|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Strikkepinner på fly?Jeg vet det har vært en tråd tidligere, men jeg lager en ny - for hvem vet hva som har kommet av nye regler på et halvår ...
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Strikkepinner på fly?Det er lov, så lenge du har rundpinner.
|
|
|
#3 |
|
One of These Days
|
Sv: Strikkepinner på fly?Egentlig er det sikrest omvendt, Lille Ru. Strikkepinner er lov, men du kan bli nektet å ha med strømpepinner om vaieren er for lang. Vaieren kan brukes til å kvele noen med, nemlig. Jeg pleier å ha med strømpepinner i tre eller rundpinner med kort vaier. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Strikkepinner på fly?Hva er kort nok vaier da tro? Har 40 cm ...eller er den bare 30 cm tro!? 30-40 cm på øyemål, ikke trepinner.
|
|
|
#6 |
|
One of These Days
|
Sv: Strikkepinner på fly?Vet det finnes et eller annet skriv om dette på en side, men finner den ikke igjen. Der står det forresten at normale strikkepinner er lov, da. Så er det opp til hver enkelt sikkerhetsvakt å definere normale strikkepinner. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Strikkepinner på fly?Ok. Fant en side med oversikt fra Aftenposten der det står at strikkepinner er ok, men det er en artikkel fra våren 2008, og i brosjyren fra Gardermoen står ikke strikkepinner nevnt i det hele tatt. Så jeg får vel bare ta sjansen på at det går greit, og i værste fall får jeg sjekke inn håndbagasjen.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Strikkepinner på fly?
Jeg fløy etter trusebomberen og forskjellen var at de sjekket alle passasjerer og håndbagasje for hånd i tillegg ved gaten (men dette var ved mellomlanding og ikke i Norge). De så strikkepinnene, men det virket å være helt ok. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg tror du må forsøke å kvele noen med dem, og hvis det føles litt knotete så er det sikkert grei vaierlengde. Og da er det jo flott at du kan fortelle det når du blir stoppet i sikkerhetskontrollen.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Strikkepinner på fly?Den _egentlige_ regelen er vel at pinnen ikke skal være lenger enn et visst antall centimeter. Så jeg slurvet litt når jeg skrev rundpinne, men om du har rundpinne, så er pinnen kort nok. Sånne halvmeterlange genserpinner er ikke lov i hvert fall.
|
|
|
#14 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikkepinner på fly?Jeg hadde strikk med meg til Spania, ut ble det litt diskusjon. Mens hjem kikka de ikke opp en gang |
|
|
|
|
|
#15 |
|
geskjeftig
|
Sv: Strikkepinner på fly?Jeg har aldri blitt stoppet med strikkepinner, og jeg har flydd mye med det i håndbagasjen, både innenlands og utenlands.
|
|
|
#16 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikkepinner på fly?Jeg fløy fra Rygge-Tr.heim i november, og da sa de i skranken at strikkepinner ikke var lov, så jeg måtte sjekke inn bagasjen min.. Snakket ikke med sikkerhetsvakter da
|
![]() |
|
|