamma og pappa med turbo til 16 mai, og de hadde vært på stranden en dag men var kaldt. Men de hadde bra vær i fjor.

Jeg vil helst være på flatmark og atmed stranden er jo egentlig fantastisk

Kanskje jeg skulle vente til slutten av mai da

Ja det er godt badende. Ikke kjempevarmt, men varmt i forhold til nordnorske forhold.
Om du vil ha varme i havet, utenfor sesongen, bør du reise om høsten.

Gammel 03-01-10, 15:34   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Ja det er godt badende. Ikke kjempevarmt, men varmt i forhold til nordnorske forhold.
Om du vil ha varme i havet, utenfor sesongen, bør du reise om høsten.

Ja det vet jeg, har vært på kreta 6 ganger i alutten av august begynnelsen av sep, og mitt i sep.
Da vi var i 2007 dro vi 30 august. Hadde over 30 grader første uka. Mann holdt på å dø

Men jeg kjenner at jeg vi dra før ferien setter inn..

Men på Alexandra kostet det 13000kr for oss 3 8 mai mens var 18000kr 22 mai.

Gammel 03-01-10, 15:50   #6
Frost

Frost sin avatar

Standard

Sv: Er det for tidlig å reise til Kreta 6/7/8 mai?

http://www.wunderground.com/history/...q_statename=NA

Her kan du se tilbake på temperaturen i årene som har vært. Du velger den datoen du vil sjekke. Etter å ha studert dette er jeg helt sikker på at det er best å reise i slutten av mai.

Gammel 03-01-10, 15:54   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tidlig! Vi var der i første uken av mai for 2 år siden, og vi hadde 3 dager med sol og vind, 2 grå og 1 med kaldt regn. På soldagene lå vi ved bassenget (stranden ved Blue Village-senteret vi bodde på var bare stein) tullet inn i håndklærne på grunn av vind, og det var iskaldt i bassenget. Storesøster badet litt, men var blå på leppene etter kortkort tid. Om kvelden satt vi fullt påkledd med teppe på terrassen.Jeg kommer ikke til å dra tilbake så tidlig igjen.

Var på Sunwingsenteret Makrigialos på Kreta i slutten av mai for 7 år siden, det var fantastisk!

Gammel 03-01-10, 17:46   #8
Frost

Frost sin avatar

Standard

Hva med dette? 22 mai. 13-14 000. 1 roms eller 2 roms.
http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-...ookingBtn=true

Dette er fra Bodø. Hvor reiser du fra?

Gammel 03-01-10, 17:47   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Hva med dette? 22 mai. 13-14 000. 1 roms eller 2 roms.
http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-...ookingBtn=true

Dette er fra Bodø. Hvor reiser du fra?

Enten må jeg kjøre opp til Bodø eller ned til Værnes så blir same shit

Håper at vi har fått storflyplass her til neste år jah :ønske ønske:

Gammel 03-01-10, 18:06   #10
Frost

Frost sin avatar

Standard

Masse rimelig å velge i med Ving fra Trondheim. Dette ligger rett på stranden, og har grei pris.
http://www.ving.no/book/bookMatrix.a...24&itemId=9541

Gammel 03-01-10, 18:09   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det for tidlig å reise til Kreta 6./7./8. mai?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er jeg gal som har tenkt meg dit alene med en 3 åring og en 7 åring?

Jeg reiser nå alltid alene med mine og jeg er ikke så veldig gal.

Gammel 03-01-10, 19:46   #12
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg har vært to ganger på Kreta første uken i juni. Sånn jeg har forstått det er det omtrent da været stabiliserer seg og blir varmt og fint. Den ene gangen hadde det regnet så mye i ukene før at uante mengder med mygg ble klekket ut. Jeg var virkelig plaget av de ekle blodsugerne og fikk svære, kløende hevelser.

Gammel 05-01-10, 17:32   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Masse rimelig å velge i med Ving fra Trondheim. Dette ligger rett på stranden, og har grei pris.
http://www.ving.no/book/bookMatrix.a...24&itemId=9541

Takk. Du er vist mere ivring en meg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg reiser nå alltid alene med mine og jeg er ikke så veldig gal.

Ok så bra. Da er jeg ikke så gal

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Jeg har vært to ganger på Kreta første uken i juni. Sånn jeg har forstått det er det omtrent da været stabiliserer seg og blir varmt og fint. Den ene gangen hadde det regnet så mye i ukene før at uante mengder med mygg ble klekket ut. Jeg var virkelig plaget av de ekle blodsugerne og fikk svære, kløende hevelser.

Ok.

Mamma og pappa skal 14 dager i september til Plantanis.
Spekulere på om vi skal ta den første uken ilag med de.
Eller om vi skal dra 20\29 mai

Gammel 05-01-10, 18:41   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville dratt i september. Mai er vakkert med blomstring og alt, men september er værstabilt og dessuten er sjøen fortsatt varm.

Agia Marina er langt å foretrekke framfor Platanias.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 00:51   #15
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Vi reiste til Hellas 30. april et år, og var veldig heldige med været. Men det hadde vært SNØ uka før, så vi hadde nok litt flaks.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 09:21   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ville dratt i september. Mai er vakkert med blomstring og alt, men september er værstabilt og dessuten er sjøen fortsatt varm.

Agia Marina er langt å foretrekke framfor Platanias.

Vet , men jeg gidder ikke sitte alene i Agia Marina når mamma og pappa er i Plantanis om vi drar i september.
De skal være utfor plantanis på en hotell på stranden med fin strand. De har bodd på det hotellet 2 ganger før.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.